موزیلا ورژن جدیدی از فایر فاکس را با پشتیبانی واقعیت مجازی معرفی می کند

موزیلا

موزیلا در طی چند روز گذشته ورژن جدیدی از مرورگر محبوب و قدرت مند فایر فاکس را برای هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به بازار معرفی کرد. این ورژن جدید که اسمش فایر فاکس ریالیتی است و همچنین موزیلا از آن به عنوان مرورگر چند پلتفرمی، دوست دار حریم شخصی، متن باز و همچنین با رابط کاربری مخصوص هدست یاد می کند.

از این مرورگر جدید امکان مشاهده ی اجرای یک نمونه ی نمایشی اولیه در هدست ساخت کمپانی اچ تی سی وایو فوکوس وجود دارد اما با این حال دست رسی عمومی به آن فعلا امکان پذیر نیست، البته موزیلا هم هنوز درباره ی هدست هایی که از این نسخه پشتیبانی خواهد کرد صحبتی به میان نیاورده است.

نمونه ی آزمایشی و ارزشیابی فایر فاکس ریالیتی شباهت فراوانی به یک مرورگر قدیمی و سنتی دارد، با این تفاوت که در فضای مجازی در جریان و شناور است. ویدیویی که از نحوه ی کارکرد آن منتشر شده است فردی را نشان می دهد که بین صفحات مسیر یابی می کند و همچنین با استفادع از یک کنترلر واقعیت مجازی ساده به آرامی و آسانی صفحات را حرکت می دهد، البته بر طبق نظر افراد صاحب نظر در این زمینه تصاویری که موزیلا از مرورگر خود برای نمایش به اجرا گذاشته است، خیلی وسیع و بلند پروازانه است.

موزیلا از کاربران قدیمی و فعالش درخواست می کند که به همان دلیلی در حال حاظر از نسخه ها و ورژن های قدیمی فایر فاکس استفاده می کنند، به همان دلیل از این ورژن جدید یعنی فایر فاکس ریالیتی هم بهره ببرند. همان طور که قبلا در این خیر هم به آن اشاره کردیم این مرورگر جدید به یک هدست واحد اختصاص ندارد و همچنین متعلق به شرکتی خوشنام و کاملا  در زمینه‌ی حفاظت از حریم شخصی کاربران است؛ شرکتی که برخلاف گوگل و فیسبوک داده‌های کاربرانش را جمع‌آوری نمی‌کند.

فایرفاکس ریالیتی همچنین قرار است همان عملکرد پیشرفته‌ای را که قبلا در مرورگر پرسرعت کوانتوم شاهد بودیم، ارائه کند. فایرفاکس به‌طور مشخص درباره‌ی پشتیبانی از هدست‌های مستقل که هنوز تا حد زیادی نایاب هستند، صحبت کرده است؛ اما علت عدم پشتیبانی آن‌ از دیگر هدست‌های واقعیت مجازی مشخص نیست.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : موزیلا ورژن جدیدی از فایر فاکس را با پشتیبانی واقعیت مجازی معرفی می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *