برای خرید هندزفری بلوتوثی به چه نکاتی باید توجه کرد

برای خرید هندزفری بلوتوثی به چه نکاتی باید توجه کرد

طی سال‌های گذشته هندزفری بلوتوثی به راحتی توانسته جایگزین مناسبی برای هدفون و هدست‌های سیمی شود. درواقع بسیاری از کاربران در کنار گوشی هوشمند جدیدشان سعی می‌کنند هدست بی‌سیم نیز بخرند؛ اما سوال اینجاست که قبل از خرید هندزفری بلوتوثی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ همراه با ما شوید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از هندزفری بلوتوثی و هدست بی‌سیم در بازار و فروشگاه اینترنتی کالاتیک وجود دارند که از برندهای مختلفی هستند. همین امر نیز انتخاب یک هدست یا هدفون بی‌سیم را دشوار می‌سازد. از طرفی برخی از المان‌ها هستند که روی عملکرد هندزفری تاثیر دارند و اگر در زمان خرید به این مولفه‌ها و مشخصات اهمیت ندهید حتما به مشکل خواهید خورد؛ برای مثال شما باید اهمیت بدهید که نوع مصرفی‌تان چگونه است. بسیاری از کاربران برای پخش موسیقی نیز از هندزفری استفاده می‌کنند. به همین علت پیشنهاد می‌دهیم به سراغ خرید هندزفری بلوتوثی بروید که میزان قابل توجهی از شارژ باتری را نگه دارد و دیرتر شارژ آن تخلیه شود.

فهرست نکاتی که باید قبل از خرید هندزفری بی سیم در نظر بگیرید

چند مولفه وجود دارد که باید در زمان خرید هدست و هدفون بی سیم اهمیت دهید. در ادامه می‌خواهیم به این نکات اشاره کنیم تا اگر به سراغ خرید هندزفری سامسونگ یا خرید هندزفری شیائومی رفتید، گزینه‌ای ایده‌آل با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

برای خرید هندزفری بلوتوثی به چه نکاتی باید توجه کرد

نوع هندزفری بی سیم چه باشد؟

باید در نظر داشته باشید که طی سال‌های گذشته مدل‌های مختلفی از هندزفری‌ها معرفی شده است که از نظر طراحی با یکدیگر تفاوت‌های مهمی دارند. درواقع نباید فرق هدست و هدفون‌ها را در داشتن سیم یا بی‌سیم بودن خلاصه کرد. در حقیقت حتی هدست‌ها و هدفون‌های بی‌سیم نیز انواع مختلفی دارند.

هندزفری رو گوشی یا On Ear: این نوع از هندزفری بلوتوثی همانطور که از نامشان مشخص است روی گوش کاربر قرار می‌گیرند. اصولا در طراحی این دسته از هندزفری‌ها از یک هدبند نیز استفاده می‌شود تا هدفون‌ها را به یکدیگر متصل کنند. هندزفری‌های رو گوشی برای کسانی مناسب هستند که بخواهند بهترین تجربه از پخش موسیقی را داشته باشند. این هندزفری‌ها از عمر مفید بالای باتری برخوردارند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌تر است و باعث آزار و اذیت گوش در طولانی مدت نمی‌شوند. با این حال، وزن بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند و ابعاد بزرگشان نیز باعث می‌شود کمی در جابه‌جایی به مشکل بخورید.

هدفون دور گوشی یا Over Ear: این دسته از هندزفری‌ها درواقع همان مدل‌های On Ear هستند؛ البته با این تفاوت که هر یک از هدفون‌ها از بالشتک‌های بزرگ‌تری برخوردار شده‌اند و همین امر نیز باعث می‌شود گوش کاربر را به طور کامل احاطه کنند. علاوه بر بخش طراحی، در عملکرد نیز تفاوت‌هایی وجود دارد که می‌توان به کیفیت صدای در حال پخش اشاره کرد. درواقع هدفون‌های دور گوشی به این علت که از درایوهای بزرگ‌تری استفاده می‌کنند از بیس غنی‌تری برخوردارند و می‌توانند صدایی با کیفیت به مراتب بهتری را ارائه دهند. البته پیشنهاد می‌دهیم اگر می‌خواهید صدای پخش شده از هندزفریتان را دیگران نشنوند به سراغ خرید هدفون دور گوشی بروید؛‌ زیرا بالشتک‌های بزرگ این هدفون‌ها مانند عایق عمل می‌کنند.

هدفون‌های داخل گوش: هدفون‌های داخل گوش از ابعاد بسیار کوچکی بهره می‌برند و به لطف طراحی و عملکرد مناسبی نیز که دارند اکثر کاربران به سراغ خرید چنین محصولاتی می‌روند. سبک‌تر بودن به علاوه ارائه کارایی نسبتا قابل قبول باعث شده تا کاربران بی‌شماری به سراغ خرید هندزفری اپل یا خرید هدفون داخل گوش سامسونگ بروند. البته برندهای دیگر نیز محصولات درخور توجهی دارند که می‌توان به هواوی و شیائومی اشاره کرد.

هدفون دور گردنی: هدفون‌های دورگردنی با اینکه از منبع پخش صوتی جدا هستند و به‌صورت بی‌سیم به آن متصل می‌شوند، اما هدفون‌ها با استفاده از سیم به حلقه‌ای از جنس پلاستیک متصل می‌شوند. این حلقه علاوه بر اینکه باتری را در درون خود جای می‌دهد، بلکه میزبان حسگرها و سیستم‌های ارتباطی بلوتوثی نیز هست.

در این بین باید اشاره کنیم هندزفری‌های تک گوش نیز وجود دارد که البته کمتر کسی به سراغشان می‌رود؛ زیرا اکثر کاربران می‌خواهند به‌صورت استریو از پخش موسیقی لذت ببرند و همین امر باعث می‌شود هندزفری‌های تک گوش گزینه مناسبی برای پخش موسیقی نباشند.

هندزفری با ظرفیت باتری مناسب انتخاب کنید

در صورتی که به دنبال هندزفری هستید که علاوه بر مکالمه، موسیقی نیز با آن گوش دهید پیشنهاد می‌دهیم که میزان شارژدهی باتری را نیز در نظر بگیرید. درواقع به دنبال خرید هندزفری بروید که باتری با ظرفیت مناسب داشته باشد و اگر همیشه در حال تردد و رفت و آمد هستید، کمتر به شارژ مجدد نیازمند باشد.

کیفیت پخش صدا و مکالمه را در نظر بگیرید

 

دو مولفه وجود دارد که باعث می‌شود مکالمه‌ای مطلوب داشته باشید. اول از همه به خوبی بتوانید صدای مخاطب را بشنوید و در درجه دوم نیز صدای شما به خوبی به فرد مقابل انتقال یابد. برای گزینه اول باید به دنبال خرید هندزفری باشید که کیفیت پخش صدای مطلوبی دارد. در درجه بعدی نیز باید هندزفری را انتخاب کنید که از چندین میکروفون برخوردار است و از قابلیت حذف نویز محیط بهره می‌برد. این ویژگی اجازه می‌دهد صدای محیط به فرد مخاطب انتقال نیابد و تنها صدای شما باشد که مخاطبتان می‌شنود.

حالت حذف نویز محیط امکانی را نیز برایتان فراهم می‌کند که اصوات محیط اطرافتان را نشنوید یا حجم کمتری از نویز پیرامونتان به گوش شما برسد. چنین ویژگی باعث می‌شود که تمرکز بیشتری پیدا کنید.

به طراحی و ارگونومی هندزفری اهمیت دهید

بسیاری معتقدند که هندزفری بلوتوثی باید عملکرد مطلوبی در زمینه‌های مختلف مانند کیفیت مکالمه، پخش موسیقی، عمر بیشتر باتری و موارد دیگر داشته باشد؛ اما طراحی ظاهری نیز مهم است. فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید چه نوع هندزفری هستید، حتما توجه داشته باشید که هندزفری مدنظرتان آسیبی به گوشتان وارد نکند. درواقع اگر مدل روگوشی می‌خواهید مطمئن شوید که هندزفری با ابعاد سرتان تناسب دارد و فشاری به سرتان وارد نمی‌کند یا اگر به دنبال خرید هندزفری تو گوشی یا درون گوش هستید روکش ژله‌ای نیز تهیه کنید که به خوبی در درون گوش قرار گرفته و مناسب ابعاد آن باشد.

اگر ورزشکار هستید حتما مدل ضد آب بگیرید

برخی از کاربران علاقه دارند در زمان ورزش، موسیقی نیز گوش دهند. با این حال، هندزفری انتخاب می‌کنند که مناسب چنین شرایطی نیست و امکان دارد بر اثر نفوذ قطرات آب به داخل دستگاه، خراب شود. به همین علت پیشنهاد می‌دهیم مدلی از هندزفری را خریداری کنید که ضد آب باشد و برای مثال از گواهی IPX7 استفاده کند. چنین گواهی یعنی هندزفری را حتی به زیر آب نیز می‌توانید ببرید و نگرانی بابت خراب شدن آن نداشته باشید.

نسخه بلوتوث هندزفری را چک کنید

در انتخاب هندزفری باید به نسخه هندزفری آن و دستگاهی دارید نیز اهمیت دهید. درواقع باید مطمئن شوید که گوشی هوشمند، تبلت یا ساعت هوشمندتان قادر به پشتیبانی از هندزفری است. اگر هر یک از این دو دستگاه قدیمی باشند، امکان دارد از نسخه بلوتوث دستگاه جدیدتر پشتیبانی نکنند.

برای خرید هندزفری بلوتوثی به چه نکاتی باید توجه کرد

به اندازه درایور توجه کنید

اندازه درایور یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید هندزفری محسوب می‌شود که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. هرچقدر اندازه درایور بزرگ‌تر باشد کیفیت صدای خروجی بهتر خواهد بود. از درایورهای دوگانه و سه‌گانه در هدفون‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود. این نکته نیز قابل توجه است که نوع درایور هم تاثیر به سزایی در کیفیت هدفون‌ها دارد؛ یعنی اگر هدفونی درایور داینامیکی داشته باشد، هنگام زیاد کردن صدای پخش، کیفیت آن دچار نویز خواهد شد و در صورت داشتن درایور آرمیچری از داشتن بیس محروم می‌شوید. بهترین نوع درایور مغناطیسی است. دارای کیفیت بالا، بیس و دامنه فرکانسی زیادی هستند؛ اما قیمت زیادی نسبت به سایر مدل درایورها دارند.

میزان حساسیت

میزان حساسیت هندزفری یعنی میزان صدای بالایی که می‌تواند تحمل کند. هرچقدر میزان این حساسیت بالاتر باشد، می‌تواند میزان بالاتری از ولوم را پوشش دهد و کیفیت پخش موزیک دچار نویز نخواهد شد.

آمپدانس

بالا بودن آمپدانس در هندزفری باعث می‌شود شارژ و انرژی بیشتری مصرف کنند. معمولا هندزفری‌های ارزان قیمت دارای آمپدانسی بین 16 تا 32 اهم هستند. میزان امپدانس مورد نیاز هندزفری در محیط‌های مختلف متفاوت است؛ برای مثال در محیط‌های باز نیاز به آمپدانس کمتر و در خانه یا محیط ساکت نیاز به آمپدانس بالاتری خواهید داشت.

معرفی بهترین هدفون و هندزفری رو گوشی در ایران

ایرپاد مکس اپل

هدفون بی سیم سونی WH-1000XM4/B

هدفون بی سیم ریزر Barracuda Pro

 

معرفی بهترین هندزفری بلوتوثی در بازار ایران

ایرپاد پرو 2 اپل

گلکسی بادز 2 پرو سامسونگ

ایرپاد 3 اپل

فری بادز 5i هواوی

 

از کجا با خیال آسوده هندزفری بلوتوثی بخرم؟

سایت‌های متعددی برای فروش هندزفری وجود دارند؛ اما اگر می‌خواهید با خیال آسوده نسبت به خرید هندزفری بلوتوثی اقدام کنید، پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی کالاتیک است. شما می‌توانید با خیال آسوده از این فروشگاه اجناس مدنظرتان را بخرید و درب منزل تحویل بگیرید. کالاتیک به علاقه‌مندان اجازه می‌دهد نه تنها هندزفری، بلکه نسبت به خرید گوشی یا تبلت یا هر کالای دیجیتالی دیگر اقدام کنند و محصولی برخوردار از گارانتی معتبر و دارای تضمین اصالت کالا را دریافت کنند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : برای خرید هندزفری بلوتوثی به چه نکاتی باید توجه کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *