بهترین پادکست های فارسی جهان

با گسترش تغییرات تکنولوژی و پیشرفت در فناوری فضای دیجیتالی، روش های تولید محتوا نیز روز به روز تغییر پیدا می کند. بهترین پادکست های فارسی گزینه ای مناسب برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر است. مزیت عمده این راه کار علاوه بر یادگیری مطالب جدید هم زمان می توان به مشغله کاری عالی خود نیز پرداخت و در طول یادگیری بی حوصله نخواهید شد.

پیش بینی شده است که در طول ۵ سال آینده این راه کار جدید تولید محتوا بتواند جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کند. همچنین میزان استقبال آن نیز بیشتر شود. هرچند برای تولید آن نیاز است مراحلی سخت طی شود و گاهی محتوا به گونه ای است که در قالب پیام صوتی و تصویری نمی توان آن را گنجاند.

 اما با وجود مشغله کاری و دردسر های دنیای امروز بهترین پادکست های فارسی جایگاه خاصی در پلتفرم های کاربران باز کرده است. برای آشنایی بیشتر از موضوعات این رویکرد جدید بهتر است مطالعه این مقاله را از دست ندهید

بهترین پادکست های فارسی عاشقانه

همیشه موضوعات عاشقانه طرفداران خاص خود را داشته است به خصوص اگر در قالب بهترین پادکست های فارسی قرار داده شود. گاهی علاقمندان به داستان های عاشقانه آنقدر شیفته این موضوع هستند که با دیدین هر رویکرد نوین در ارائه راحت مطالب و داستان های عاشقانه خود را به روز می کنند. گاهی در ارائه پادکست ها‌ تنها به ارائه شرح داستان نمی پردازند بلکه آنها را مورد نقد و بررسی قرار می دهند.

در بیان ساده تر این رویکرد جدیدِ تولید محتوا( بهترین پادکست های فارسی) همانند برنامه های رادیویی قدیمی  می باشند. اما با این تفاوت در گذشته داستان ها به صورت زنده پخش می شوند. اما در این رویکرد پخش زنده ای وجود ندارد و همه ذخیره شده است. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز و در هر حالتی چون رانندگی، استراحت و غیره آنچه را که دوست دارید بشنوید.

در ادامه مطلب سعی شده است برای طرفداران این حوزه هنری بهترین پادکست های فارسی عاشقانه ارائه شود تا بتوانند از آن بهره ببرند.

  • چشم هایش

اطلاعات فایل:

این محصول توسط رادیوما تولید شده است. گویندگی متن توسط خانم عسل اسدیان انجام گردیده است. کل محتوا در آکادمی زبان واحد فارسی قلم ضبط شده است. نویسنده این متن عاشقانه زیبا آقای بزرگ علوی می باشد که این اثر در یک فایل ۱۵ قسمتی ارائه شده است. محتوای داستان:

داستان درباره خانمی به نام فرنگیس می باشد که از زیبایی خاصی برخوردار است که دارای زندگی عالی و اشرافی می باشد. داستان از زمان عاشق شدن او به استاد نقاشی اش ماکان آغاز می شود که در طول داستان بخاطر عشقی که به او دارد وارد بازی سیاست می شود.

  • برنامه رادیو عشق

اطلاعات فایل:

میلاد خرمی فر تولید کننده این اثر زیبا است. در واقع این اثر یک برنامه چند بخشی است که از ساز ها و آهنگ ها همزمان با دکلمه های اثر گذار اجرا می شود. در این برنامه رادیویی علاوه بر بیان دکلمه های شیرین، دیالوگ فیلم هایی که در رتبه برتر قرار دارند را نیز معرفی می کنند.

محتوای داستان:

اگر به شنیدن بهترین پادکست های فارسی عاشقانه علاقه دارید این برنامه مجموعه ای از این داستان ها است که بیشتر داستان های غمگین را در خود جای دارد.

  • پادکست یونس محمدی

اطلاعات فایل:

یونس محمدی عکاس و فیلمساز شناخته شده ایرانی است که در خارج سکونت دارد. ایشان از جمله افرادی است که جوایز متعددی در حوزه شغل خود دریافت کرده است. ایشان در پادکست اجرایی خود که به زبان فارسی اجرا می کند مجموعه ای از داستان های عاشقانه را به صورت فایل های صوتی ارائه کرده است.

محتوای داستان:

هر چند یونس محمدی موضوعات زیادی را به صورت فایل صوتی ارائه می کند. اما داستان های عاشقانه صوتی او بی نظیر است. از جمله اثر های صوتی ایشان می توان به بهش بگو، بمون، طبقه بالایی، جا موندم، حصارا، حرف بزن و غیره اشاره کرد. در واقع این فیلمساز در زمان ارایه داستان عاشقانه با صدای گرمش می داند چگونه شنوندگان خود را درگیر داستان کند.

 بهترین پادکست های فارسی ۱۴۰۰

بهترین پادکست های جهان

برای معرفی بهترین پادکست های فارسی سال ۱۴۰۰ از گزارش ارائه شده از فیدیبو کمک خواهیم گرفت. چرا که این گزارش نتیجه حاصل را بر طبق رویداد ها، طبقه بندی و آنالیز اعداد و ارقام و رکورد های حاصل بدست آورده است. همچنین نتیجه حاصل قابل اتکا بوده است و از درجه اعتبار بالایی برخوردار است. نتایج حاصل از طریق فروش فایل های الکترونیک یا صوتی و تصویری بدست آمده است و با نظر، دیدگاه و رفتار مخاطبین بدست آمده است. برای افزایش اطلاعات خوانندگان این مقاله، اطلاعات استخراج از این نتایج را به شرح زیر طبقه بندی نمود ایم تا اطلاعات مفید و جامعی از نتایج سال ۱۴۰۰ داشته باشید.

بهترین پادکست های فارسی در قالب کتاب های صوتی:

کتاب صوتی The art of the good life  توسط آقای فردوسی پور ترجمه شده است و توسط خود ایشان به صورت فایل صوتی ارائه شده است. این فایل صورتی در بین کتاب های صوتی در سال جاری رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 از کتاب های صوتی دیگری که در سال ۱۴۰۰ توانسته اند بعد از این کتاب رتبه های بعدی را به خود اختصاص دهند به شرح زیر می باشند:

  • مغازه خودکشی،ص@ این کتاب توسط آقای شکیبا با صدای دلنواز خود به صوتی تالیف شده است.
  • معجزه سپاسگزاری، رتبه بعدی کتاب صوتی است که با صدای حسینی ارایه شده است.
  • آقای فردوسی پور علاوه بر رتبه اول در ارایه کتاب صوتی هنر‌شفاف اندیشیدن نیز توانست کسب مقام کند.
  • آقای سلطان زاده با  ارایه کتاب صوتی چشم هایش جزء مقام بعدی این رتبه بندی می باشد.

بهترین پادکست های فارسی روانشناسی

بهترین پادکست های فارسی روانشناسی برای افرادی مناسب است که وقت خواندن کتاب را ندارند یا می خواهند از حداقل زمان ممکن بهترین استفاده را ببرند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید از موضوعات روانشناسی روز دنیا دور شوید اما وقت چندانی ندارید. معرفی پادکست های زیر می توانند برای شما بهترین فرصت باشند.

  • کار صوتی نتیجه زحمات پلاسیبو

این پادکست های صوتی بیشتر در حوزه قدرت درون تاکید می کند تا بکار بردن نسخه های دارویی  و مواد شیمیایی. به بیان ساده تر فایل های صوتی این محتوای تولید شده بیشتر بر قدرت ذهن تاکید می کند و بیان می کند در بیماری، قدرت ذهن موثر تر از دارو عمل می کند . آنها این باور را دارند که ذهن است که سلامتی را به شما هدیه می دهد. در حقیقت بزرگان زیادی در طول تاریخ در تلاش بودند که این واقعیت را آشکار سازند. آنها با تحقیق هایی که انجام داده بودند به این نتیجه رسیدن اگر یک بیمار بتواند شکر گزار باشد و یا یک دکتر با دلسوزی تمام مریض خود را درمان کند تا حد ۳۰ درصد بیمار بهبود خواهد یافت.‌

این پادکست به صراحت محصولات دارویی و شیمیایی را بی تاثیر از آنچه که هست نام می برد. این فایل ها بیشتر به داشتن یک ذهن سالم با افکاری سالم تاکید می کند که می تواند سلامتی را به صاحبان خود هدیه دهد.

  • کشف مسیر‌زندگی

این محتوای تولید شده بهترین پادکست های فارسی روانشناسی است که به عمق وجود انسان می پردازد و انسان را گم شده در وجود خود می داند. این محتوا های صوتی در پی یافتن راهی برای پیدا کردن وجود خود واقعی است. این محتوا های صوتی در بُعد کلی موضوع های روانشناسی  را مطرح می کند. همچنین بیان می کند هر کسی برای خود باید راهی را بیابد و مسیر طی شده دیگران اصلا برای شما مناسب نیست و شما باید راه درست خود را بیابید.

  • هوپوکست

بهترین پادکست های فارسی روانشناسی از جمله هوپوکست برگرفته از اطلاعات و مطالعات عمیقی است که از کتاب ها و مقالات استخراج شده است. این محتوا در جهت خوب کردن حال شما است. شاید گاهی پیش آمده است که مطلبی را مطالعه کرده اید یا دکلمه ای را گوش کرده باشید که حال روح تان را خوب کرده باشد. شاید این تغییر روحیه موقتی بوده است. من به شما نومید می دهم این محتوا حال روحی تان را عمیقا خوب می کند. چرا که توسط یک تیم حرفه ای به نام هوپو جمع آوری و اجرا شده است.

بهترین پادکست های فارسی ۱۴۰۱

بهترین پادکست های فارسی انگیزشی

امروزه شرایط فرق کرده است افراد ترجیح می دهند بجای تماشای ویدئو های آموزشی یا مطالعه کتاب همزمان با فعالیت روزمره اطلاعات را از فایل های صوتی دریافت کنند. امروزه بهترین پادکست های فارسی جایگزین بسیاری از روش های جمع آوری اطلاعات شده است. هر چه زمان به جلوی پیش می رود رشد تولید محتوای صوتی نیز افزایش پیدا می کند. اما متاسفانه محتوا هایی هستند که عالی می باشند اما چون شناخته شده نیستند از رده خارج می شوند.

در هر حال امروزه بیشتر افراد به دنبال بهترین ها هستند. در نتیجه در ادامه مطالب به بهترین پادکست های فارسی که در سال ۱۴۰۱ جزء رتبه برتر ها بوده اند به صورت گلچین خواهیم پرداخت.

  • چنل بی:

این پادکست جزء بهترین و جا افتاده ترین محصولات می باشد که به کمک یک تیم حرفه  ای و مجرب اداره و مدیریت می شود. فایل های صوتی با صدای زیبای آقای بندری تولید می شود که در سال ۹۴ این مجموعه فعالیت خود را شروع کرده اند. در سال ۹۷ به دلیل همت بلند اعضای تیم مجموعه جدیدی به نام بی پلاس را به کار های خود اضافه کردند.

  • سین جیم

سین جین نیز از مجموعه‌ی بهترین پادکست های فارسی محسوب می شود که در ابتدا با حضور آقای آریا واحدی کار خود را شروع کرد. در ابتدا نام این مجموعه به اسم تد اندمور بوده است اما بعد از یک سال استراحت به نام سین جیم تغییر یافت. در فصل جدیدی از زندگی تد اندمور قدیم که دیگر سین جیم خوانده می شود عضو جدیدی با نام امیرحسین وارد مجموعه شد. بیشتر موضوعات این فایل ها به صورت یک گفته و گوی ساده و صمیمی در حوزه های مختلف می باشد.

  • بی پلاس

از بهترین پادکست های فارسی غیر داستان در سال ۱۴۰۱ بی پلاس می باشد. که از ۵۶ بخش تشکیل شده است. این ۵۶ قسمت حاوی مطالبی از کتاب های معروف فارسی و غیرفارسی می باشد. همچنین موضوعات مختلفی از جمله روانشناسی، تاریخی و غیره را در بر می گیرد و تنها به یک موضوع خاص نپرداخته است.

  • ناوکست

همه پادکست های صوتی موجود در ناوکست مربوط به کتاب انسان خردمند است. کتاب سیپیتز بیشتر درباره شناخت انسان های اطراف خود و شناخت خود می پردازد. اولین بار این کتاب توسط آقای روشن به زبان فارسی بازگردانده شد.‌ سپس افرادی چون مجموعه ناوکست آن را به صورت محتوا های صوتی در اختیار همه قرار دادند.

بهترین پادکست های جهان

در واقع بهترین پادکست های فارسی تنها مطرح نیست بلکه در سطح دنیا این موضوع دارای اهمیت است و طرفداران بیشماری را جذب خود کرده است. به جرات می توان گفت امروزه افراد زیادی هستند بجای لذت بردن از محیط اطراف، قدم زدن، گفت و گو های دوستانه در چهار دیواری خود فایل های صوتی یا پادکست ها را می شنوند و روح خود را با آنها نواحی می دهند.

برای انتخاب بهترین پادکست های جهان به جای بهترین پادکست های فارسی بهتر است آن را بر طبق خواسته های کاربران معرفی نماییم.

  • اگر کاربر معیار او برای انتخاب یک پادکست ایده آل ایده پردازی و مفهومی بودن محتوا باشد. در نتیجه George the poet گزینه بسیار مناسب است.  در این تیم شما می توانید مجموعه ای از فایل های موسیقی، خلاقیت، شعر و غیره را بشنوید. اگر در بین این فایل ها، فایل هایی از سخنان مادر و کودک را شنیدید تعجب نکنید جورج برای هیجان دادن و خسته کننده نبودن فایل های خود این ابتکار را پیاده کرده است.
  • اگر کاربر بیشتر محتواهای حوادث و وقایع واقعی و بروز را بر مطالب دیگر ترجیح می دهد. پیشنهاد می کنم پست This american life را از دست ندهید. در حقیقت وجود آقای ایرا گلس در این مجموعه هیجان علاقمندان را به خود زیاد تر کرده است. در این فایل ها شما تمام حوادث روز دنیا را خواهید یافت.
  • اگر شما از تحلیل و نقد و بررسی صحنه ها و موضوعات فیلم و سریال ها به وجد می آید و می خواهید از این موضوعات اطلاعاتی به روز داشته باشید. پیشنهاد می شود سری به پست های موجود در The next picture show بزنید. این پست های صوتی دقیقا آنچه است که شما به دنبال آن هستید.

بهترین پادکست های فارسی انگیزشی

بهترین پادکست های فارسی انگیزشی همان هایی هستند که هر انسان در طول روز یا هفته یا ساعت باید هر از گاهی آن را گوش بدهد.

  • هلی تاک

هلی تاک نمونه منحصر به فردی است که هر شخصی با هر شغلی یا هدفی یا در هر سنی لازم است برای یک بار هم که شده به آن گوش دهد. این فایل های صوتی از رده بهترین فایل های ایجاد تحول و روانشناسی است. شما می توانید در هر ساعتی از ۲۴ ساعته با گوش دادن به این تکنیک ها در خود تحول بزرگی ایجاد کنید.

  • ناجی

در این فایل های صوتی شما از زبان خود متخصصین قصه های روانشناختی زیادی را خواهید شنید. شما با گوش دادن به آنها می توانید آنچه درون تان نهفته است و از مشکل درون تان آگهی ندارید پی ببرید و در جهت رفع آن یک قدم مثبتی بردارید. اگر شور و شوق زندگی کردن را از دست داده اید اگر تنها به دنبال یک ناجی هستید فرصت را از دست ندهید در جهت یافتن اهداف خود قدم بردارید. خالی از لطف نیست بدانید این فایل ها مجموعه ای از موضوعات امید به زندگی، مشخص کردن اهداف، موفقیت شغلی، خود مراقبتی و غیره را در بر می گیرد.

سبکتو

اگر در بین بهترین پادکست های فارسی  به دنبال گزینه ای برای آگاهی از یک سبک زندگی نوین و کاربردی هستید انتخاب خوبی کرده اید. هم نیست هدف از شنیدن فایل ها کسب ثروت است یا رسیدن به یک هدف خاص، این فایل های صوتی در هر حوزه ایی می تواند شما را یاری رساند. این فایل ها شما را در رسیدن به زندگی ایده  آل یاری خواهد رساند و قدرت تصمیم گیری را در شما ایجاد می کند. او به شما یاد خواهد داد که چگونه برنامه ریزی کنید، چگونه زرنگ باشید، چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

بهترین پادکست های فارسی آهنگ

آیا تا کنون به این مطلب فکر کرده اید چرا بهترین پادکست های فارسی آهنگ را می توانید به آسانی بیابید؟ در حقیقت موسیقی با روح و روان ما سازگار است او به آسانی با ساز ها و نواخته های خود حس تازه ای در ما ایجاد می کند.

  • مترونوم

این فایل صوتی مجموعه کاملی از موزیک های فارسی است که آهنگ های فارسی را مورد نقد قرار می دهد. این مجموعه به بیان تاریخچه ای از آهنگ های فارسی می پردازد. در این مجموعه شما می توانید آهنگ هایی چون شهرزاد، ای ایران، مرغ سحر و غیره را بشنوید و تحلیل آن را فرا بگیرید.

رادیو دیو

از مجموعه آهنگ های پلازا می توان به  رادیو دیو اشاره کرد. این فایل ها به هنر، فرهنگ و موسیقی پرداخته اند. با آمیخته کردن موسیقی و ادبیات در این تولید محتوای صوتی شما تجربه جدید از شنیدن این مجموعه خواهید داشت.

پلی لیستی

اگر می خواهید بروزترین آهنگ های خارجی و ایرانی را گوش دهید پلی لیستی بهترین گزینه است. شما می توانید موسیقی ها را از نظر دوره تاریخی، سبک، تم آهنگ، خالق آهنگ و غیره بشناسید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین پادکست های فارسی جهان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *