طرح رجیستری چیست؟

طرح رجیستری

از سال گذشته زمزمه های طرح رجیستری در وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مطرح بود ولی امسال به طور عملی در حال اجرا می باشد. بنابر گفته های منابع خبری مربوط به این وزارتخانه، این طرح از تاریخ 28 مهرماه اجرایی شده است و در ابتدا قرار بر این بود که این طرح یک مرحله ای باشد، یعنی هرکسی که از این تاریخ به بعد اقدام به خرید گوشی های قاچاق می کرد، یک پیامک مبنی بر عدم ثبت شدن گوشی در سامانه دریافت می کرد و اگر تا موعد مقرر گوشی خود را در سامانه ثبت نمی کرد، گوشی کاربر به طور کلی از دسترسی توسط اپراتورهای داخل کشور خارج می شد.

اما اکنون تصمیم بر این شد که این طرح برای جلوگیری از وارد شدن شوک به بازار گوشی های هوشمند به صورت دو مرحله ای انجام بپذیرد، به طوریکه زمان دقیق رجیستری گوشی های برندهای مختلف قرار است به مرور زمان از طریق سامانه ی طراحی شده اعلام گردد و کاربران برای اقدام به رجیستری گوشی هایشان اقدام نمایند.

در صورتی که کاربر یک گوشی خریداری کرده باشد و شامل طرح رجیستری باشد، بعد از فعال سازی سیمکارت به شخص پیامکی ارسال گردد و زمان ثبت گوشی خود را در سامانه اعلام نمایند و اگر گوشی خریداری شده توسط کاربر قاچاق بوده باشد، باید گوشی خود به فروشنده بازگردانده تا در سامانه ثبت گردد.

در این خصوص وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اعلام کرده است که هیچ یک از خریداران گوشی های قاچاق نباید هزینه ای بابت این طرح پرداخت نمایند و شخص وارد کننده ی کالا باید تمام هزینه ها را متحمل شود. در صورتی که از شما هزینه ای درخواست شد از طرف فروشنده، هرگز مبلغی را با عنوان ثبت گوشی در سامانه پرداخت نکنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  معرفی 33 پاک کننده رجیستری رایگان

نظرات در مورد : طرح رجیستری چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *