کمپانی سامسونگ تصمیم دارد تا در پنل های LCD نیز از تکنولوژی صفحه نمایش خمیده استفاده نماید

پنل های LCD خمیده سامسونگ

کمپانی کره ای سامسونگ تا به امروز در دستگاه های هوشمند خود تکنولوژی های متفاوتی را بکار برده است و به عنوان یکی از کمپانی های پیشرو در این عرصه شناخته می شود. در این میان گویا این کمپانی تصمیم دارد تا تکنولوژی صفحه نمایش خمیده را که تا به امروز بر روی پنل های OLED اجرایی می شد در پنل های LCD نیز پیاده سازی نماید که این طرح می تواند تحول عظیمی در صنعت تولید دستگاه های دیجیتال ایجاد نماید.

پنل های LCD خمیده سامسونگ

این کمپانی به تازگی تاییدیه پتنتی را برای صفحه نمایش کریستال مایع خمیده از USPTO دریافت نموده است. اکنون این پتنت با شرح فناوری پرداخته شده که در طول آن پنل LCD میان دو لایه قرار گرفته است ولی به جنس لایه ها اشاره نکرده است. با این وجود  کمپانی ژاپن دیسپلی از لایه های پلاستیکی بر روی پنل های LCD خمیده استفاده نموده بود و به احتمال کره ای ها هم عملکردی مشابه را در نظر خواهند داشت.

در قسمتی دیگری هم تاکید نموده است که برآمدگی صفحه نمایش با استفاده از یک ترکیب شیمیایی و پلیمری بخصوص طراحی می شود. در صفحه نمایش های LCD معمولی یک لایه ی شیشه ای استفاده شده که قابلیت خم کردن آن ها را از بین خواهد بر ولی با استفاده از دو لایه ی پلاستیکی نه تنها این قابلیت فراهم می گردد بلکه مقاومت آن ها در برابر افتادن را نیز افزایش می دهد.

پنل های LCD خمیده سامسونگ

لازم به ذکر است که قیمت پنل های LCD از صفحه نمایش های OLED بسیار ارزان تر می باشد و در نهایت توسعه ی پنل های LCD خمیده به معنای پیاده نمودن آن ها در گوشی های هوشمند میان رده، تلویزیون های اقتصادی و دستگاه های متنوع دیگری می باشد که با برند سامسونگ به بازار عرضه می گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: 91mobiles

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کمپانی سامسونگ تصمیم دارد تا در پنل های LCD نیز از تکنولوژی صفحه نمایش خمیده استفاده نماید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *