معرفی فیلم زامبی مشهور ژاپنی ، چینی و امریکایی سال

معرفی فیلم زامبی ۲۰۲۲

سال های زیادی است که سبک زامبی در سینماهای جهان حضور یافته است؛ بنابراین فیلم‌های ترسناک بسیار زیادی در سبک زامبی با داستان‌های مختلف ساخته شده‌اند.

در این دنیای بی‌انتهای فیلم‌های ترسناک و زامبی محور، انتخاب بهترین فیلم‌های زامبی کار بسیار سخت و وقت‌گیری است.

به همین دلیل ما در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین فیلم‌های ترسناک زامبی محور را برای شما در این صفحه قرار دهیم؛ بنابراین تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین فیلم‌های زامبی جهان آشنا شوید.

فیلم زامبی ترسناک

ژانر ترسناک و تخیلی سال‌های زیادی است که برای مخاطبان سینما در دسته ژانر های پرطرفدار و محبوب قرار دارد؛ برترین فیلم‌های در محور زامبی، فیلم‌های هستند که دارای ژانر ترسناک و تخیلی باشند.

علاقه‌ای مردم به این سبک باعث شده است این روزها زامبی‌ها نه تنها در سینما بلکه در بازی‌های ویدیویی و بازی‌های موبایل هم راه پیدا کنند.

صنعت سینمای هالیوود از چند دهه پیش تاکنون شروع به تولید فیلم ترسناک در سبک زامبی یا همان مردگان متحرک در قالب‌های مختلف کرده است.

 

فیلم زامبی دوبله فارسی بدون سانسور

  • کوتیس (Cooties)

یکی از فیلم‌های ژانر ترسناک و کمدی در زامبی محور، فیلم آمریکایی کوتیس است که با کارگردانی جاناتان میلوت ساخته شده است؛ این فیلم از حضور بازیگرانی همچون الایجا وود، آلیسون پیل، رین ویلسون و جک مک‌بریر بهره می‌برد.

می‌توان گفت که این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی در محور زامبی و مدرسه است؛ بنابراین تماشای این فیلم را از دست ندهید.

داستان فیلم در مورد گروهی از کارکنان یک مدرسه ابتدایی است؛ در این مدرسه کودکان تبدیل به زامبی گوشت‌خوار شده‌اند، حال کارکنان باید راهی برای نجات خود از دست این زامبی‌ها پیدا کنند.

این فیلم نخستین بار در سال ۲۰۱۵ در جشنواره فیلم ساندس اکران شد.

  • پرواز مردگان زنده

فیلم پرواز مردگان زنده، نخستین بار در سال ۲۰۰۷ در جشنواره فیلم فانتزی به نمایش در آمد و توانست نظرات مثبتی از سوی منتقدان دریافت کند.

این فیلم به کارگردانی اسکات توماس و باحضور ستارگانی همچون دیوید کیزوم، کوین جی اوکانر، کریستن کر و درک وبستر است.

خلاصه فیلم: گروهی از محققان به طور پنهانی یک محقق مبتلا به ویروس را سوار یک هواپیما می‌کنند؛ این ویروس حتی قابلیت زنده کردن مرده‌ها را دارد و هنگامی که این ویروس در هواپیما شیوع پیدا می‌کند، مسافرانی که هنوز به این ویروس مبتلا نشدند باید برای نجات جان خود تلاش کنند.

  • هیولاهای کوچک (Little Monsters)

یکی از بهترین فیلم های زامبی ترسناک، فیلم هیولاهای کوچک است؛ این فیلم در سال ۲۰۱۹ توسط کارگردانی ایب فورسیت ارائه شد.

این فیلم در زمان اولین اکران خود توانست نظرات مثبتی از سوی منتقدین دریافت کند و در شبکه Hulu توانست رتبه ۶.۳ را از نگاه بینندگان کسب کند.

داستان این فیلم درباره‌ی یک موزیسین از کار افتاده است که به تازگی عاشق معلم برادرزاده‌اش شده است؛ با حمله ناگهانی زامبی‌ها، برنامه‌های آن برای به دست آوردن دل خانم معلم نیمه تمام می‌ماند.

از بازیگران فیلم هیولا‌های کوچک می‌توان به لوپیتا نیونگو، جاش گاد، کت استوارت و الکساندر انگلند اشاره کرد.

  • غیرانسان

یکی از جدیدترین فیلم‌ها در ژانر ترسناک و در سبک زامبی، فیلم غیرانسان است که به کارگردانی مارکوس دانستن در سال ۲۰۲۲ اکران شد.

این فیلم در حال حاضر نتوانسته است امتیاز خوبی کسب کند؛ اما می‌توان گفت که ارزش یک‌بار دیدن دارد.

داستان فیلم درباره یک گروه دانش‌آموز دبیرستانی است که اتوبوس آن‌ها در راه سفر دچار صانحه می‌شود؛ در این میان دانش‌آموزان متوجه می‌شوند یک نفر آن‌ها را تعقیب می‌کند.

شاید در اوایل شروع فیلم، حوصله شما سر برود؛ اما در اواسط فیلم ژانر هیجان‌انگیز فیلم شروع می‌شود.

بازیگران اصلی این فیلم یوریا شلتون، برایان تجو و بنجامین وادسوورث هستند.

فیلم زامبی ژاپنی و کره ای

فیلم زامبی ۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰ فیلم‌های ترسناک زامبی محور زیادی ساخته شده است، اما همه‌ی آن‌ها که ارزش دیدن ندارند؛ به همین دلیل در این قسمت فقط دو فیلم ترسناک زامبی محور برتر را به شما معرفی می‌کنیم.

  • Zombie

    Fighter

یکی از فیلم‌های برتر زامبی محور که در سال ۲۰۲۰ ساخته شد، فیلم Zombie Fighter است.

موضوع فیلم در مورد پدر و دختری از که سعی دارند ورزشی به نامZombie Fighter را یاد بگیرند؛ چون در حال حاضر در منطقه‌ای قرار دارند که مورد حمله زامبی‌ها قرار گرفته است، آنها می خواهند با استفاده از این ورزش خودشان را به یک منطقه امن برسانند.

  • Alive

یکی از بهترین فیلم های زامبی در سال ۲۰۲۰، فیلم Ailve است که توسط II CHOکارگردانی شده است؛ این فیلم شاهکاری از سینمای کشور کره است.

خلاصه فیلم: در زمانی که شهر درگیر شیوع و همه‌گیری سریع یک ویروس بسیار خطرناک است؛ یک پسر در شهری به نام انزوا در همان نزدیکی‌ها در آپارتمان خود با خیال راحت و بدون خبر از شیوع آن ویروس، زندگی می‌کند.

این فیلم با موضوع جذابش توانسته است امتیاز ۶.۳ را کسب کند و از بازیگران پرنقش و اصلی این فیلم می‌توان به یو آه این و پارک شین هه اشاره کرد.

 

فیلم زامبی چینی

سینمای چین در سبک زامبی فیلم‌های خیلی کمی تولید کرده است؛ اما ما سعی کرده‌ایم بهترین فیلم‌های زامبی ساخت این کشور را در این قسمت قرار دهیم.

  • موجین افسانه

    گمشده

یکی از بهترین فیلم‌های محور زامبی در سینمای چین، فیلم موجین افسانه گمشده است؛ این فیلم براساس یک رمان به نام Ghost Blows the Light ساخته شده است.

فیلم Mojin The Lost Legend در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی Wuershan اکران شد.

خلاصه فیلم: در دهه ۱۹۹۰یک کاشف معروف مقبره به نام هوی بای تصمیم می‌گیرد خود را بازنشسته کند و همراه دوست دخترش به ایالات متحده برود؛ حال بای در زمانی که می‌خواهد ازدواج کند، متوجه می‌شود عشقش که ظاهرا بیست سال پیش در یک غار مرده بود هنوز زنده است.

  • غم و

    اندوه

یکی از بهترین فیلم‌های سبک زامبی این قسمت از مقاله، فیلم غم و اندوه است که توسط کارگردان کانادایی راب جباز ساخته شده است؛ این فیلم ساخت کشور چین نیست، اما زبان اصلی این فیلم چینی است.

فیلم غم و اندوه در سال ۲۰۲۱ توانست رتبه ۶.۵ را کسب کند.

داستان فیلم در مورد دو زوج تایوانی است که انسان‌ها را تبدیل به دیوانه‌های قاتل می‌کنند؛ در این فیلم شاهد اتفاقات جالب و ترسناکی هستید، پس اگر به چنین ژانری علاقه دارید این فیلم زامبی جدید و ترسناک را از دست ندهید.

بازیگران اصلی آن رجینا، برنت ژو و تزو چیانگ ونگ هستند.

  • زامبیولوژی،

    امشب خوش بگذره

یکی دیگر از فیلم‌های زامبی کشور چین، فیلم زامبیولوژی امشب خوش بگذره است که در سال ۲۰۱۷ توسط کارگردان وای لون لو اکران شد.

این فیلم متاسفانه نتوانست با اکران خود، امتیاز خوبی از سمت بیننده‌ها کسب کند؛ اما این به معنای این نیست که ارزش دیدن ندارد، این به معنای این است که موضوع این فیلم نتوانست نظر همه‌ی بیننده‌ها را به خود جلب کند.

داستان فیلم در مورد دو دوست است که با یک هیولا مبارزه می‌کنند؛ این هیولا از داخل یک انیمیشن محبوب به دنیای واقعی آمده است و حال با حضورش، ویروس زامبی بین مردم پخش می‌شود.

از بازیگران نقش اصلی این فیلم می‌توان به لوئیس چیونگ، مایکل نینگ و چری نگان اشاره کرد.

  • کونگ فو زامبی

یکی از قدیمی‌ترین آثار سینمای چین در محور زامبی، فیلم کونگ فو زامبی است؛ این فیلم در سال ۱۹۸۱ به کارگردانی هوا آی هیونگ ساخته شد.

داستان فیلم کونگ فو زامبی در مورد مردی به نام پانگ است که دشمنان زیادی دارد؛ یکی از دشمنان آن که دیگر خیلی کینه به دل دارد، قصد دارد پانگ را به قتل برساند اما به جای اینکه خودش این کار را انجام دهد به سراغ یک جادوگر می‌رود و از آن درخواست می‌کند تا زامبی‌ها را زنده کند و آن‌ها را به سوی پانگ بفرستد.

بازیگران پرنقش و رنگ این فیلم چان لا، چانگ تائو و چونگ هستند.

  • در مقابل

یکی دیگر از فیلم‌های قدیمی زامبی سینمای چین، فیلم در مقابل (Vasasu) است که در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی و نویسندگی ریوهی کیتامورا ساخته شد.

داستان این فیلم در مورد یک زندانی بی‌نام و یک زن بی‌نام است که در یک جنگلی، زامبی‌ها را برای زنده شدن دفن کرده‌اند؛ یکی از آن‌ها سعی می‌کنند دروازه‌ای پنهان فراطبیعی جنگل را باز کنند تا قدرت تاریک آن را به‌دست آورند.

فیلم زامبی ترسناک آلمان نازی

فیلم زامبی ژاپنی

  • Schoolgirl Apocalyp

فیلم Schoolgirl Apocalyp در سال ۲۰۱۲ به کارگردانی John Cairns و با حضور ستارگانی مانند Rino Higa، Max Mackenzie، Asami Mizukawa ساخته شد.

این فیلم در وب‌سایت IMDB توانست امتیاز ۵.۹ را کسب کند و جزو یکی از فیلم‌های پر بیننده محسوب شود.

Schoolgirl Apocalyp

داستان فیلم در مورد یک شخص اهل ژاپن به نام ساکورا است؛ ساکورا یک نوجوان است که برای اینکه به مدرسه برود، هر روز باید یک مسیر خیلی طولانی را پیاده برود.

ساکورا با اینکه زندگی تکراری و سختی‌های زیادی دارد، اما همیشه احساس خوشبختی می‌کند؛ در ادامه فیلم مشکلات بیشتری برای ساکورا به وجود می‌آید که باید ببینید.

  • Helldriver

یکی از فیلم‌های سینمای ژاپن که طرفداران بسیار زیادی دارد، فیلم Helldriver است که در سال ۲۰۱۰ توسط یوشی هیرو نیشیمورا ساخته شد.

ای هی شینا و یومیکو هارا از بازیگران معروف و پررنگ این فیلم هستند.

با توجه به اعتبارات و سوابق سازنده این فیلم، انتظار می‌رفت که در فیلم خون و خون‌ریزی زیاد باشد که به همین شکل هم بود.

این فیلم در سبک زامبی و آخرالزمانی است، به همین دلیل توانست نظر افراد زیادی را به خود جلب کند و می‌توان گفت این فیلم از بهترین فیلم‌های این کمپانی است.

خلاصه فیلم: یک جنگجو و گروهی از متحدانش، سفری را در قلب آخرالزمان برای کشتن ملکه زامبی‌ها آغاز می‌کنند.

  • Zombie Hunter Rika (ریکا شکارچی زامبی)

فیلم ریکا شکارچی زامبی جزو یکی از سرگرم‌ کننده‌ترین فیلم‌ها محسوب می‌شود.

این فیلم در محور زامبی دارای ژانر کمدی، هیجان‌انگیز و ترسناک است؛ فیلم ریکا شکارچی زامبی با داشتن این ژانرها برای بیننده خسته‌کننده و تکراری به‌نظر نمی‌آید.

داستان فیلم در مورد یک دختر مدرسه‌ای و دوستانش است که یک روز دختر به همراه دوستانش، پدربزرگش را می‌بیند که متوجه می‌شود روستای آن‌ها به تسخیر زامبی‌ها در آمده است؛ پدربزرگش آن‌ها را مجبور می‌کند که برای از بین بردن زامبی‌ها، میراث خانوادگی خود را به‌کار گیرند.

  • Tokyo Zombie

اگر به دنبال یک فیلم ژاپنی در محور زامبی و در ژانر کمدی هستید، پیشنهاد می‌شود فیلم Tokyo Zombie را ببینید؛ این فیلم در تمام لحظات خود لحن سرگرم‌کننده و طنز خود را حفظ کرده است.

داستان فیلم درباره دو همکار است که به طور خیلی تصادفی، رئیس خود را می‌کشند؛ آن‌ها جنازه رئیسشان را در حومه شهر داخل انبوهی از زباله دفن می‌کنند که در این لحظه با زامبی‌ها روبه‌رو می‌شوند.

Tokyo Zombie

بدون شک این فیلم برای افرادی که عاشق سبک دلهره‌آور فیلم‌های زامبی با ژانر طنز هستند، بهترین گزینه است.

  • Battlefield Baseball (بیسبال میدان نبرد)

بهترین فیلم پیشنهادی برای کسی که به تازگی از فیلم‌های سبک زامبی خوشش آمده است، فیلم بیسبال میدان نبرد (Battlefield Baseball) است که در سال ۲۰۰۳ به کارگردانی یودای یاماگوچی اکران شد.

این فیلم شباهت زیادی به اثر دیگر این کارگردان به نام مانگای او دارد؛ در هر صورت می‌توان گفت که این فیلم، بدون شک ارزش یک‌بار دیدن دارد.

داستان فیلم در مورد یک تیم بسکتبال است که به دلایلی مجبور می‌شوند مقابل یک تیم بسکتبال متشکل از زامبی‌ها بازی کنند.

فیلم زامبی ترسناک کره ای

فیلم زامبی کره ای

فیلم‌های زامبی کره‌ای بعد از ساخت فیلم قطار به مقصد بوسان، توانستند استقبال بسیار خوبی داشته باشند.

البته سینمای کره قبل از سال ۲۰۱۶ هم شاهد فیلم‌های سبک زامبی بوده و طرفدارانی داشته است؛ اما امروز فیلم‌های زامبی کره‌ای در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارند.

  • قطار به مقصد بوسان

یکی از پرطرفدارترین اثرها در سینمای تاریخ کره در سبک زامبی، فیلم قطار به مقصد بوسان (Train to busan) است؛ این فیلم به کارگردانی یان سنگ _هو در سال ۲۰۱۶ ساخته شد.

از بازیگران فیلم می‌توان به یومی جونگ، گونگ یو و ما دونگ سوک اشاره کرد.

موضوع فیلم راجع‌به شیوع بیماری و ویروس زامبی است که در کشور کره رخ می‌دهد.

خلاصه فیلم: دختری به نام سوان که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده‌اند، امروز قرار است با یک قطار به بوسان برود تا دیداری با مادرش داشته باشد که در این میان کم‌کم نشانه‌هایی از ویروس زامبی دیده می‌شود.

  • ایستگاه سئول

فیلم ایستگاه سئول (Seoul Station) در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی یان سنگ هو تولید شد؛ این فیلم زامبی کره‌ای به صورت انیمیشن ارائه شده است و تاکنون توانسته است امتیاز ۶.۱ را دریافت کند.

داستان فیلم زمانی شروع می‌شود که سئول گرفتار همه‌گیری ویروس زامبی شده است و اما هنوز عده‌ای از مردم برای زنده ماندن تلاش می‌کنند تا راهکاری برای نجات پیدا کنند؛ از سوی دیگر دولت قصد دارد برای امنیت و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، آن منطقه را از بین ببرد.

  • شیوع

شیوع، یکی دیگر از فیلم‌های برتر سینمای کره است که در سال ۲۰۱۸ به کارگردانی سونگ هوم کیم ساخته شد؛ این فیلم دارای یک سبک تاریخ باستانی است که در آن موجودات وحشتناکی به صورت زامبی هم حضور دارند.

این فیلم توانسته است رتبه ۶.۳ را کسب کند و از بازیگران پرنقش آن می‌توان به هیون بین، هئو یونگ تائه و سئو جی های اشاره کرد.

  • شبه جزیره

فیلم شبه جزیره، قسمت دوم فیلم پرطرفدار قطار به مقصد بوسان است؛ البته این قسمت از فیلم، محبوبیت زیادی مانند نسخه اول ندارد اما می‌توان گفت که کیفیت مطلوبی دارد.

این فیلم در سال ۲۰۲۰ به کارگردانی یان سنگ هو ارائه شد و بازیگران آن گانگ دونگ ون، لی جونگ هیون، ون هانه هیو و لی ری هستند.

خلاصه فیلم: پس از گذشت چهار سال از حمله زامبی‌ها، گروه‌های بازمانده می‌خواهند با تشکیل اتحاد، بقای خود را تضمین کنند.

  • شیون

یکی از فیلم‌های سبک جذاب که امتیاز خوبی هم کسب کرده، فیلم شیون (The wailing) است؛ این فیلم محصولی مشترک از آمریکا و کره به کارگردانی نا هانگ جین است.

این فیلم در سال ۲۰۱۶ توانست رتبه ۷.۴ را از آن خود کند.

خلاصه فیلم : غریبه‌ای وارد یک روستای کوچک می‌شود پس از مدتی به دلایل ناشناخته، کل روستا دچار بیماری مرموزی می‌شوند؛ در این میان یک افسر پلیس برای نجات دخترش باید معمای این بیماری را حل کند تا راه‌حلی پیدا کند.

بازیگران پرنقش و رنگ این فیلم کواک دو وان، جون وو هی، هوانگ جونگ مین و جون کونیمورا هستند.

  • مدرسه زامبی

مدرسه زامبی یک فیلم کره‌ای زامبی محور است که در سال ۲۰۱۴ به کارگردانی کیم سوک جونگ اکران شد.

البته این فیلم در مقایسه با آثار دیگر این لیست، فیلم قوی و پربیننده‌ای محسوب نمی‌شود؛ اما اگر به این ژانر علاقمند باشید، می‌تواند شما را سرگرم کند.

مدرسه زامبی

داستان فیلم در مورد یک مدرسه بی‌قانون و پر از دانش‌آموز دردسرساز و شیطون است؛ یک روز ناگهان تمامی معلم‌ها به زامبی تبدیل می‌شوند و حال باید دانش‌آموزان تلاش کنند که از مدرسه فرار کنند.

از بازیگران اصلی فیلم می‌توان به کیم سونگ هوان، مین جی و ها ایون سول اشاره کرد.

راستی از این مقاله هم دیدن کنید :

کانال تلگرامی فیلم و سریال خارجی و ایرانی

4.6/5 - (99 امتیاز)

نظرات در مورد : معرفی فیلم زامبی مشهور ژاپنی ، چینی و امریکایی سال

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. یک فیلم معروف و قشنگ هم یادت رفت. World war Z با بازی بردپیت. چون قسمتی از فیلم مثلا اسرائیل را نشان می دهد هیچوقت این فیلم در ایران عنوان نمیشه.