مک های مجهز به چیپ M3 اپل سال 2024 عرضه می شوند

مک های مجهز به چیپ M3 اپل سال 2024 عرضه می شوند

ریسی با پردازنده های خود همچنان به ایجاد طوفان در بازار رایانه ادامه می دهد. این شرکت عملکرد و کارایی را با هم ترکیب می کند و ترکیبی عالی فراهم می‌آورد و به موفقیت بزرگی دست می یابد. بسیاری از مردم انتظار داشتند که این موفقیت به زودی با پردازنده های M3 ادامه یابد. با این حال، اگر شایعات صحت داشته باشند، ممکن است اینطور نباشد. به نظر می رسد که مک ها و آیپدهای مورد انتظار اپل مجهز به چیپ M3 ممکن است تا سال 2024 وارد بازار نشوند.

مک‌ها و آی‌پدهای مورد انتظار اپل مجهز به M3 ممکن است تا سال 2024 وارد بازار نشوند. این ادعای جدید توسط یکی از کاربران توییتر به نام @Tech_Reve که ادعا می‌کند اطلاعاتی دارد، مطرح شده است. کاربر به اشتراک گذاشت: “به‌روزرسانی: امسال M3 مک یا iPad وجود ندارد. به دلیل مشکلاتی که TSMC نمی‌تواند M3 را به اندازه کافی برای اپل تامین کند، اپل عرضه M3 را تا سال آینده به تعویق انداخته است. بنابراین امسال نه M3 مک و نه M3 آیپد وجود خواهد داشت.”

TSMC در حال حاضر مسئول تولید تراشه های 3 نانومتری A17 اپل برای مدل های آیفون 15 پرو است. آنها همچنین در حال کار بر روی تراشه های سری مک”M3″ هستند که از همان فرآیند 3 نانومتری استفاده می کنند. این تراشه ها نوید بهبود سرعت و کارایی قابل توجهی را می دهند. با این حال، چالش‌های اخیر TSMC با ابزارهای 3 نانومتری و بازده ظاهراً بر توانایی آن‌ها برای برآورده کردن تقاضای اپل برای فناوری تراشه‌های پیشگام تأثیر گذاشته است. این موضوع در گزارش ماه گذشته EE Times نیز فاش شد.

اگر ادعاها صحت داشته باشند، ما شاهد یک پردازنده جدید در WWDC 23 تاریخ 5 ژوئن نخواهیم بود. با این حال، ما فکر نمی کنیم که کاربران شکایت زیادی داشته باشند زیرا محصولات موجود در بازار عملکرد خوبی برای شرایط امروزی دارند. البته، این بدان معناست که ما یک مک جدید نیز نخواهیم دید. طبق برخی اخبار نوظهور، اپل یک مدل مک بوک ایر 15 اینچی با پردازنده M2 را معرفی خواهد کرد. انتظار می رود که مدل جدید از نظر عمر باتری بسیار چشمگیر باشد. در اخباری مرتبط اتحادیه اروپا (EU) به اپل هشدار داده است که نمی تواند عملکرد کابل های USB-C تایید نشده متصل به مدل های آینده آیفون 15 خود را که انتظار می رود به درگاه USB-C مجهز شوند، محدود کند. این پس از آن منتشر شد که شایعاتی مبنی بر برنامه ریزی اپل برای محدود کردن سرعت شارژ و سایر ویژگی های کابل‌های USB-C که تحت برنامه “ساخته شده برای آیفون” (MFi) آن تایید نشده اند، منتشر شد.

بیشتر بخوانید  باتری 1080 میلی آمپری آیفون 6

اتحادیه اروپا سال گذشته قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن دستگاه‌های دارای شارژ سیمی، از جمله آیفون، باید دارای پورت USB-C برای فروش در منطقه باشند. در حالی که اپل تا دسامبر 2024 فرصت دارد تا به این قانون پایبند باشد، انتظار می‌رود که اواخر امسال با مدل‌های آیفون 15 از لایتنینگ به USB-C سوئیچ کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مک های مجهز به چیپ M3 اپل سال 2024 عرضه می شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *