آمار نصب نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید در سال 2018 میلادی

سیستم عامل اندروید

یکی از محبوبترین سیستم عامل های موجود در بازار، سیستم عامل اندروید می باشد که بسیاری از کاربران تمایل زیادی به دانلود و نصب جدیدترین نسخه ی سیستم عامل اندروید دارند. البته اگر تعداد و تنوع گوشی هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند را بسنجیم، خواهیم دید که تعداد آن ها بسیار بیشتر از دستگاه هایی است که از سیستم عامل iOS استفاده می نمایند.

سیستم عامل اندروید

کمپانی گوگل به تازگی آمار جدیدی از توزیع نسخ ه‌های مختلف سیستم‌ عامل اندروید در ماه سپتامبر سال 2018 میلادی انتشار داده و این موضوع درحالی است که هنوز به‌ انتهای این ماه، نرسیده‌ ایم. این کمپانی، در اواسط ماه جاری در طی یک اقدامی عجیب، آمار دیگری را هم منتشر کرده بود. انگیزه‌ ی کمپانی گوگل از انجام چنین کاری معلوم نیست اما در عین حال موردی که اطلاع از آن اهمیت دارد، توزیع بسیار کم سیستم عامل اندروید 9 پای در بین گوشی‌ های مبتنی بر سیستم عامل اندروید می باشد.

سیستم عامل اندروید

با بررسی آمار و ارقام انتشار یافته توسط کمپانی گوگل، به این موضوع می رسیم که سیستم‌ عامل اندروید 9 در حال حاضر کمتر از 0.1 درصد از سهم بازار گوشی‌ های دارای سیستم عامل اندروید را در اختیار گرفته است. همانگونه که کمپانی گوگل ادعا دارد، اعداد و ارقام یاد شده، در طی یک بازه‌ ی زمانی یک هفته ای منتهی به 28 سپتامبر 2018 در پلی استور ثبت گردیده اند.

انتشار نسخه‌ های بروز اندروید سبب شده است که این نسخه‌ ها کم‌ کم جای نسخه های قدیمی‌ را بگیرند. نکته‌ ی جذاب در آمار جدید، کاهش میزان محبوبیت اندروید 7.1 می باشد. در اصل این اولین بار است که سهم این نسخه از اندروید، تا این میزان کاهش می یابد. سهم سیستم عامل اندروید 7.1 در طول چهار ماه گذشته با سرعت خیلی کمی در حال کاهش بود ولی انتظار نداشتیم که در ماه سپتامبر سال 2018 میلادی به این میزان برسد.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  انتشار زودتر از انتظار آپدیت امنیتی ماه آوریل برای پیکسل 5

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آمار نصب نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید در سال 2018 میلادی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *