نحوه ی رجیستری گوشی های مسافری

رجیستری

با سامانه ی جدیدی که گمرک ایران درخصوص گوشی ها اعمال کرده است، گوشی های مسافرتی مهلت رجیستری شدن پیدا می کنند. از وقتی که طرح رجیستری شروع به کار کرده است موضوع گوشی های مسافرتی که توسط افراد شخصی وارد کشور می شود، موضوع و نگرانی اصلی این طرح بود. در طی همایش و گردهمایی هایی که به مدیران وزارتخانه ی ارتباطات و رئیس تنظیم مقررات درباره شرایط جدیدی از موبایل های مسافرتی خبر داد که ایراد هایی پیشین موجود در این طرح جدید را تا حدودی رفع می کند. حتما مقاله طرح رجیستری چیست؟ را هم بخوانید .

بر طبق سخنان فلاح به زودی بخش گمرک کشور سامانه جدیدی را راه اندازی می کند که دیگر مسافران و توریست هایی که با خود موبایل به همراه دارد لازم نیست که وقتی که با ورود به کشور و در فرودگاه دستگاه گوشی خود را ثبت کنند و یا عوارض آن را پرداخت کنند.

قبلا این حالت وجود نداشت و با ورود فرد به داخل کشور اگر در فرودگاه گوشی موبایل خود را ثبت نمی کرد و عوارض آن را پرداخت نمی کرد دیگر مهلتی نداشت که این کار را انجام دهد اما قرار است که این مشکل به زودی حل شود و مسافرین فرصت ۱۰ تا ۱۵ روزه را در اختیار داشته باشند تا موبایل خود را در سامانه جدید ثبت کنند و بعد از پرداخت حق عوارض دستگاه گوشی خود را فعال کنند و به راحتی از اپراتور های همراه استفاده کنند.

مقدار پول در نظر گرفته شده جهت پرداخت عوارض هم بر طبق گفته های روابط عمومی گمرک الان، در این زمان کمتر از مقدار عوارض واردات تجاری شرکت‌ها است و چیزی حدود 16 در صد قیمت اصل گوشی است یعنی بر طبق قیمت گوشی این مقدار عوارض تعیین می شود که ممکن است برای کسانی که از پرچمدار های کمپانی محبوب آمریکایی اپل یا کمپانی سامسونگ استفاده می کنند این حالت خوش آیند نباشد.

برای اطلاع از زمان اجرای طرح رجیستری کلیک کنید.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  عدم رجیستری گوشی های دست دوم خارجی

نظرات در مورد : نحوه ی رجیستری گوشی های مسافری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *