بهترین ارتش های دنیا

بهترین ارتش های دنیا

یکی از رکن های اصلی یک کشور، ارتش آن می باشد که میزان قدرت آن کشور را در مقایسه با بیگانگان نشان می دهد و قطعا کشورهایی که دارای ارتش قدرتمندی هستند، میزان امنیت آن ها نیز بسیار بالا می باشد. موسسه ی Global Firepower یکی از معتبرترین موسسات در زمینه ی دسته بندی ارتش های جهان می باشد و هرساله لیستی از  برترین ارتش های جهان را منتشر می نماید. به تازگی نیز لیست بهترین ارتش های جهان در در سال 2017 را منتشر نموده است.

کشور ایران نیز اخیرا از سوی تروریست ها تهدید می شود و سودجویان قصد دارند برای نابودی جهان هر کاری انجام بدهند و اکنون نیروهای نظامی بسیاری از کشورهای خاورمیانه در حال مبارزه با گروهک های سیاسی و تروریستی می باشند و برخی از تحلیلگران اینگونه اعلام می دارند که احتمال دارد برخی از این منازعات سیاسی سبب بروز جنگ میان کشورهایی نظیر ترکیه، ایران و عربستان گردد. در ادامه با زوم تک همراه باشید تا رتبه بندی قدرتمندترین ارتش های جهان را برایتان بازگو نماییم.

1.ایالات متحده ی آمریکا

ایالات متحده یآمریکا همواره یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان را دارا می باشد و در سال 2017 نیز به عنوان برترین ارتش جهان از لحاظ کیفی انتخاب گردیده است و سامانه ی موشکی آن در بخش های مختلف جهان دارای شعبات متعددی می باشد. کشور آمریکا هم اکنون 35 میلیون نفر جمعیت داشته که 1 میلیون و 400 هزار نفر آن در ارتش فعالیت می نمایند و نیروهای ذخیره ی آن 1 میلیون و 100 هزار نفر می باشند. در ایالات متحده سالانه 4 میلیون و 200 هزار نفر به سن سربازی می رسند.

بهترین ارتش های دنیا

2.روسیه

کشور روسیه یا همان شوروی سابق پس از مدت ها که در هیچگونه جنگی حضور نداشته است هم اکنون سوریه را به عنوان یک کشوری می داند که می تواند یک محل نبرد و حتی تست سلاح های جنگی خود استفاده نماید. روسیه هم اکنون دارای جمعیتی بیش از 140 میلون نفر می باشد که 70 میلیون نفر آن جزو نیروهای انسانی قابل دسترس می باشند. ارتش این کشور در نیروهای زمینی خود دارای 20216 تانکرسوخت رسان، 4625 تریلر توپخانه،31298 وسیله نقلیه زره پوش و تعداد 3793 فروند سیستم چندگانه پرتابگر موشک می باشد.

بیشتر بخوانید  قدرتمند ترین ارتشهای جهان در سال 2015

بهترین ارتش های دنیا

3.چین

کشور پرجمعیت چین به عنوان سومین کشور قدرتمند در زمینه ی سیستم ارتش می باشد که توانسته است در سال 2017 این مقام را به خود نسبت دهد. همانطور که می دانید این کشور از لحاظ نیروی انسانی بسیار قدرتمند می باشد. و جمعیتی بالغ بر 1373000000 نفر در این کشور زندگی می کنند و اعضای ثابت ارتش آن 2 میلیون و 330 هزار نفر بوده و 2 میلیون نیروی ذخیره نیز دارا می باشد. نیروی زمینی چین دارای 6457 مخزن سوخت رسان سنگین، 1710 فروند SPG،4788 فروند زره پوش مسلح، 1770 فروند سامانه پرتابگر موشک و 6246 تریلر توپخانه می باشد.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین ارتش های دنیا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *