چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ممکن است کاری بیهوده به نظر برسد، اما اگر این کار را نکنید، بعد از مدتی بوی بدی از آن حس می شود . حتی اگر یکی از بهترین ماشین‌های ظرفشویی را داشته باشید، بدون تعمیر و مراقبت، در نهایت موجب می شود کار نکند و در نتیجه تعمیراتی پرهزینه یا خرید ماشین جدیدی به همراه خواهد داشت. اگر ماشین ظرفشویی شما بوی بد نمی دهد، تمیز کردن آن همچنان خوب است زیرا نمی توانید میزان رسوب آهک در لوله ها را ببینید این مشکل خاص اگر در یک منطقه آب سخت زندگی می کنید همیشه هست. پس چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟ در اینجا یک راهنمای جامع برای از بین بردن بوی ماشین ظرفشویی وجود دارد، از جمله نحوه باز کردن گرفتگی ماشین ظرفشویی.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

هر چند وقت یک بار باید ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید؟ خوب، این تا حد زیادی به دفعات استفاده از آن بستگی دارد، اما به عنوان یک قاعده کلی باید فیلتر را بعد از هر چرخه از نظر وجود باقی مانده مواد غذایی مسدود شده، آنررا بررسی کنید. در غیر این صورت همان غذا در هر شستشو آب را کثیف می کند.

همچنین توصیه می شود هر یک تا دو هفته یکبار ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. این شامل بیرون آوردن و شستشوی فیلتر و همچنین تمیز کردن درب داخلی است.

در نهایت باید ماهی یکبار ماشین ظرفشویی را عمیق تمیز کنید.

 مراحلی تمیز کردن ماشین ظرفشویی

1.ماشین ظرفشویی را خالی کنید، سپس سبدها را کاملاً بردارید تا کمی فضا آزاد شود.

همچنین توصیه می شود هر یک تا دو هفته یکبار ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. این شامل بیرون آوردن و شستشوی فیلتر و همچنین تمیز کردن درب داخلی است.

در نهایت باید ماهی یکبار ماشین ظرفشویی را کملا تمیز کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید.

2.در مرحله بعد، باید فیلتر را تمیز کنید. با حذف هر گونه باقی مانده مواد غذایی آشکار از چاه شروع کنید. سپس فیلتر را بردارید. معمولاً می توان آن را در یکی از گوشه های پشتی کف دستگاه یافت. بسیاری از آنها را می توان به سادگی پیچانده تا قفل باز شود، اما در صورت لزوم به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید. فیلتر خود را زیر آب داغ و جاری تمیز کنید و از مسواک برای تمیز کردن استفاده کنید. این را می توان بلافاصله پس از تمیز کردن تعویض کرد.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم

3.در مرحله بعد، با استفاده از یک پارچه میکروفیبر مرطوب یا اسفنج، درب داخلی دستگاه را بپوشانید، و به دنبال هرگونه تله کثیفی در اطراف لبه ها یا در پایه درب پس از باز شدن کامل باشید. واشرها نیز باید تمیز شوند تا بقایای مواد غذایی درون آن پاک شود.

 آیا می توانید سفید کننده را در ماشین ظرفشویی قرار دهید؟

شایان ذکر است که برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود از سفید کننده استفاده نکنید. دلیل این امر این است که سفید کننده فولاد ضد زنگ را که اکثر ماشین های ظرفشویی از آن استفاده می کنند، فرسایش می دهد، بنابراین مراقب باشید که از پاک کننده هایی که حاوی پراکسید هیدروژن نیز هستند استفاده نکنید. اگر می خواهید درب فولادی ضد زنگ را تمیز کنید، به جای آن از پاک کننده استیل استفاده کنید و مطمئن شوید که در جهت دانه ها بدون استفاده از مواد ساینده پاک کنید.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم

4.حالا لوازم جانبی را تمیز کنید. سبدها را با پارچه میکروفیبر مرطوب یا اسفنج پاک کنید و روی باقی مانده های غذایی که ممکن است وجود داشته باشد را با آن تمیز کنید. به سوراخ های روی بازوهای اسپری توجه ویژه ای داشته باشید. اگر آنها مسدود شده اند، از یک خلال دندان یا سوزن برای جدا کردن آنها استفاده کنید.

5.حالا می توانید از سرکه استفاده کنید. نمی دانید چگونه ماشین ظرفشویی را با سرکه تمیز کنید؟ ساده است. اگر می خواهید از وسایل منزل استفاده کنید و ماندگاری بیشتری داشته باشید، از سرکه مقطر سفید استفاده کنید. به سادگی یک کاسه یا فنجان قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را با سرکه پر کنید، آن را روی قفسه بالایی قرار دهید، در غیر این صورت ماشین ظرفشویی را خالی بگذارید، و در داغ ترین چرخه آن معمولاً شستشوی سنگین یا فشرده، کار کنید. سرکه به عنوان یک اسید قوی، برای جابجایی رسوب آهک و از بین بردن چربی باقیمانده یا کف صابون بسیار عالی است. به یاد داشته باشید، برای تمیز کردن فضای داخلی از سفید کننده استفاده نکنید زیرا به فولاد ضد زنگ آسیب می رساند.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم

6.اگر با یک وسیله مخصوص بدبو سر و کار دارید، می توانید از جوش شیرین برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید. جوش شیرین به عنوان یک قلیایی طبیعی به رفع بوی بد و همچنین از بین بردن لکه های نهایی کمک می کند. به سادگی یک فنجان را در کف ماشین ظرفشویی خود بپاشید و آن را با گرمترین حالت سریع خود اجرا کنید.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم

حالا ماشین ظرفشویی شما باید دوباره شبیه نو شود! فراموش نکنید که پس از پایان چرخه خشک کردن ماشین ظرفشویی، درب را باز بگذارید ، این کار از ایجاد  کپک جلوگیری می کند که می تواند منجر به بوی بد شود. پیروی از این مراحل ماشین ظرفشویی شما را در بهترین حالت نگه می دارد و در تمیز کردن ظروف شما کارآمدتر می شود و همچنین عمر طولانی تری نیز خواهد داشت.

چرا بشقاب ها درون ماشین لباسشویی تمیز نمی شوند؟

این می تواند نتیجه چیدمان نادرست باشد.برای بازدهی بهتر، بیش از حد آن را بارگیری نکنید. مطمئن شوید که بشقاب ها و لیوان ها با هم تماس نداشته باشند و شکافی برای عبور آب وجود داشته باشد زیرا ممکن است سبب تمیز نشدن ظرف ها یا باقی ماندن کف روی آن ها شود. اگر در حال شستن بشقاب‌ها یا تابه‌های بزرگ هستید، بهتر است بررسی کنید که بازوی اسپری زیر قفسه بالایی می‌تواند آزادانه بچرخد. اگر این گیر کرد، تمیز نمی شود! اگر این مشکل را پیدا کردید معمولاً می توانید سبد بالایی را بردارید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *