مقایسه: سرفیس گو 2 در برابر سرفیس گو 3

مقایسه: سرفیس گو 2 در برابر سرفیس گو 3

شرکت مایکروسافت اخیرا نسل جدید تبلت اقتصادی خود را به نام سرفیس گو 3 رونمایی کرد. مدلی که می توان آن را تبلتی کارآمد و خوش استایل دانست. حال قصد داریم برای مشخص شدن ویژگی های آن، این مدل را با نسل پیشین به قیاس بکشانیم.

نسل قبل سرفیس گو که به عنوان سرفیس گو 2 شناخته می شود، مشخصاتی نسبتا ضعیف تر از سرفیس گو 3 دارد اما با این حال اگر بخواهیم مشخص کنیم کدام یک بهتر است، قطعا با مقایسه می توان به این نتیجه رسید.

تبلت رده پایه مایکروسافت Surface Go از نسل اول به نسل دوم با جهش های فزاینده ای بهبود یافته است و اکنون برای یک نسل “پیشرفته” در قالب Surface Go 3 بازگشته است. در این تبلت جدید، که طراحی و مشخصات خوبی دارد ، از آنجا که Surface Go 2 در حال حاضر یک انتخاب مطلوب برای کار در خانه (و زمان بیکاری) در بین تبلت های ویندوز است، آمده تا مدل قبلی را به چالش بکشاند.

ظاهر هر دو تبلت یکسان است و قیمت اولیه آنها 400 دلار. این هزینه آنها را برای خریداران بسیار جذاب می کند ، چرا که قیمت 1000 دلاری سرفیس پرو 8 به عنوان محصول پرچمدار، قطعا تمایل به خرید این مدل را کمتر می سازد. اما یک تفاوت کلیدی بین Surface Go 3 و Go 2 وجود دارد: پردازنده متفاوت.

مقایسه: سرفیس گو 2 در برابر سرفیس گو 3

 

قلب تپنده بروزرسانی شده

Surface Go 3 جدید ، که اکنون برای پیش خرید در دسترس است ، پردازنده Pentium Gold 6500Y (با قیمت اولیه) یا Intel Core i3-10100Y نسل دهم (با قیمت 629 دلار) را انتخاب می کند. هیچ کدام از اینها به ویژه پیشرفته نیستند. (جدیدترین پردازنده های مرکزی اینتل مربوط به نسل یازدهم است که “Tiger Lake” نامیده می شود.) اما آنها به راحتی کار را در یک تبلت ارزان قیمت انجام می دهند که احتمالاً برای مرور وب با بیش از یک یا دو برگه از آنها استفاده نمی کنید. باز در یک زمان

در همین حال ، Surface Go 2 دارای دو گزینه CPU قدیمی است: پردازنده Pentium Gold 4425Y یا 8th Generation Core m3 در تنظیمات بالا. در حالی که ما دریافتیم Core m3 در واحد بررسی Surface Go 2 عملکرد بسیار بهتری نسبت به Surface Go اصلی ارائه می دهد ، اکنون سن خود را به عنوان یک قطعه سیلیکون نسبتاً قدیمی نشان می دهد.

سری  Core i3 سری Y که پیکربندی سطح بالا Surface Go 3 را تشکیل می دهد ، همان هدف Core m3 را در تبلت قبلی دارد. هر دو به گونه ای طراحی شده اند که از قدرت کمتری نسبت به کارآمدترین پردازنده های لپ تاپ استفاده کنند ، که معمولاً دارای حداقل توان 15 وات هستند. در عوض Core i3-10100Y فقط 5 وات در حالت استاندارد استفاده می کند و می تواند توسط سازنده تبلت پیکربندی شود که در صورت عدم انجام جریانهای کاری خاص ، تا 3.5 وات کار کند.

بیشتر بخوانید  6 روش برای داشتن فضای بیشتر در گوشی هوشمند

در حالی که نسل هشتم Core m3 و نسل دهم Core i3 هر دو بر اساس ریزمعماری اینتل “Amber Lake” ساخته شده اند ، محدوده قدرت Core m3 بطور قابل توجهی باریک تر است. مصرف حداقل 4.5 وات. در حالی که یک وات اضافی ممکن است تفاوت چندانی به نظر نرسد ، اما اگر مرتباً کارهای با شدت کم مانند ویرایش سند یا بررسی ایمیل که فقط به حداقل استفاده از CPU نیاز دارد را انجام دهید ، کارایی اضافی Core i3 می تواند عمر باتری بسیار بیشتری را تحمل کند.

در واقع ، مایکروسافت ادعا می کند که Surface Go 3 می تواند تا 11 ساعت روی باتری دوام بیاورد ، یک ساعت بیشتر از Surface Go 2. این شرکت آزمایش عمر باتری خود را به عنوان سه عنصر زیر تعریف می کند:

مقایسه: سرفیس گو 2 در برابر سرفیس گو 3

  • یک تست مرور وب برای دسترسی به هشت وب سایت محبوب در چندین زبانه باز
  • آزمایش بهره وری با استفاده از Microsoft Word ، PowerPoint ، Excel و Outlook
  • بخشی از زمان استفاده از دستگاه با برنامه های بیکار

باتری داخلی ما به صورت آزمایشی بدون توقف ویدئویی کارکنان را آزمایش می کند ، بنابراین باید ببینیم چگونه Go 3 هنگامی که در آزمایشگاه PC به دست می آوریم چگونه شکل می گیرد.

 

هیچ تغییری نسبت به قبل وجود ندارد

به غیر از گزینه جدید Core i3 ، دیگر مشخصات Surface Go 3 بدون تغییر باقی مانده است. اندازه آن مشابه Go 2 است ، دارای صفحه نمایش ، حافظه و گزینه های ذخیره سازی یکسان است. در حال حاضر هیچ نسخه LTE از Surface Go 3 وجود ندارد ، اما بر اساس چرخه های محصول گذشته ، مایکروسافت احتمالاً به زودی نسخه ای از آن را اضافه می کند.

این بدان معناست که انتخاب بین آنها بسیار ساده است. اگر به دنبال خرید Surface Go برای اولین بار هستید یا در حال ارتقاء از نسل اول Surface Go هستید ، انتخاب جدیدترین Go 3 مجهز به Core i3 مجهز نیست ، زیرا از مزایای بیشتری بهره مند می شوید. پردازنده کارآمد با قیمت مشابه Go 2 مجهز به پردازنده Core m3. از طرف دیگر ، با باقی ماندن سایر موارد ، دلیل کمی برای هر کسی که در حال حاضر Go 2 را در حال حاضر ارتقاء می دهد وجود دارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه: سرفیس گو 2 در برابر سرفیس گو 3

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *