پوشه LOST.DIR اندروید و فلش مموری چیست ؟

LOST.DIR

اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که از گوشی های اندرویدی استفاده می کنید، قطعا در فایل منیجر خود با پوشه LOST.DIR روبرو شده اید. برخی از کاربران از حجم بالای این پوشه شکایت دارند زیرا اصلا نمی دانند این پوشه چرا و چگونه ایجاد شده است؟ باید به شما بگوییم که قطعا شما هیچ اپلیکیشنی با نام LOST.DIR در گوشی خود نصب نکرده اید که چنین پوشه ای در دستگاه اندرویدی شما ایجاد گردد.

اکنون در این بخش تصمیم داریم، اطلاعاتی در مورد این پوشه در اختیار شما قرار دهیم و کارایی آن را برای شما معرفی نماییم، حتی دلیل ایجاد آن در سیستم عامل اندروید و فلش مموری را برای شما شرح دهیم. در ادامه با زوم تک همراه باشید.

پوشه LOST.DIR چیست؟

اساسا این پوشه یک پوشه ‎ی سیستمی می باشد. به طورکلی سیستم عامل اندروید تمامی فایل‎ هایی را که در طول بوت شدن سیستم، یعنی موقعی که گوشی خود را خاموش و روشن می ‎کنید، بازگردانی شده ‎اند را در این پوشه قرار می ‎دهد. در این خصوص می ‎توان گفت که این پوشه دقیقا شبیه به Recycle Bin در سیستم عامل ویندوز عمل می نماید. اساسا تمامی فایل ‎هایی که در داخل این پوشه ذخیره می‎ شوند اغلب قابل بازگردانی می باشند. لازم به ذکر است که البته بیشتر مواقع در پوشه ‎ی LOST.DIR هیچ فایلی پیدا نخواهید کرد.

LOST.DIR

فایل هایی که در پوشه LOST.DIR ذخیره می شوند؟

در صورتی که بخواهیم خیلی ساده در این خصوص توضیح دهیم، باید بگوییم که وقتی شما در حال ذخیره‎ ی یک فایل هستید و در صورتی که به صورت کاملا اتفاقی گوشی هوشمند شما خاموش شود و یا زمانی که در حال ذخیره‎ ی فایلی در حافظه ی خارجی هستید و در همان شرایط حافظه ی رم را از گوشی هوشمند خود در آورید، در آن زمان سیستم عامل اندروید یک نسخه از فایل های مذکور رادر پوشه LOST.DIR قرار خواهد داد تا بتوانید پس از اولین بوت شدن سیستم عامل آن‎ ها را بازگردانی نمایید.

اساسا فایل ‎هایی که در حال کپی هستند نیز نام‎ شان تغییر می نماید و Rename خواهند شد. در نتیجه اگر در پوشه LOST.DIR فایل ‎هایی با نام‎ های مختلف دیدید، اصلا تعجب نکنید، زیرا این فایل‎ها تنها نسخه ‎های تغییر نام یافته‎ ی فایل‎های موجود در گوشی شما می باشند.

بیشتر بخوانید  سامسونگ گوشی galaxy s4 zoom به اندروید کیت کت آپدیت می شود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : پوشه LOST.DIR اندروید و فلش مموری چیست ؟

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *