برترین گوشی های هوشمند برای ۲۰۲۴

انتخاب گوشی هوشمند می تواند گیج کننده باشد، به خصوص که گزینه های واقعا عالی زیادی برای انتخاب وجود دارد. چه از کاربران آیفون باشید و چه از کاربران اندروید، متخصصان فناوری داخلی ما این لیست از مدل های مورد علاقه خود را در حال حاضر گردآوری کرده اند – و چیزی برای همه وجود دارد، صرف نظر از بودجه یا ویژگی هایی که از یک گوشی جدید به دنبال آن هستید.

برترین گوشی های هوشمند برای ۲۰۲۴

اولین تصمیمی که باید هنگام خرید گوشی هوشمند بگیرید این است که آیا می خواهید سیستمی با iOS یا Android داشته باشید. سپس، اندازه صفحه نمایش مورد نظر خود را بر اساس نحوه استفاده از تلفن و ویژگی هایی که بیشتر از آنها استفاده می کنید، در نظر بگیرید.

اگر مثلاً یک آیفون می خواهید که پس از خرید قابل ارتقا نباشد، باید پیکربندی با فضای ذخیره سازی داخلی کافی برای پاسخگویی به نیازهای خود انتخاب کنید. اگرچه اکثر گوشی‌های اندرویدی دارای اسلات کارت حافظه microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی هستند، توصیه می‌کنیم هر مدلی از گوشی‌های هوشمند را که انتخاب می‌کنید، با حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی انتخاب کنید.

بهترین آیفون به طور کلی: Apple iPhone 15 Pro Max

  • سیستم عامل: iOS 17 یا نسخه بعدی
  • اندازه صفحه نمایش:7 اینچ
  • نوع صفحه نمایش: Super Retina XDR
  • پردازنده: Apple A17 Pro
  • رم: 8 گیگابایت
  • گزینه های ذخیره سازی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت
  • باتری: 4441 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد:29 x 3.02 x 0.32 اینچ
  • وزن:81 اونس
  •  گزینه های شارژ: با سیم یا بی سیم MagSafe))
  •  قلم: خیر
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسلی
  • دوربین عقب: 48 مگاپیکسلی (اصلی)، 12 مگاپیکسلی (Ultra-Wide)، 12 مگاپیکسلی Telephoto))
  • درجه مقاومت در برابر آب: IP68
  • حداکثر روشنایی صفحه نمایش: 2000 نیت

در حال حاضر، iPhone 15 Pro Max گوشی هوشمند پرچمدار اپل است و یکی از جدیدترین فناوری هاست، به علاوه بهترین تنظیمات دوربین تاکنون در یک گوشی هوشمند اپل. با این گوشی، بدنه‌ای زیبا، بادوام و از جنس تیتانیوم با انتخاب رنگ دلخواه خواهید داشت.

ویژگی جدید این نسخه از آیفون، دکمه اکشن است که می توانید آن را برای انجام یک کار خاص مانند راه اندازی سریع برنامه دوربین یا روشن کردن ویژگی چراغ قوه اختصاص دهید. خود گوشی با پردازنده A17 Pro اپل مجهز به یک پردازنده گرافیکی شش هسته ای کار می کند. این بدان معناست که عکس‌ها، ویدیوها (از جمله برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها)، بازی‌ها و هر چیز دیگری که روی صفحه نمایش لمسی Super Retina XDR مشاهده می‌کنید، فوق‌العاده به نظر می‌رسند – با رنگ‌های زنده و جزئیات فراوان. ما طرفدار سرسخت دوربین ارتقا یافته iPhone 15 Pro Max و عملکرد آن در طیف وسیعی از شرایط عکاسی، از جمله نور کم هستیم.

آیفون 15 پرو مکس – شاهکار مهندسی اپل

 

آیفون 15 پرو مکس - شاهکار مهندسی اپل

  • پورت USB Type-C: اگرچه آیفون 15 پرو مکس از پورت USB Type-C در پایین استفاده می‌کند، همچنان از شارژ بی‌سیم و MagSafe نیز پشتیبانی می‌کند. این انعطاف‌پذیری را به شما می‌دهد که از هر روشی که برایتان راحت‌تر است، گوشی خود را شارژ کنید.
  • عمر باتری بهبود یافته: عمر باتری نسبت به آیفون 14 پرو مکس بهبود یافته است، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از گوشی خود در طول روز استفاده کنید بدون اینکه نگران تمام شدن باتری باشید.
  • آخرین ویژگی‌های iOS 17: به تمام ویژگی‌های جدید و عملکردهای گنجانده شده در iOS 17 دسترسی خواهید داشت، از جمله ویجت‌های قابل تنظیم بیشتر، صفحه قفل شخصی‌سازی‌شده و بهبودهای مختلف در برنامه‌های داخلی.
  • مجموعه چشمگیر برنامه‌های پیش‌فرض: مانند همه مدل‌های آیفون، این مدل نیز با مجموعه چشمگیر برنامه‌های پیش‌فرض نصب‌شده عرضه می‌شود، از جمله برنامه جدید Journal که به شما امکان می‌دهد افکار و ایده‌های خود را به صورت منظم ثبت کنید.
  • قوی‌ترین مجموعه ویژگی‌ها و عملکردها: برای هر کسی که از قبل طرفدار اپل است یا به فکر تغییر به آیفون است، آیفون 15 پرو مکس قوی‌ترین مجموعه ویژگی‌ها و عملکردها را از بین تمام مدل‌های آیفون فعلی (و گذشته) ارائه می‌دهد. این گوشی با طراحی خیره‌کننده، دوربین فوق‌العاده، عملکرد قدرتمند و نرم‌افزار پیشرفته، تجربه‌ای بی‌نظیر از استفاده از گوشی‌های هوشمند را به شما ارائه می‌دهد.

بهترین گوشی هوشمند اندرویدی به طور کلی: Samsung Galaxy S23 Ultra

برای کاربران گوشی‌های هوشمند که طرفدار اندروید هستند و به یک گوشی سطح بالا با قدرت پردازش بالا نیاز دارند، نمی‌توانند از گلکسی S23 اولترا، پرچم‌دار سامسونگ، چشم پوشی کنند. این گوشی دارای یک صفحه نمایش لمسی Dynamic OLED خیره کننده ۶.۸ اینچی است و یکی از معدود مدل‌هایی است که شامل یک قلم برای نوشتن یا طراحی مستقیم روی صفحه می‌شود.

ما طرفدار سرسخت دوربین اصلی پشت این گوشی هستیم که رزولوشن خیره‌کننده ۲۰۰ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. این به شما امکان می‌دهد عکس‌های ثابت یا ویدیوهای نفس‌گیر بگیرید، در حالی که از زوم اپتیکال تا ۲ برابر و ۱۰ برابر یا زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر که توسط تنظیمات دوربین عقب این گوشی ارائه می‌شود، استفاده کنید.

وقتی صحبت از تماشای ویدیوی خودتان، فیلم‌ها، عکس‌ها یا هر نوع گرافیک متحرکی روی نمایشگر به میان می‌آید، نرخ تازه‌سازی تطبیقی تا ۱۲۰ هرتز را به همراه حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت دریافت می‌کنید. به لطف فریم آلومینیومی زرهی گوشی و رتبه IP68، S23 Ultra هم بادوام و هم مقاوم در برابر آب است. و همانطور که انتظار دارید، برای اتصال بی‌سیم، از 5G، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید از هشت رنگ مختلف انتخاب کنید.

در اینجا خلاصه‌ای از مشخصات کلیدی Galaxy S23 Ultra آمده است:

  • سیستم عامل: اندروید
  • اندازه صفحه نمایش:8 اینچ
  • نوع صفحه نمایش: Dynamic OLED
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
  • رم: 8 گیگابایت
  • گزینه های ذخیره سازی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد:43 x 3.07 x 0.35 اینچ
  • وزن:6 اونس
  • گزینه های شارژ: با سیم یا بی سیم
  • قلم: بله
  • دوربین جلو: 12MP
  • دوربین عقب: 200MP زاویه باز، 12MP فوق عریض، 10MP تله فوتو
  • درجه مقاومت در برابر آب: IP68
  • حداکثر روشنایی صفحه نمایش: 1750 نیت

بهترین آیفون با قیمت مناسب: Apple iPhone SE نسل سوم

بهترین آیفون با قیمت مناسب: Apple iPhone SE نسل سوم

برای هر کسی که متخصص فناوری نیست و به تمام ویژگی‌های پیشرفته تعبیه شده در آیفون 15 پرو مکس نیاز ندارد، اپل این آیفون  SE نسل سوم  پیشنهاد می کنیم. این گوشی کوچک‌تر با پردازنده‌ای کم‌قدرت‌تر است، اما همان نسخه iOS 17  یا بالاتر سیستم عامل اپل را اجرا می‌کند. همچنین با همان مجموعه برنامه‌های پیش‌فرض و دسترسی به تقریباً 2 میلیون برنامه اختیاری موجود در اپ استور ارائه می‌شود.

آیفون SE مقاوم در برابر آب است، صفحه نمایش لمسی 4.7 اینچی ارائه می دهد و به راحتی می تواند تمام کارهای اساسی را که مردم از یک گوشی هوشمند نیاز دارند انجام دهد – از برقراری و دریافت تماس، ارسال و دریافت پیام‌های متنی، شرکت در تماس‌های ویدیویی و مدیریت حساب‌های ایمیل. وب‌گردی، مشاهده عکس‌ها و پخش موسیقی یا پادکست نیز برای این گوشی مشکلی ندارد.

اگرچه دوربین‌ها نسبت به سایر مدل‌های آیفون فعلی رزولوشن پایین‌تری ارائه می‌دهند، اما همچنان با iPhone SE عکس‌ها و ویدیوهای مناسبی می‌گیرید. برای کاربر معمولی، توصیه می‌کنیم پیکربندی را انتخاب کنید که شامل 128 گیگابایت حافظه داخلی است، اما اگر قصد دارید محتوای زیادی را روی گوشی ذخیره کنید، نسخه 256 گیگابایتی قطعاً انتخاب درستی است.

iPhone SE نسل سوم آیفون ایده‌آل برای یک کودک (10 سال به بالا) است، یا برای یک بزرگسال مسن‌تری که به دنبال یک نسخه مقرون‌به‌صرفه و جمع‌وجور از آیفون است، مناسب است. قیمت آن فقط از 429 دلار شروع می‌شود (اما اغلب با قیمت کمتر به فروش می‌رسد).

بهترین گوشی هوشمند اقتصادی اندرویدی: OnePlus Nord N30 5G

بهترین گوشی هوشمند اقتصادی اندرویدی: OnePlus Nord N30 5G

خبر عالی برای طرفداران گوشی‌های هوشمند اندرویدی این است که  دیگه برای پیدا کردن یک گوشی با مجموعه ویژگی‌های واقعا چشمگیر، نیازی به خرج کردن هزینه‌های کلان ندارید. فقط با 250 دلار، می‌توانید گوشی هوشمند OnePlus Nord N30 5G را تهیه کنید. این گوشی تقریباً هر کاری را که گوشی‌های اندرویدی گران‌تر انجام می‌دهند، می‌تواند انجام دهد، از جمله گرفتن عکس‌ها و ویدیوهای فوق‌العاده با استفاده از دوربین اصلی پشتی ۱۰۸ مگاپیکسلی.

صفحه نمایش لمسی 6.72 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز برای اکثر افراد ایده‌آل است و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، گوشی را در تمام طول روز و تا اواخر شب روشن نگه می‌دارد. برای ساده نگه داشتن انتخاب‌ها، فقط یک رنگ و پیکربندی در دسترس است. این نسخه به رنگ خاکستری کروماتیک با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

OnePlus Nord N30 5G با توجه به فناوری موجود در این گوشی هوشمند و قیمت پایین آن، ارزش واقعا عالی ارائه می‌دهد. با این حال، اگر به دنبال مدلی قدرتمندتر و در عین حال مقرون به صرفه (از 630 دلار) هستید، OnePlus 11 5G را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 قدرت می‌گیرد و صفحه‌نمایش 6.7 اینچی AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز ارائه می‌دهد. همچنین قیمت آن تقریباً نصف گوشی‌های هوشمند رقباست که عملکرد و فناوری مشابهی ارائه می‌دهند.

بهترین گوشی هوشمند تاشو: Samsung Galaxy Z Flip 5

بهترین گوشی هوشمند تاشو: Samsung Galaxy Z Flip 5

در چند سال گذشته، گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای تاشو به شدت محبوب شده‌اند. آن‌ها همان قابلیت‌های پیشرفته و نمایشگرهای بزرگی را که گوشی‌های هوشمند معمولی ارائه می‌دهند، ارائه می‌دهند، اما به اندازه‌ای جمع و جور تا می‌شوند که به راحتی در جیب پیراهن یا شلوار قرار می‌گیرند.

Samsung Galaxy Z Flip 5 دارای یک نمایشگر بیرونی (3.4 اینچ) و یک نمایشگر اصلی 6.7 اینچی (زمانی که باز است) است. نمایشگر اصلی Super AMOLED نرخ نوسازی تطبیقی تا 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1750 نیت ارائه می‌دهد. این امکان را به نمایشگر می‌دهد که محتواهای روشن و زنده را تقریباً در هر شرایط نوری نمایش دهد.

برای راحتی، بسیاری از ویژگی‌های گوشی حتی زمانی که گوشی تا شده است قابل دسترسی هستند. خود گوشی با استفاده از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 تامین انرژی می‌شود. بین 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت برای حافظه داخلی انتخاب کنید.

اگرچه Galaxy Z Flip 5 برای کاربران حرفه‌ای نیست، اما به طور قطع تمام ویژگی‌ها و عملکردهایی را که یک فرد معمولی برای به دست آوردن بیشترین بهره از گوشی هوشمند خود نیاز دارد – ارتباطات، بهره‌وری، سرگرمی، سلامتی و تناسب اندام – ارائه می‌دهد. این گوشی در هشت رنگ عرضه می‌شود. اما چیزی که به نظر می‌رسد بیشتر مردم آن را دوست دارند این است که زمانی که تا شده است، فقط 3.35 x 2.83 x 0.59 اینچ اندازه دارد. هنگامی که باز می‌شود، ابعاد آن 6.5 x 2.83 x 0.27 اینچ است. وزن آن تنها 6.6 اونس است.

5 نکته که هنگام خرید گوشی هوشمند باید در نظر بگیرید

به منظور انتخاب بهترین گوشی هوشمند برای خود، ابتدا مشخص کنید که هدف اصلی شما از استفاده از آن چیست، آیا به نسخه آنلاک شده نیاز دارید و چقدر می‌خواهید هزینه کنید. معمولا می‌توانید گوشی را به صورت نقدی خریداری کنید یا هزینه آن را اقساطی پرداخت کنید. در اینجا پنج نکته اضافی وجود دارد که قبل از خرید گوشی هوشمند باید در نظر بگیرید:

  1. سیستم عامل: همه آیفون‌ها با استفاده از سیستم عامل iOS اپل کار می‌کنند. نسخه فعلی iOS 17 است. گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید با استفاده از سیستم عامل اندروید گوگل کار می‌کنند. با این حال، برند و مدل گوشی که انتخاب می‌کنید، تعیین می‌کند که کدام نسخه از اندروید را اجرا می‌کند. نسخه فعلی اندروید 14 است.
  2. اندازه و نوع صفحه نمایش: اندازه صفحه نمایش، اندازه گوشی هوشمند و میزان محتوایی را که می‌توانید مشاهده کنید، تعیین می‌کند. نوع صفحه نمایش، نرخ تازه‌سازی و حداکثر روشنایی نیز تأثیر مستقیمی بر نحوه مشاهده متن، گرافیک، انیمیشن، عکس، ویدیو و موارد دیگر دارند.
  3. حافظه داخلی: بیشتر گوشی‌های هوشمند به شما امکان انتخاب میزان حافظه داخلی (بر حسب گیگابایت) را می‌دهند. برای افراد معمولی، 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت کافی است، اما برای کاربران حرفه‌ای، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت بهتر است. در حالی که حافظه داخلی آیفون پس از خرید قابل ارتقا نیست، بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دارای اسلات کارت حافظه microSD داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد با یک کارت حافظه، ذخیره‌سازی را افزایش دهید.
  4. دوربین: همه گوشی‌های هوشمند دارای یک دوربین جلو و چندین دوربین در پشت هستند. هرچه رزولوشن این دوربین‌ها (بر حسب مگاپیکسل) بالاتر باشد، بهتر است. با این حال، فناوری استفاده‌شده با دوربین نیز بر کیفیت، جزئیات و درخشندگی ویدیوها و تصاویر ثابت شما تأثیر می‌گذارد. یک دوربین اصلی پشت حداقل 48 مگاپیکسلی به شما امکان می‌دهد عکس‌های بسیار با کیفیتی بگیرید.
  5. عمر باتری: ظرفیت باتری بر حسب میلی‌آمپر ساعت یا mAh مدت زمان کارکرد گوشی بین شارژها را تعیین می‌کند. اما نحوه استفاده از گوشی هوشمند روی عمر باتری آن تأثیر می‌گذارد. هرچه ظرفیت باتری بالاتر باشد، عمر آن طولانی‌تر خواهد بود.

خرید نقدی گوشی هوشمند جدید

هنگامی که قصد خرید هر گوشی هوشمندی را دارید، اغلب این امکان به شما داده می‌شود که آن را به صورت نقدی خریداری کنید یا هزینه آن را طی 24 تا 36 ماه (با 0% بهره) تأمین کنید. اگر گوشی قدیمی‌تر دارید که می‌توانید معاوضه کنید و آن را به خرید جدید خود اعمال کنید.

در حالت ایده آل، شما می‌خواهید یک نسخه آنلاک شده از گوشی را به صورت نقدی خریداری کنید، تا بتوانید آن را با تقریباً هر ارائه دهنده تلفن همراهی فعال کنید و سپس هر زمان که دوست داشتید آن را معاوضه یا ارتقا دهید. اگر گوشی هوشمند را از طریق یک ارائه دهنده تلفن همراه خاص تأمین مالی کنید، خود گوشی ممکن است قفل باشد، بنابراین فقط می توان با آن ارائه دهنده استفاده شود. و مدت زمانی که گوشی را تأمین مالی می‌کنید، بر پرداخت ماهانه شما و اینکه چقدر زود می‌توانید گوشی را ارتقا دهید تأثیر می‌گذارد.

اپل و بسیاری از ارائه دهندگان تلفن همراه مستقر در آمریکا  به شما امکان می‌دهند کمی بیشتر هزینه کنید و به شما اجازه می‌دهند گوشی خود را هر سال که مدل جدیدی عرضه می‌شود، ارتقا دهید. AT&T Wireless این طرح را  AT&T Installment Plan with NextUp می‌نامد. با چنین برنامه‌هایی، شما اساساً گوشی خود را اجاره می‌کنید و هرگز مالک آن نخواهید شد. هزینه ماهانه تأمین مالی گوشی شما جدا از هزینه سرویس است که بسته به برنامه شما متفاوت خواهد بود. در عین حال، اگر مایل به تغییر ارائه دهنده تلفن همراه خود هستید، اکثر آنها مشوق‌های مالی ارائه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا از قرارداد خارج شوید.

برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ، اغلب مشوق‌های خود را برای افرادی که گوشی هوشمند خریداری می‌کنند، ارتقا می‌دهند یا معاوضه می‌کنند، ارائه می‌دهند.

 

به این پست امتیاز بدید

https://www.cbsnews.com/essentials/best-cell-phones/

نظرات در مورد : برترین گوشی های هوشمند برای ۲۰۲۴

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *