کسب درآمد از تبلیغات کلیکی؛ شایعه یا واقعیت؟

اگر تنها اسم تبلیغات کلیکی را شنیده‌اید یا به‌عنوان یک بازاریاب، اجرای چنین کمپینی را به تعویق انداخته‌اید، به محتوای مناسبی رجوع کرده‌اید. در این محتوا قصد داریم از مزایای منحصربه‌فرد تبلیغات کلیکی صحبت کرده و نکاتی را برای اجرای مؤثر آن و نحوه‌ی کسب درآمد از تبلیغات کلیکی به شما گوشزد کنیم.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات اینترنتی است که برای هدایت ترافیک به ‌سایت‌ها استفاده می‌شود. در این نوع تبلیغات، تبلیغ‌کنندگان به ازای هر کلیک، مبلغ مشخصی را به موتورهای جست‌وجو یا سایت‌های پذیرندۀ تبلیغ پرداخت می‌کنند.

 

مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟

قبل از آنکه به نکات مهم برای افزایش درآمد از تبلیغات کلیکی اشاره کنیم، بهتر است با مزایای بی‌نظیر آن آشنا شویم:

  • تبلیغات کلیکی مقرون‌به‌صرفه هستند

شما با اجرای تبلیغات کلیکی، کنترل زیادی بر میزان هزینه‌ای که می‌خواهید صرف تبلیغات کنید، دارید. همان‌طور که گفته شد، با استفاده این نوع تبلیغات شما فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که بازدیدکنندگان بر تبلیغ شما کلیک کرده و وارد صفحۀ فرود شما شوند.

  • تبلیغات کلیکی بازدهی بالایی دارند

کسب‌وکارهای کوچک برای قرارگیری در نتایج بالای موتورهای جست‌وجو به زمان و تلاش زیادی نیاز دارند که اجرای تبلیغات کلیکی به‌راحتی می‌تواند این معادله را به هم بزند. به بیان دیگر، با راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات کلیکی می‌توانید مخاطبان هدف خود را به‌سرعت جذب کنید و رتبۀ سایت خود را در موتورهای جست‌وجو تغییر دهید.

  • تبلیغات کلیکی قابل ‌کنترل و قابل ‌آزمایش هستند

با نظارت بر تبلیغات کلیکی، در طول کمپین می‌توانید کلمات کلیدی و صفحات فرود را تغییر داده و بهترین تبلیغ با بازدهی بالا را شناسایی کنید. به بیان دیگر، این نوع تبلیغات انعطاف‌پذیر بوده و به‌راحتی و بدون هزینۀ خاصی می‌توانید المان‌های آن را تغییر دهید تا به بازدهی بالایی برسید.

  • تبلیغات کلیکی، فقط مشتریان هدف شما را جذب می‌کنند

شما با مشخص‌کردن کلمات کلیدی مناسب می‌توانید مخاطبان هدف خود را به‌راحتی جذب کنید و فقط آنان را به صفحۀ فرود خود بکشانید. درحقیقت، این نوع تبلیغات تمامی افراد جامعه را هدف قرار نمی‌دهد و ترافیک نامناسبی جذب نمی‌کند.

 

نکات مهم برای کسب درآمد از تبلیغات کلیکی

درحقیقت، این نوع تبلیغات با استفاده از هزینۀ کم می‌تواند شما را به اهداف خود برساند؛ اما در اجرای آن رعایت برخی نکات ضروری است:

۱) کلمات کلیدی خود را به‌دقت انتخاب کنید

مهم‌ترین جزء یک تبلیغ کلیکی، کلمه یا عبارت کلیدی آن است و شما با انتخاب کلمۀ کلیدی مناسب خود می‌توانید مخاطبانی را که دقیقاً به دنبالشان بوده‌اید، جذب کنید. توجه داشته باشید که در غیر این صورت، شما فقط برای جذب مخاطبانی هزینه کرده‌اید که به محصولات یا خدمات شما نیازی نداشته‌اند.

برای مثال، اگر شما به دنبال جذب مخاطبانی هستید که بیمۀ خودرو می‌خواهند، باید از همین کلمۀ کلیدی یا کلمات کلیدی طولانی‌تر و دقیق‌تر استفاده کنید. به بیان دیگر، خیلی واضح به آنان بگویید که در صورت کلیک روی تبلیغات شما، با چگونه سایتی و با چه محصولات یا خدماتی روبه‌رو خواهند شد. توجه داشته باشید که هر کلیک برای شما هزینه دارد و با بیان مبهم عنوان تبلیغات خود، تنها بر هزینه‌های خود می‌افزایید.

۲) صفحۀ فرود یا همان لندینگ‌پیج خود را زیر نظر داشته باشید

در حین اجرای تبلیغات کلیکی باید صفحۀ فرود خود را زیر نظر داشته و دائماً آن را ارزیابی کنید. به بیان دیگر، شما باید از متناسب‌بودن صفحۀ فرودتان با انتظارات کاربران و متن تبلیغ کلیکی اطمینان حاصل کنید.

شما همچنین می‌توانید A/Bتست‌ها را با استفاده از صفحات فرود مختلف برای تبلیغات کلیکی متفاوت اجرا کنید، تا مناسب‌ترین تبلیغ و صفحۀ فرود را بیابید.

۳) کمپین تبلیغات کلیکی خود را به‌دقت مدیریت کنید

شما نمی‌توانید یک کمپین‌ تبلیغاتی را برای اجرا تنظیم کرده و آن را به حال خود رها کنید. شما باید به‌طور منظم کمپین خود را کنترل و به‌روز کنید تا به نتایج دلخواه برسید. درحقیقت، قبل از اجرای هر کمپین تبلیغاتی باید اهداف خود را مشخص کرده و شاخص‌های کلیدی عملکرد آن را انتخاب کنید. در این صورت به‌راحتی می‌توانید بر مسیر آن نظارت کرده و در صورت عدم تطبیق بازده آن با شاخص‌های موردنظر، تبلیغات خود را تغییر دهید.

و در آخر

هر کمپین تبلیغات کلیکی شما به آزمون و خطا نیاز دارد. شما باید در این کمپین نتایج را زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید کاربرانتان با چه کلمات کلیدی‌ای درگیرتر می‌شوند، چه زمانی از هفته یا روز فعالیت بیشتری دارند، تبلیغات در کدام سایت هزینۀ بیشتری برای شما دارد و کدام‌یک بیشترین ترافیک را به‌سمت سایت‌ شما می‌کشاند. تمام این اقدامات به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به کسب درآمد از تبلیغات کلیکی برسید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کسب درآمد از تبلیغات کلیکی؛ شایعه یا واقعیت؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *