بهترین فیلم های کمدی هندی سال

بهترین فیلم های کمدی هندی

لیست بهترین فیلم های کمدی هندی که تاکنون در بالیوود ساخته شده‌اند، در واقع بیانگر آثاری است که چه از لحاظ امتیازات و چه انتقادات، وضعیت فوق‌العاده خوبی دارند و در زمره آثار برجسته قرار می‌گیرند.

معرفی فیلم های طنز هندی

وقتی نوبت به انتخاب بهترین ژانر فیلم های بالیوود می‌رسد، هیچ‌چیز واقعاً بهتر از کمدی‌های بالیوودی نیست. سینمای بالیوود خیلی رک و راست، در مورد موضوعات کلیدی که باید در قالب طنز قرار بگیرند صحبت می‌کند و این یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های آن است؛ دقیقاً به همین دلیل است که شما عاشق این لیست بادقت تنظیم شده از بهترین فیلم‌های کمدی بالیوود خواهید شد.

برای مواجه‌شدن با یک لیست بلند و بالا، کافی است که عبارت: فیلم هندی کمدی جدید دوبله فارسی ۲۰۲۲ را جستجو کنید، اما این که کدام فیلم می‌تواند توجه شما را جلب کند. موضوعی نیست که بتوان به همین راحتی حدس زد. از فیلم هندی کمدی جدید سلمان خان یا حتی فیلم هندی کمدی عاشقانه سلمان خان گرفته تا بازیگرانی که شاید کم‌تر شناخته شده باشند یا بهترین فیلم های کمدی هندی ۲۰۲۲؛ تماماً مواردی هستند که قدرت خوبی، برای بیان احساسات خود در قالب داستان دارند.

لیست بهترین فیلم های کمدی هندی، بدون توجه به ترتیب تاریخ ساخت، از سینمای قدرتمند بالیوود تشکیل شده است. این فیلم ها همیشه با انتقاداتی مواجه هستند، اما بدون تعصب باید آنها را به عنوان یک بخش مهم از صنعت سینما جهان در نظر گرفت. در گذشته مقالاتی در مورد بهترین بازیگران هندی در دسترس شما بود که در صورت عدم آشنایی با سینمای هندی، می توانست به شما کمک کند.

هر فیلم کمدی در این فهرست، قدرتی دارد که می تواند شما را به یادگاری با خود ببرد. این فیلم ها همانند یک داروی جادویی هستند که می توانند شما را خندان کنند و با گذشت زمان، همچنان با ارزش خود باقی بمانند. این فهرست شامل بهترین انتخاب ها در تمامی ژانرهای کمدی، از فیلم های عاشقانه تا فیلم های کمدی با پیام اجتماعی مهم است. برخی از فیلم ها در این فهرست، جواهرات قدیمی و فوق العاده هستند که همچنان پرطرفداری خود را در بین مخاطبان حفظ کرده اند.

فیلم کمدی هندی Total Dhamaal 2019

فیلم کمدی هندی Total Dhamaal 2019

فیلم Total Dhamaal 2019 یک فیلم کمدی شاد و پرانرژی می باشد. این فیلم که توسط یک رسانه هندی ساخته و پخش شده است، در فرنچایز Dhamaal و با بازیگرانی همچون ارشد وارسی، جاوید جافری و ریتیش دشموک، به نمایش درآمده است. این فیلم در سال 2019 منتشر شده و سومین قسمت از ماجراجویی های Dhamaal می باشد.

در این داستان، گودو و جانی سعی دارند به میزان ۵۰۰ میلیون روپیه از یک کمسیونر پلیس سرقت کنند و در نهایت با موفقیت این کار را انجام می دهند. آنها تلاش می کنند از کشور خارج شوند، اما مشکلات زیادی در این راه پیش آمده و داستان به شکل جالبی دنبال می شود.

این فیلم با بازیگرانی همچون آجی دوگن، آنیل روستوگی، مادوری دیکسیت، اشا گوپتا، بومان ایرانی و سانجی میشرا، نیز به نمایش درآمده است. این فیلم جزو بهترین فیلم های کمدی هندی محسوب می شود و در لیست فیلم های پرطرفدار کمدی هندی در سال ۲۰۰۹ جا خوبی دارد.

فیلم کمدی هندی Simmba

فیلم کمدی هندی Simmba

 

فیلم Simmba یک فیلم اکشن کمدی هندی می باشد که از فرنچایز سینگهام ساخته شده است. این فیلم با بازی آجی دوگن و رانویر سینگ و سارا علی خان، تلاش می کند تا درام معمولی بالیوود را به شکلی خنده دار و جذاب به نمایش بگذارد. امتیاز IMDb برای این فیلم ۵.۵ از ۱۰ است.

سایر بازیگران این فیلم شامل سونو سود، آشوتوش رانا، آشوینی کالسکار و … هستند. داستان فیلم درباره یک پلیس جوان به نام رانویر سینگ می باشد که به زودی متوجه می شود پلیس ها از امتیازات بسیار زیادی برخوردار هستند و این مسئله باعث می شود تا او به یک پلیس فاسد تبدیل شود. پس از انتقال به اداره پلیس میرا مار، او با شاگون ساثه آشنا می شود و عاشق او می شود. او همچنین با چند نفر دیگر نیز پیوندهای محبت آمیزی برقرار می کند. اما با گذر زمان، او به تدریج به سمتی پیش می رود که به عنوان یک پلیس فاسد شناخته شود و داستان بطور پیچیده تری جلو می رود.

فیلم Simmba با داشتن یک موضوع جذاب و با بازیگران معروف، می تواند مخاطبین خود را به مدت حداقل دو ساعت به خود جذب کند. اما پس از دیدن فیلم، احتمالا بعضی از جزئیات از ذهن مخاطبان خارج خواهد شد.

فیلم کمدی و طنز هندی “موونا قلدره و محبت جادویی”

فیلم کمدی و طنز هندی "موونا قلدره و محبت جادویی"

فیلم “موونا قلدره و محبت جادویی” یکی از بهترین فیلم های کمدی بالیوودی در تمام ادوار است. این فیلم در سال 2003 ساخته شد و با امتیاز 8.1 از 10 در IMDb قرار دارد.

در این فیلم، سانجی دات با بازی در نقش یک جنایت‌کار دوست‌داشتنی، کمدی را ترکیب با هیجان‌انگیزی دوچندان کرده است. تهیه کننده فیلم، راجو هیرانی، با حضور سانجی دات به عنوان جنایت‌کار، برنده جایزه‌های بسیاری شد.

در داستان فیلم، مونا به‌عنوان یک اراذل‌ و اوباش دل‌بزرگ وارد دانشکده بالینی می‌شود تا تبدیل‌شدن به یک متخصص پزشکی را در پیش بگیرد. او با کمک ارشاد وارسی، در موقعیت‌های بزرگ و وحشتناک به موفقیت می‌رسد.

موونا قلدره و محبت جادویی با داشتن یک داستان قدرتمند و ترکیبی از کمدی و هیجان، به یکی از پرطرفدارترین فیلم های کمدی بالیوود تمام دوران تبدیل شده است.

فیلم هندی کمدی “دلهه راجا”

فیلم هندی کمدی "دلهه راجا"

فیلم “دلهه راجا” در سال 1998 ساخته شده و با امتیاز 6.7 از 10 در IMDb قرار دارد. این فیلم با کمدی‌های بالیوودی که در دهه‌های گذشته پخش می‌شدند، مقایسه می‌شود و به یکی از فیلم‌هایی تبدیل شده است که حتما در کودکی ما از تلویزیون پخش شده است.

در این فیلم، داستان مربوط به یک مرد پولدار است که هتلی شیک را خریداری کرده و بعد از مدتی متوجه می‌شود که یک رستوران کوچک که در آن وجود دارد، به هتل نمی‌خورد. او تصمیم می‌گیرد که این رستوران را نیز به هتل الحاق کند و برای این کار به جایگاهی نزدیک به جنایت روی می‌آورد.

فیلم “دلهه راجا” یک فیلم عاشقانه با جنبه کمدی است که خنده را برای تماشاگر به ارمغان می‌آورد.

فیلم هندی طنز “ملکه”

فیلم هندی طنز "ملکه"

فیلم “ملکه” در سال 2014 برای سینماهای هندی ساخته شد و با امتیاز 8.1 از 10 در IMDb، به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی بالیوودی محسوب می‌شود که به توانمندسازی زنان پرداخته است.

داستان فیلم در مورد رویاهای رانی است که پس از لغو ازدواجش، به جای پاریس برای تعطیلات، به تنهایی به سفر همسفرانه‌ای به ماه عسل خود می‌روند و تجربه‌های جدیدی را به دست می‌آورند.

از جذابیت‌های فیلم “ملکه”، می‌توان به بازیگری مطرح بالیوودی‌ها و همچنین داستان جذاب و مسیر داستانی جالب آن اشاره کرد. این فیلم به دلیل موضوع توانمندسازی زنان و داستان جذابش، در لیست بهترین فیلم‌های کمدی قرار می‌گیرد.

بهترین فیلم کمدی هندی “رنگ شادی”

بهترین فیلم کمدی هندی "رنگ شادی"

فیلم “رنگ شادی” در سال 2007 در بالیوود ساخته شده است و با امتیاز 7.4 از 10 در IMDb، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمدی هندی به شمار می‌رود.

در این فیلم، داستان چهار دوست صمیمی را روایت می‌کند که در یک جاده با مردی برخورد می‌کنند که در حال مرگ است و نشان محلی را به آن‌ها می‌دهد که پول زیادی در آن دفن شده است. آن‌ها با پیدا کردن این پول، ثروتی فراوان کسب می‌کنند و ماجراهای جذاب و خنده‌داری را در پی دارند.

فیلم “رنگ شادی” با ترکیب اکشن، کمدی، ماجراجویی و رمانتیک، یکی از بهترین فیلم‌های هندی خنده‌دار و بلندمدت است. بازیگران برجسته و هیجانی که در داستان وجود دارد، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی هندی تبدیل کرده است.

این فیلم اساساً یک بازسازی از فیلم هالیوودی “It’s a Mad, Mad, Mad, Mad World” است و در سینمای هند بیش از 50 کرور روپیه فروش داشته و توانسته است بازخوردهای مثبتی در رسانه‌های مختلف کسب کند. بنابراین، “رنگ شادی” یک فیلم کمدی هندی بسیار جذاب و پرطرفدار است که ارزش تماشا را دارد.

فیلم هندی کمدی “3 احمق” (3 Idiots)

فیلم هندی کمدی "3 احمق" (3 Idiots)

فیلم “3 احمق” (3 Idiots)، یکی از بهترین و قدرتمندترین فیلم‌های کمدی هندی است که در سال 2009 ساخته شده است و با امتیاز 8.4 از 10 در IMDb، به عنوان یکی از فیلم‌های برتر هندی شناخته می‌شود.

این فیلم با استفاده از طنز، افکار خارق‌العاده را به تصویر می‌کشد و هر صحنه خنده‌دارتر از صحنه قبلی است. با دیدن این فیلم، به سادگی به قهرمانان فیلم و قصه آن علاقه‌مند خواهید شد و صحنه‌های کمدی متعددی در آن وجود دارد که شامل سخنرانی چاتور هم می‌شود.

کارگردان این فیلم سعی کرده است که از کلیشه‌های رایج در فیلم‌های هندی به‌دور باشد و این بهترین ویژگی آن است. بازی پردازی هنرمندان در این فیلم عالی بوده و قصه‌ای شگفت‌انگیز و احساسی را به تصویر می‌کشد.

اگر شما هم دوست دارید به شکل ویژه‌ای با سینمای هند آشنا شوید، “3 احمق” یکی از بهترین انتخاب‌های شماست. با مشاهده این فیلم، میتوانید طول دو ساعتی به شکل لذت‌بخشی را بگذرانید. پس این فیلم را از دست ندهید.

فیلم “ورودممنوع” (No Entry)

فیلم "ورودممنوع" (No Entry)

فیلم “ورودممنوع” (No Entry)، یکی دیگر از آثار برجسته سینمای کشور هند است که در سال 2005 ساخته شده است و با امتیاز 6.6 از 10 در IMDb، بیشترین امتیاز یک فیلم کمدی هندی در سال 2005 را دریافت کرده است.

این فیلم در مورد دوستی سه مرد است که با موضوعی عادی و در عین حال شاید برای تمامی ما قابل تفهیم است. بازیگران این فیلم توانسته‌اند بازی‌هایشان را به خوبی با قصه و موسیقی فیلم هماهنگ کنند و به شکلی کامل و واقع‌گرایانه روایت کنند.

فیلم “ورودممنوع” یکی از آن فیلم‌های ممتاز بالیوود است که می‌توانید بارها و با شادی مشاهده کنید. طرح خنده‌دار آن شما را به کلی درگیر خود خواهد کرد و سه بازیگر برجسته آنیل کاپور، فردین و سلمان، در آینده با یک اسپین‌آف با نام “No Entry Mein Entry” به شاشه باز خواهند گشت. بنابراین، این فیلم باید از دست نرود.

 بهترین فیلم های کمدی هندی Khubsoorat 1980

 بهترین فیلم های کمدی هندی Khubsoorat 1980

در معرفی فیلم های کمدی هندی، به یکی از برجسته ترین، پرفروش ترین و آشناترین فیلم های کمدی اشاره می کنیم، که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. داستان این فیلم درباره یک دختر جوان است که همیشه درگیر موضوعات جالب و خنده دار در زندگی خود است؛ اما به دلیل فرم خانواده اش، نمی تواند آزادانه به دوستی و عشق خود بپردازد. او مدام درگیر نظرات و نگرش های خانواده اش است و این باعث می شود رفتار متفاوتی از او دیده شود. با تمام این تفاسیر، می توان گفت این فیلم، با بهره گیری از داستان رنگارنگ خود، یکی از بهترین فیلم های کمدی هندی است که تاکنون در این لیست مورد توجه قرار گرفته است.

فیلم Khubsoorat در فهرست بهترین فیلم های کمدی بالیوود قرار دارد. این کمدی رمانتیک درباره یک بانوی جوان با ذهنیت آماده و همیشه میل به ماجراجویی است که مجبور به رفتاری خجالتی و ساکت می شود. این نقش از بهترین نقش هایی است که همیشه توسط بازیگر معروف Rekha اجرا شده است.

فیلم هندی کمدی Chachi 420 1997 – خاله قلابی

استفاده از شخصیت سازی های اجتماعی، از موضوعاتی است که در فیلم های جالب هندی که تا به اینجا معرفی کردیم، بارها دیده شده است. در بین آثار فرانچایز شده، می توان گفت که خاله قلابی در زمان خود بسیار مورد توجه قرار گرفت. در زمانی که فیلم های درام، کمدی و اجتماعی نقش خود را در بالیوود پیدا کردند، استفاده از چنین قصه ای، مورد توجه بود.

این فیلم یک طرح خنده دار دارد که در آن پدرشوهری احساسات پرشوری را نسبت به داماد خود، که به شکل زنی مبدل شده است، تجربه می کند. ساختار داستان احتمالا از خانم دوفایر ساخته رابین ویلیامز الهام گرفته شده است، با این حال، کمال حسن تلاش خود را کرده است تا این کارگردان، یک فیلم کمدی دوست‌داشتنی بالیوودی بسازد. در بین فیلم های کمدی هالیوودی، ما این فیلم را بسیار جذاب و قوی ارزیابی می کنیم.

فیلم هندی کمدی هرکس سبک خود را دارد (Andaz Apna Apna)

فیلم هندی کمدی هرکس سبک خود را دارد (Andaz Apna Apna)

فیلم “هرکس سبک خود را دارد”، یک فیلم هندی طنز به کارگردانی راجکومار سانتوشی و با بازی سلمان خان است. داستان این فیلم درباره دو جوان به نام های عمار و پرم است که هر دو عاشق یک دختر هستند و سعی دارند او را از خطرات یک تبهکار شرور نجات دهند. این فیلم تاثیر بسیاری بر فرهنگ هندوستان گذاشته است و بسیاری از عناصر فیلم در ساخت فیلم های دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. دیالوگ های فیلم نیز به دایره واژگان روزمره مردم وارد شده‌اند و این عنوان در فهرست برترین فیلم های کمدی هندی قرار دارد.

فیلم مراسم خاکسپاری رامپراساد (Ramprasad Ki Tehrvi)؛ از بهترین فیلم های هندی طنز

فیلم مراسم خاکسپاری رامپراساد (Ramprasad Ki Tehrvi)؛ از بهترین فیلم های هندی طنز

فیلم “مراسم خاکسپاری رامپراساد”، یکی از بهترین فیلم های هندی طنز است. با بازیگرانی همچون ناصرالدین شاه، وینای پاتاک، ویکرانت ماسی، کانکانا سن شارما و بنیت کومار، این فیلم خنده دار بالیوودی در سال ۲۰۲۱ به اکران عمومی رسید.

این فیلم در سال ۲۰۱۹ در جشنواره فیلم بمبئی به نمایش درآمد و بعد از اکران، طرفداران بسیاری را پیدا کرد. در زمینه داستان، فیلمنامه، بازی‌ها، محتوا و پویایی خانواده در بازی، این فیلم تحسین منتقدین را به دنبال داشت.

داستان فیلم، از جمله فیلم های هندی طنز، درباره گردهمایی دوباره خانواده رامپراساد است. همه اعضای خانواده ۱۳ روز پس از فوت بزرگ خاندان در خانه اجدادی خود در لاکنو، به منظور اجرای سنتی هندی به نام تهروی، گرد هم می‌آیند. در این زمان، سیاست و ناامنی اعضای خانواده آشکار می‌شود و چالش‌های بسیاری به وجود می‌آید.

فیلم هندی کمدی زامبی ترسناک “برو گوآ رفته” (Go Goa Gone)

فیلم هندی کمدی زامبی ترسناک "برو گوآ رفته" (Go Goa Gone)

فیلم هندی کمدی زامبی ترسناک “برو گوآ رفته” (Go Goa Gone)، ساخته شده در سال 2013 می باشد. این فیلم اولین فیلم هندی تمام عیار با موضوع زامبی‌ها می‌باشد که با استقبال بسیاری از مخاطبین همراه بود. در این فیلم موضوع دنیای زامبی‌ها، با کمدی و اکشن تلفیق شده است. امتیاز IMDb این فیلم، 6.6 از 10 می باشد و کارگردانی آن را کریشنا دی. کی و راج نیدیمورو انجام داده‌اند. بازیگرانی همچون سیف علی خان، کونال خمو، آناند تیواری، پوجا گوپتا و ویر داس، در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم “برو گوآ رفته”، از بهترین فیلم های هندی خنده دار و ترسناک در موضوع زامبی‌ها است. داستان درباره گروهی از دوستان است که برای گذراندن تعطیلاتی شاد و سرگرم کننده، به یک جزیره‌ی دورافتاده در گوآ می‌روند. در آنجا، در یک مهمانی، به وجود دارویی برای افزایش هیجان اشاره می‌شود که آزمایش‌نشده است. صبح روز بعد، عوارض این دارو آشکار می‌شود و جزیره پر از زامبی می‌شود. این فیلم بعلاوه داشتن عناصر ترسناک و هیجانی، کمدی بسیار خوبی دارد که بسیاری از مخاطبین را به خود جذب کرده است. روند سریع پیش‌روی فیلم، کارگردانی بسیار خوب و استفاده از المان زامبی در فیلم، توانسته‌اند این فیلم را بین بهترین فیلم های هندی قرار دهند.

فیلم هندی کمدی “دوستانه”

فیلم “دوستانه”، یکی از بهترین فیلم های هندی در ژانر عاشقانه و خنده دار است. این فیلم در طول دو ماه در میامی آمریکا فیلمبرداری شد و پس از اکران، با موفقیتی چشمگیر در طرفداران و منتقدان به نظر رسید. فروش خوبی در گیشه داشت و به عنوان هشتمین فیلم بالیوودی پرفروش سال 2008 شناخته می‌شود. این فیلم، یکی از شیک‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌های هندی است که تاثیر مهمی در مد در هند داشته است. انتشار قسمت دوم این فیلم نیز رسماً تایید شده است.

داستان فیلم، درباره دو جوان در میامی است که به دنبال یافتن آپارتمان مناسب هستند. این دو برای کسب یک آپارتمان، وانمود می‌کنند که هم‌جنس‌گرا هستند. اما پس از مدتی، هر دوی آنان به نام دختری به نام “نها” علاقمند می‌شوند که هم‌اتاقی آن‌ها در آپارتمان است. داستان بیانگر تلاش‌های آن‌ها برای جذب نظر نها و ساختن رابطه با او است، که سبب ایجاد موقعیت‌های کمدی و خنده‌دار در اطراف آن‌ها شده است.

فیلم کمدی ماورایی “باجه تلفن” (Phone Bhoot)

فیلم کمدی ماورایی "باجه تلفن" (Phone Bhoot)

فیلم کمدی ماورایی “باجه تلفن” (Phone Bhoot) یکی از بهترین فیلم‌های هندی سال 2022 محسوب می‌شود. در این فیلم که توسط کارگردان گرمیت سینگ ساخته شده است، بازیگرانی همچون کاترینا کایف، ایشان خاترو و سیدانت چتورودی حضور دارند. این فیلم ماورایی در ژانر کمدی ساخته شده است و دو مرد جوان را به تصویر می‌کشد که در دوران کودکی خود فیلم‌های ترسناک بسیاری را تماشا کرده‌اند و اکنون به تصمیم گرفته‌اند تبدیل به شکارچیان جن بشوند. با وجود این، رویدادهای عجیب و غریبی رخ می‌دهد و آن‌ها با یک روح آشنا می‌شوند که قصد دارد بهشان کمک کند. با دانلود این فیلم ماورایی هندی، لحظات خنده‌داری را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید :

بهترین و پر فروش ترین فیلم های قدیمی ایرانی قبل از انقلاب

بهترین فیلم های عاشقانه هندی جدید

کانال تلگرامی فیلم و سریال خارجی و ایرانی

معرفی کامل بهترین فیلم های ترسناک جهان سال

4/5 - (80 امتیاز)

نظرات در مورد : بهترین فیلم های کمدی هندی سال

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *