نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

Stage Manager یکی از ویژگی‌های اصلی macOS Ventura است که در WWDC 2022 معرفی شد. Stage Manager یک داک جداگانه در سمت چپ را برای مدیریت موثر برنامه‌ها فعال می‌کند. Stage Manager راهی تازه برای انجام چند کار ارائه می‌کند. برخلاف Stage Manager در iPad، اپل این افزونه را فقط به مک های M1 یا بالاتر محدود نکرده است. Stage Manager برای مدل های مک بوک با پردازنده اینتل نیز در دسترس است. در این پست نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک آورده شده است.

Stage Manager در مک

اپل در حال حاضر Mission Control را برای مدیریت پنجره های برنامه در مک ارائه کرده است. مدیر مرحله ایده موجود را با اجرای بهتر پیش می برد. اگر چندین پنجره برنامه باز دارید، Stage Manager آنها را در قسمت سمت چپ کنار هم قرار می دهد. همچنین می توانید برنامه ها را با هم گروه بندی کنید و با یک کلیک آنها را باز کنید. جالب به نظر می رسد، درست است؟ بیایید Stage Manager را در عمل در Mac فعال و بررسی کنیم.

MAC خود را به MACOS VENTURA به روز کنید

Stage Manager بخشی از به‌روزرسانی macOS Ventura در مک است. اگر از macOS Monterey یا نسخه قدیمی‌تری استفاده می‌کنید، Stage Manager را در مک خود نمی‌بینید.

در زمان نگارش، macOS Ventura در نسخه بتا عمومی در دسترس است. اگر می‌خواهید ویژگی‌های جدید macOS Ventura، از جمله Stage Manager را امتحان کنید، باید در برنامه بتا عمومی ثبت‌نام کنید و با مسئولیت خود ادامه دهید. منتظر اشکالات و ناسازگاری برنامه های پرکاربرد خود باشید.

وقتی اپل macOS Ventura پایدار را منتشر کرد، می‌توانید آن را با استفاده از مراحل زیر نصب کنید.

مرحله 1: لوگوی Apple را در گوشه بالا سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله 2: “System Preferences” را باز کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

مرحله 3: “Software Update” را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

مرحله 4: به‌روزرسانی macOS Ventura (13.0) را در مک خود دانلود و نصب کنید.

STAGE MANAGER را در مک فعال کنید

اگرچه Stage Manager بخشی از macOS Ventura است، سیستم به طور پیش فرض این عملکرد را فعال نمی کند. باید Stage Manager را از Control Center مک تغییر دهید.

مرحله 1: Mac Control Center را از گوشه سمت راست بالای نوار منو باز کنید.

مرحله 2: روی “Stage Manager” کلیک کنید تا فعال شود.

نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

مک شما تمام پنجره‌های باز برنامه را در سمت چپ برای دسترسی آسان ترتیب می‌دهد. در لحظه، فقط می توانید چهار برنامه اخیراً استفاده شده را از Stage Manager مشاهده کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

ویژگی Stage Manager

Stage Manager یکی دیگر از روش های چندوظیفه ای در مک است و به خوبی با Mission Control ادغام می شود.

Stage Manager بخش خوبی از فضای صفحه نمایش را در Mac شما اشغال می کند. راه‌اندازی به شما کمک می‌کند تا روی برنامه‌ای که با آن کار می‌کنید بدون نمایش تمام صفحه تمرکز کنید. Stage Manager برنامه را در مرکز نگه می دارد، در اندازه ای که کار کردن با آن آسان است.

نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

Stage Manager همچنین دسترسی با یک کلیک به دسکتاپ را ارائه می دهد. برای دسترسی به فایل‌ها و پوشه‌های دسکتاپ، دیگر نیازی به کوچک کردن برنامه ندارید. روی دسکتاپ کلیک کنید تا به آن برگردید.

اپل Stage Manager را با Mission Control یکپارچه کرده است. اگر می خواهید همه برنامه های باز شده را به طور همزمان ببینید، می توانید Mission Control را احضار کنید و همه برنامه ها را در حال انجام بررسی کنید.

نیازی نیست همیشه از یک پنجره برنامه کوچک در Stage Manager استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید، می توانید بین پنجره های برنامه های سنتی و Stage Manager به جلو و عقب بروید.

می‌توانید اطلاعات به‌روزرسانی‌شده برنامه، مانند پیام یا ایمیل جدید Slack را از Stage Manager بررسی کنید.

GROUP APPS در STAGE MANAGER

اگر نیاز به کار همزمان با برنامه های بیشتری دارید، می توانید برنامه ها را در Stage Manager گروه بندی کنید. پنجره برنامه را از سمت چپ عمودی بکشید و رها کنید، برنامه‌ها را از Dock باز کنید و مجموعه‌ای از برنامه‌ها را ایجاد کنید که اغلب استفاده می‌کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

زمانی که به طور مکرر با یک مجموعه خاص از برنامه ها در یک زمان کار می کنید بسیار مفید است. به عنوان مثال، می توانید یک گروه برای برنامه های عکاسی، برنامه های بهره وری و حتی پنجره های مرورگر ایجاد کنید. می توانید برنامه های گروهی را در Stage Manager انتخاب کنید و همه برنامه ها را با یک کلیک باز کنید. نیازی نیست برنامه های فعلی را مینیمایز کنید و برنامه های دیگر را یکی یکی باز کنید.

برنامه های اخیر را از STAGE MANAGER پنهان کنید

Stage Manager برای کاربران مک با نمایشگر خارجی منطقی تر است. شاید ترجیح ندهید که Stage Manager بخش بزرگی از فضای صفحه سمت چپ را اشغال کند. خوشبختانه، اپل راهی برای مخفی کردن برنامه های اخیر از Stage Manager ارائه می دهد.

مرحله 1: مرکز کنترل را باز کنید و نماد Stage Manager را فشار دهید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

مرحله 2: ” Hide Recent Apps” را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

پس از این، باید نشانگر ماوس را در سمت چپ صفحه مک خود نگه دارید تا همه برنامه های اخیر در حال کار را بررسی کنید.

از انجام Stage Manager در مک لذت ببرید

اگرچه Stage Manager یک افزونه کارامد در مک است، اما ما ترجیح می‌دهیم چندوظیفه واقعی با مدیریت بهتر پنجره‌ها را برای باز نگه داشتن برنامه‌های بیشتر در یک زمان ترجیح دهیم. چگونه می خواهید از Stage Manager در مک استفاده کنید؟ نظر خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه فعال کردن و استفاده از Stage Manager در مک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *