سامسونگ دومین نسل حافظه ۱۰ نانومتری dram را معرفی می کند

سامسونگ دومین نسل حافظه ۱۰ نانومتری dram را معرفی می کند

سامسونگ حافظه های ۱۰نانومتری نسل دوم ( 10nm_ dram ddr4) هشت گیگابایتی را به تولید انبوه می رساند. این حافظه در حال حاضر یکی از قدرت مند ترین حافظه‌ هاست که در آن از یک چیپ ست گیگابایتی dram با ابعاد کوچک، با بالاترین کارایی و استفاده از انرژی است. از این حافظه در دستگاه های محاسباتی نسل بعدی استفاده می شود. کلاس ۱۰نانو متر یعنی بخشی از پردازش بین ۱۰تا ۱۹ نانو متر است. همچنین سامسونگ این حافظه در فوریه ۲۰۱۶ ارائه داده است.

جویانگ جیم رئیس بازرگانی حافظه سامسونگ اعلام کرد:

توسعه‌ی فناوری‌های نوین در طراحی و پردازش DRAM، یکی از موانع اصلی مقیاس‌پذیری آن برداشته شده است. همچنین به‌منظور پاسخگویی به تقاضای بالای بازار و ادامه‌ی تقویت رقابت تجاری خود، تولید حافظه‌ی نسل دوم ۱۰ نانومتری DRAM را از طریق راه‌اندازی سریع خط تولید، به‌سرعت افزایش می‌دهیم.

این حافظه حدودا ۳۰ درصد از حافظه های نسل قبلی بهره وری بیشتری دارد. همچنین بدلیل استفاده از فناوری پیشرفته  و مدار های خاص در این حافظه بهروری انرژی آن ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. این حافظه ۸ گیگابایتی  قادر است ۳۶۰۰ مگا بایت بر ثانیه اطلاعات را جا به جا کند که نسبت به نسل قبل که معادل ۳۲۰۰است افزایش یافته است. در این فرایند از سنجش داده های سلولی با حساسیت بالا و طرح ایراسپیسر به جای  EUV ( اشعه فرابنفش) استفاده شده است.

این حافظه قادر است میزان داده ذخیره شده هر بیت را محاسبه کند که باعث هم نواختی این حافظه است. این اسپیسر که در کناره خطوط بیت ها قرار دارد باعث ضعیف شدن پارازیت ها می شود. این پارازیت ها که پارازیت ظرفیت خازنی شناخته می شوند ، به دلیل نزدیکی مدارها یا قطعات الکتریکی  ایجاد می شود. این مدار ها که در نزدیکی یک دیگر با ولتاژ های بالا قرار دارند مانند خازن عمل می کنند و بار های یک دیگر را ذخیره می‌کنند. استفاده از اسپیسر باعث اندازه گیری سرعت آن ها و افزایش سرعت عملکرد سلول ها می شود.

سامسونگ نیز با سرعت چیپهاو سیستم های نسل آینده یعنی lpddr5 ,hb3 ,ddr5 و gddr6 که در سرور های سازمانی ، تلفن همراه ، رایانه و ابر رایانه ، سیستم های hpc و کارت های گرافیک سرعت بالا استفاده کرد. همچنین سامسونگ در در نظر دارد در بخش IT نیز فعالیت خود را ادامه دهد. سامسونگ که رهبر تولید حافظه های ۱۰ نانومتری است میخواد این حافظه بیشتر از نسل اول خود تولید شود که باعث رشد و تقاضای dram برای استفاده از آن می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ دومین نسل حافظه ۱۰ نانومتری dram را معرفی می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *