تاثیر وب سایت در افزایش درآمد کسب و کارها

تاثیر وب سایت در افزایش درآمد کسب و کارها

همه فکر میکنن که طراحی سایت فقط به درد شرکت ها و فروشگاه های بزرگ میخوره. اما شرکت توسعه گران آریاز به عنوان یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در مشهد با این نظر مخالف هست؛ این شرکت معتقد است که هر شغلی که داشته باشی میتونی با طراحی یک وب سایت درآمدی که آرزوش رو داشتی رو بدست بیاری و شاید حتی بیشتر از اون. پس این مقاله رو تا آخر و با دقت بخون، فقط 5 دقیقه زمان میبره. اگر هم وقتش رو نداری بهت پیشنهاد میکنم ذخیره اش کنی تا بعدا بخونیش.

وب سایت چطور درآمد مارو زیاد میکنه؟

یک سایت برای اینکه بتونه درآمد کسب و کار ما رو تا حد خوبی افزایش بده باید پیش از هر چیز این شرایط رو داشته باشه:

  1. سایت باید ریسپانسیو باشه : یعنی سایت ما باید توی هر نوع دستگاهی خیلی تمیز و مرتب نمایش داده بشه. اگر کاربر با موبایل یا لپتاپ یا حتی تبلت وارد سایت ما میشه باید یک سایت زیبا و حرفه ای ببینه که همه چیز داخلش سرجاشه و به راحتی بتونه توی سایت چیزی که میخواد رو پیدا کنه.
  2. سرعت بارگزاری سایت باید تا حد امکان زیاد باشه: از زمانی که کاربر آدرس سایت ما رو داخل مرورگرش وارد میکنه یا روی لینک سایت ما کلیک میکنه، تا زمانی که سایت بصورت کامل لود ( بارگزاری) میشه نباید خیلی طول بکشه. هر چه سریعتر سایت بارگزاری بشه احتمال موندن کاربر توی سایت و خرید اون بیشتر میشه.
  3. سایت باید به کاربر حس خوبی بده: زمانی کاربر وارد سایت ما میشه، باید از همون اول تا انتهای حضورش توی سایت ما، حس خوب دریافت کنه. این حس خوب رو توی طراحی سایت بهش میگن تجربه کاربری یا UX. عوامل زیادی توی ایجاد این حس خوب تاثیر دارن مثل ترکیب رنگ، تصاویر زیبا و با کیفیت، فونت نوشته ها و از همه مهمتر اینکه کاربر باید بتونه به راحتی با سایت ما کار کنه و به هدفش برسه.
  4. محتوای سایت باید مفید و تازه باشه: تنها چیزی که کاربر رو به سمت سایت ما میکشه و اون رو توی سایت ما نگه میداره، محتوای سایت هست. محتوا میتونه یک مقاله باشه و یا معرفی یک محصول. محتوایی رو توی سایت تون آپلود کنید که جدید باشه و اطلاعات مفیدی رو به کاربر بده و هرگز محتوای سایت تون رو از روی سایت های دیگه کپی نکنید چون گوگل حواسش به همه چی هست!!!

اگر سایت کسب و کار شما این شرایط رو داره پس بهتون تبریک میگم چون الآن میلیون ها کاربر و مشتری توی گوگل دارن دنبال سایت شما میگردن. اگر هنوز سایت ندارید هم هیچ مشکلی نیست، فقط توی طراحی سایت تون این نکته ها را در نظر بگیرید.

خب حالا که پیش نیازها براتون مشخص شدن بیاید بریم سراغ اصل مطلب:

تاثیر وب سایت در افزایش درآمد کسب و کارها

گوگل، بازاریاب  رایگان و بین المللی شما!

همه تون میدونید که گوگل چیه و چیکار میکنه. اما بازم خیلی کوتاه توضیح میدم که براتون یادآوری بشه و اگر نمیدونستید بدونید J

گوگل یک موتور جستجو هست. کارش هم اینه که وقتی شما داخل این سایت یک کلمه، جمله یا هر عبارتی رو وارد کنید، میگرده و مرتبط ترین سایت ها رو با اون عبارت به شما نمایش میده. در 70 درصد مواقع مرتبط ترین نتیجه همون نتیجه یا لینک اولی هست که توی لیست نتایج نمایش داده میشه.

اینم بهتون بگم که 65 درصد کاربرا با دیدن سه نتیجه اول مشکلشون حل میشه و دیگه سراغ بقیه نتایج نمیرن. این ینی این که از اون هزاران یا حتی میلیون ها مشتری بالقوه بیش از 65 درصدشون سهم اون سه تا سایت اوله. که از این تعداد بیشتر از 50 درصد سهم نتیجه اول میشه.

برای اینکه بهتر نحوه عملکرد موتورهای جستجو مثل گوگل رو درک کنید به این اینفوگرافیک یه نگاهی بندازید:

حالا فکر کنم بهتر متوجه شدید که قضیه از چه قراره؟! بله- درست متوجه شدید. شما باید سایت تون رو برسونید به صفحه اول نتایج جستجو و در بهترین حالت به سه نتیجه اول. اما چطور؟

خب جواب ساده است، سئو!!

حالا سئو چی هست؟؟ سئو یا همون SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization هست. این عبارت یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو. به زبون ساده یعنی، سایت مون رو طوری بهینه سازی کنیم که موتورهای جستجو دوستش داشته باشن و اونو بالاتر از بقیه سایت های رقیب ما به کاربر نمایش بدن.

سؤال : موتورهای جستجو چه سایت هایی رو دوست دارن؟

جواب: سایت هایی که کاربرها دوستشون دارن.

گوگل دوست داره سایت هایی رو به کاربر پیشنهاد بده که از همه لحاظ خوب و حرفه ای باشن. وقتی کاربر دنبال خرید کفش توی گوگل میگرده، گوگل دوست نداره یک سایتی رو به کاربر نشون بده که اینقد زشت و شلوغ و پلوغه که کاربر به محض وارد شدن به اون سایت Alt+F4 رو بزنه!

گوگل دوست داره سایتی رو به کاربر نشون بده که نه تنها کفش میفروشه بلکه کفش رو درست و حرفه ای میفروشه. ینی اطلاعاتی که در مورد کفش به کاربر میده درست باشه، کامل باشه و تصاویر با کیفیت از محصول به کاربر ارائه بده و از همه مهمتر اینکه کاربر با کمترین اطلاعات هم بتونه ازش استفاده کنه و خرید رو به راحتی انجام بده.

اگر سایت شما این شرایط رو داشته باشه باید بگم که شما 60 درصد مسیر رو برای فتح رتبه اول گوگل، طی کردید.

اما برای انجام بقیه مسیر شما باید کمی عمیق تر به مبحث سئو و بهینه سازی سایت وارد بشید و نمیشه توی این مقاله بهش پرداخت اما میتونید با یک جستجوی ساده توی گوگل به دنیایی از مطالب در این زمینه دسترسی پیدا کنید.

اما فقط این رو بدونید که اگر یک وب سایت با سئوی خوب داشته باشید، درآمدی کسب میکنید که حتی توی خواب هم نمی دیدید. و اصلا فرقی نمیکنه که حوزه کسب و کار شما چی باشه. شرکت باشید یا فروشگاه در هر صورت میتونید با طراحی وب سایت و ارائه خدمات و محصولات تون بصورت آنلاین، هزاران و شاید حتی میلیون ها مشتری بالقوه رو به سمت کسب و کار خودتون هدایت کنید و حتی شاید بتونید کسب و کارتون رو بین المللی کنید و محصولات خودتون رو حتی صادر هم بکنید.

هزینه طراحی سایت در مشهد

هزینه طراحی سایت در مشهد به عوامل زیادی بستگی داره. مهمترین عامل تعیین کننده قیمت طراحی سایت، اینه که شما بخواید از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس، جوملا و… استفاده کنید و یا اینکه بخواید وب سایت شما با CMS ( سیستم مدیریت محتوا) اختصاصی طراحی بشه و از صفر تا صد اون بصورت اختصاصی برای شما برنامه نویسی بشه.

روش دوم که مطلوب ترین روش هم هست هزینه خیلی زیادی داره. در حال حاضر هزینه این نوع سایت ها در مشهد از حدود 25 میلیون تومان شروع میشه و این هزینه حداقلی این روش هست. اما نکته ای که وجود داره اینه که این روش به درد هر کسب و کاری نمیخوره و در بیشتر موارد این کار هدر دادن سرمایه شماست. چراکه روش های بهتری هم وجود داره که پاسخگوی نیازهای شما از وب سایت تون هست.

اما روش اول یعنی استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس، هزینه ای به مراتب کمتر داره و در مدت زمان کمتری هم وب سایت به شما تحویل داده میشه. علاوه بر این مدیریت و کنترل وب سایت هم در وردپرس به مراتب ساده تر هست. تازه سئو کردن یک سایت وردپرسی به مراتب ساده تر از سایت هایی هست که از پایه برنامه نویسی شدن. با وردپرس شما میتوانید یک سایت شرکتی و یا یک سایت فروشگاهی پیشرفته نیز طراحی و راه اندازی کنید.

اگر هزینه طراحی سایت برای شما چندان مسئله ای نیست، پس فرقی ندارد که از کدام روش استفاده کنید. نکته مهم این است که زمان را از دست ندهید. چون همین الآن که شما در حال خواندن این مطلب هستید، رقیب شما ممکن است در حال راه اندازی وب سایت خودش باشد!

تاثیر وب سایت در افزایش درآمد کسب و کارها

نتیجه گیری

در نهایت باید این نکته رو هم بگم که شرکت های کوچک و بزرگ یا فروشگاه های بزرگ تا فروشگاه های کوچک خونگی هم می تونن با راه اندازی یک وب سایت به یک درآمد میلیونی و حتی میلیاردی برسن. فقط و فقط تنها چیزی که لازم دارید یک وب سایت هست و یک اراده قوی تا بتونید کسب و کارتون رو دگرگون کنید و سهم خودتون رو از بازار هدف تون به شدت افزایش بدید.

پیشنهاد من به شما اینه که حتما قبل از اقدام به سفارش طراحی سایت با یک متخصص مشورت کنید. یکی از بهترین شرکت هایی که توی حوزه طراحی سایت در مشهد فعالیت میکنه شرکت توسعه گران آریاز هست. این مجموعه به شما بصورت رایگان مشاوره میدن و با حوصله‌ی تمام به حرف هاتون گوش میکنن و در نهایت هم بهترین گزینه رو به شما ارائه خواهند داد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاثیر وب سایت در افزایش درآمد کسب و کارها

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من خودم تجربه طراحی سایت ارزون رو داشتم که واقعا به کسب و کارم صدمه زد.
    واقعا هیچ ارزونی بی علت نیست. پیشنهاد میکنم قبل از عقد قرارداد با شرکت طراحی سایت حتما نمونه کارهاش رو چک کنین و با مشتری هاشون تماس بگیرین.
    پشتیبانی فنی و سئو در وب سایت خیلی مهمن

  2. سلام وقت بخیر
    ممنون از شما بابت این مقاله. توضیحات خیلی خوبی در مورد سئو و الزامات طراحی وب سایت نوشته بودید که خیلی ذهنمو باز کرد.