بهترین سریال های ترکی سال

بهترین سریال های ترکی سال
در این چند سال متوالی سینما ی ترکیه پیشرفت قابل توجهی داشته است. مخاطبان زیادی جذب این فیلم ها شده اند که اکثریت این جمعیت را ایرانی ها تشکیل می‌دهند.

پس با توجه به این همه استقبال باید این سوال به وجود بیاید که بهترین سریال های ترکی کدامند؟ در ادامه ی این مطلب به بررسی چند مورد  از بهترین سریال های ترکی می پردازیم.

بهترین سریال های ترکی جدید

یکی از دلایل مهمی که سریال های ترکی مخاطبان ایرانی زیادی دارد این است که فرهنگ ایرانی و ترکی شباهت های فراوانی دارند. البته قابل ذکر است که پیشرفت خود سازندگان فیلم ترکیه هم تاثیر بسزایی دارد. در ادامه چند مورد از بهترین سریال های ترکی را معرفی می کنیم.

سریال جذاب 50M2

سریال جذاب 50M2

این سریال جذاب، ژانر کمدی سیاه دارد. بازیگران اصلی این سریال ترکی را انگین اوزترک، ایبوکه پوسات و تویچه کارابوجک تشکیل می دهند. داستان این سریال روایت یک آدمکش را بیان می کند که قصد دارد شخصیت خود را با استفاده از آدم کشی پیدا کند. این آدم‌ کش داستان، یک رئیس دارد که می‌خواهد با سو استفاده از آن حقیقت موجود در مورد پدر و مادر خود را بداند.

این سریال ترکی پس از عرضه به بازار نقد متوسطی دریافت کرد. این نقد متوسط واکنش های فراوان و متنوعی را به دنبال داشت. منتقدان فراوانی از موضوع داستان ایراد گرفتند اما از عملکرد بازیگران تمجید کردند. این سریال محصول سال 2021 ترکیه است که توسط سرویس نت فلیکس عرضه بازار شد.

بیشتر بخوانید :

معرفی فیلم زامبی مشهور ژاپنی ، چینی و امریکایی سال

سریال جذاب اخلاق

این سریال جذاب، ژانر درام دارد. بازیگران اصلی که در این سریال ایفای نقش کرده اند : اویکو کارایل، فوندا اریعیت، بیگه اونال و تولین اوزون هستند. این سریال هنگامی که به بازار عرضه شد با تحسین منتقدان بسیار زیادی مواجه شد و نمرات بالا و خوبی دریافت کرد. این داستان روایت یک دختر جوان را بیان می‌کند که به صورت یک نظافتچی در میان  خانواده ای محافظه کار قرار دارد که در اطراف و حومه استانبول زندگی می‌کنند .

سریال جذاب اخلاق، محصول سال 2020 ترکیه است که به کارگردانی و نویسندگی برکان اویا  به  بازار عرضه شد.

سریال جذاب گرگ

این سریال جذاب، ژانر هیجانی دارد. بازیگران اصلی که  در این سریال ایفای نقش کرده اند : مراد آرکین، سرکان چای اوغلو، آهو ترک پنجه و امیر بندرلی اوغلو هستند. این سریال یک نوع مینی سریال ترکی است که در شبکه استار به صورت شش قسمت پخش شد. این مینی سریال هنگام عرضه به بازار با تحسین منتقدان بسیار زیادی برای صحنه های هیجان انگیز و بازی عالی بازیگران مواجه شد و نمرات بالا و خوبی دریافت کرد.

این مینی سریال داستان و  روایت گروهی از سربازان است که جانانه و متعهد از وطن خود دفاع می کنند. این مینی سریال جذاب محصول سال 2018 ترکیه است که به کارگردانی آلپر کاگلار به بازار عرضه شد.

سریال جذاب مردگان

این سریال جذاب، ژانر وحشتناک دارد. بازیگران اصلی که در این سریال ایفای نقش کرده اند : کرم بورسین، الچین سانکو و بیرکان سوکولو هستند. سریال مردگان یک مینی سریال هشت قسمتی بود که  توسط سرویس نت فلیکس  عرضه بازار شد. این مینی سریال وقتی به بازار عرضه شد با نقد منفی منتقدان بسیاری مواجه شد و آن طور که باید نتوانست توجه مخاطبان مخصوص به خود را جلب کند. در نتیجه نمره کم و پایینی را دریافت کرد.

این مینی سریال داستان و روایت یک دختر جوان است که بعد از تبدیل شدن به خون آشام می خواهد از کسی که او را به خون‌آشام تبدیل کرده انتقام بگیرد و دوباره به انسان تبدیل شود. اما در این راه پر ماجرا میان  دو راهی عشق و انتقام گیر می افتد. این مینی سریال جذاب محصول سال 2018 ترکیه است که به کارگردانی کرم آتاکان به بازار عرضه شد.

سریال جذاب انتخاب

این سریال جذاب ژانر هیجانی و درام دارد. بازیگران اصلی که در این سریال ایفای نقش کرده : خالد ارگنچ، اوزان گوون، آصلی انور، بیرجه آکالای، نور فتاح اوغلو و مسوت آکوستا هستند. این سریال هم مانند سریال مردگان هنگام عرضه به بازار با نقد منفی بسیاری از منتقدان مواجه شد و آنطور که باید نتوانست مخاطبان خاص خود را جذب کند. در نتیجه نمره کم و پایینی را دریافت کرد. این سریال جالب ابتدا از شبکه استار تی وی  شروع به پخش شد.

این سریال ترکی داستان و روایت یک پروفسور آرمانگرا را بیان می‌کند که از اخراج شدن خود که تاکید دارد ناعادلانه است بسیار ناراحت است. در این بین سعی می کند از فرزند بیمارش مراقبت کند. وقتی تمام شانس هایش یکی یکی پوچ می شوند این پروفسور خود را در میان هیاهویی می‌ بیند که هیچ راه گریزی نیست.

این سریال جذاب محصول سال 2020 ترکیه است که به کارگردانی اولوچ بایراکتار و نویسندگی نوکهت بیچاقچی به بازار عرضه شد.

سریال جذاب ایزل

این سریال جذاب یکی از بهترین سریال های ترکی محسوب می شود که دارای مخاطبان فراوانی است. بازیگران اصلی که در این سریال ایفای نقش کرده اند : کنان ایمیرزالی اوغلو، جانسو دره، هالوک بینگلره، اییت اوزشنر، برک توزونتاچ و اسماعیل فیلیز هستند. این سریال زمانی که به بازار عرضه شد با تحسین منتقدان بسیار زیادی مواجه و همچنین نمره بسیار بالا و خوبی برای ایفای نقش بازیگران و همچنین شخصیت پردازی فوق‌العاده اش  دریافت کرد.

این سریال ترکی جذاب داستان و روایت مردی است که با یک دختر جوان آشنا و دوست می‌شود. این دختر جوان همراه دوستان پسر قسه با هم دسیسه دزدی از یک قمار خانه را می چینند و در این میان گناهکار، پسر این داستان می شود. بعد از چند سال در زندان بودن حادثه آتش سوزی رخ می دهد و صورتش کاملا از بین می رود. بعد از آزادی توسط یک دوست جراحش صورتش کاملا متفاوت می شود و با یک شخصیت دیگر به منظور انتقام وارد جمع دوستان خیانتکار می شود.

این سریال محصول سال 2009 است که با پخش 71 قسمت در سال 2011 به اتمام رسید. این سریال جذاب به کارگردانی اولوچ بایراکتا و نویسندگی کرم درن و پینار بولوت به بازار عرضه شد.

سریال جذاب عشق ممنوعه

این سریال جذاب به موفق ترین سریال ترکیه معروف است. بیشترین مخاطبان را در حوزه خلیج فارس و خاورمیانه داشت . این سریال اولین سریالی بود که بین مردم ایران محبوبیت پیدا کرد و این سریال آغاز محبوبیت سریال های ترکی در ایران بود. بازیگران اصلی که در این سریال ایفای نقش کرده اند : برن سات، کیوانچ تاتلیتوگ، نباهت چهره، سلجوق ینتم و زرین تکیندور هستند.

این سریال ترکی زمانی که به بازار عرضه شد با تحسین منتقدان بسیار زیادی مواجه شد و نمرات بالا و خوبی دریافت کرد. این سریال داستان و روایت یک تاجر بسیار ثروتمند است که با دو فرزند خود و یک پسر خوانده اش زندگی می کند. این تاجر همسر خود را بر اثر بیماری از دست می دهد و عاشق دختر یکی از تجار می شود. این دختر هیچ علاقه ای به تاجر ندارد اما به علت ورشکستگی پدرش مجبور به قبولی پیشنهاد ازدواج تاجر می شود و وارد آن خانواده می شود. سریال عشق ممنوعه محصول سال 2008 ترکیه است که با پخش 79 قسمت در سال 2010 به پایان رسید.

معرفی بهترین سریال های ترکی عاشقانه

در این قسمت از مقاله به بررسی و معرفی اجمالی چند مورد از سریال های ترکی عاشقانه می پردازیم.

1- سریال جذاب و عاشقانه عشق اجاره ای: این سریال یکی از جذاب ترین سریال های معروف ترکیه است. بازیگران اصلی که در این سریال ایفای نقش کرده اند الچین سانگو، باریش اردوچ، صالح بادمجی و مژده اوزمان هستند.

این سریال داستان روایت یک دختر جوان و فقیر است که مجبور به پرداخت بدهی های برادرش است. این دختر در ازای پولی که دریافت می کند باید یک تاجر پولدار را عاشق خود کند. اما امان از بازی سرنوشت.

این سریال جذاب قابل گفتن نیست و توصیه می شود که حتما آن را ببینید.

2- سریال جذاب و عاشقانه فاطماگل: همیشه در لیست فیلم های  عاشقانه ترکی، سریال فاطما گل در صدر جدول قرار می گیرد. این سریال محصول سال 2010 تا 2012 ترکیه است که به کارگردانی هیلال سارال به بازار عرضه شد. بازیگرانی که در این سریال ایفای نقش کرده اند : برن سات، انگین اکیورک، سدا گوون و سومرو یاوروجوک هستند.

این سریال داستان روایت یک دختر روستایی است که در زمان  نامناسب به مکانی نامناسب می رود. در این مکان مورد اذیت و آزار جنسی قرار می گیرد. در این داستان عشق رویایی وجود دارد. اما بیشتر به وضعیت زنانی که مورد تعرض قرار گرفته اند می پردازد.

3- سریال جذاب و عاشقانه جسور و خوشگل : این سریال جذاب یکی از بهترین و عاشقانه ترین سریال های ترکیه است. این سریال محصول سال 2017 ترکیه است که به کارگردانی شرکت آی پم به بازار عرضه شد. بازیگرانی که در این سریال ایفای نقش کرده اند : کیوانچ تاتلیتوغ و طوبی بویوک اوستون هستند. این سریال ژانر عاشقانه و انتقامی دارد.

این سریال داستان روایت یک پسر به اسم جسور است که در پی انتقام از یک خانواده  که باعث تمام بدبختی های او بوده اند است. در این میان با دختری آشنا می شود و بعدها پی می برد که این دختر، دختر همان خانواده است. اما باز هم مثل همیشه بین عشق و انتقام، عشق پیروز میدان می شود.

معرفی بهترین سریال های قدیمی ترکیه

معرفی بهترین سریال های قدیمی ترکیه

سینمای ترکیه در زمینه سریال های قدیمی و کلاسیک  هم پیشرفت پیشرفت چشمگیری داشته است. در ادامه مطلب به دو مورد از بهترین سریال های قدیمی ترکیه می پردازیم.

1- معرفی سریال جذاب و قدیمی خداحافظ دیار روم: این سریال یکی از جذاب ترین سریال های قدیمی ترکیه است. این سریال مربوط به سال‌های 1898 تا 1907 است. بازیگرانی که در این سریال ایفای نقش کرده اند : اردال اوز باغجیلار، رضا کوجا اوغلو و تولگا سایشمان هستند.

این سریال داستان روایت یک زن و شوهر است که در ابتدای سال 1900 در منطقه جغرافیایی زندگی می کنند. این زن و شوهر از دنیا بی خبر هنگام جنگ میان مسیحیان و مسلمانان گرفتار می شوند و تنها دغدغه ایشان ازدواج دخترشان است.

2-  معرفی سریال جذاب و قدیمی وطنم تویی: این سریال جذاب و قدیمی مربوط به سال 1919 است. بازیگرانی که در این سریال ایفای نقش کرده اند : هالیت ارگنچ، برگزار کورل ومیرای دانر هستند. این سریال به کارگردانی فوق العاده یامور تایلان و دورول تایلان به سینمای ترکیه عرضه شد.

این سریال داستان روایت یک خانواده است که در محیط ناجوانمردانه جنگ گیر کرده اند. آنها به اسارت برده می شوند اما همچنان سعی می کنند عاشقانه پشت یکدیگر بمانند.

معرفی بهترین سریال های ترکی مدرسه ای و دبیرستانی

در چند سال اخیر وجود فیلم های مدرسه ای و دبیرستانی در ترکیه طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده است. در ادامه مطلب به دو مورد از بهترین سریال های ترکی مدرسه ای و دبیرستانی می پردازیم.

1- معرفی سریال جذاب و مدرسه ای محله گرد و غبار : این سریال جذاب یکی از بهترین و جدید ترین سریال های مدرسه ای ترکیه است. این سریال جذاب ژانر درام دارد. محصول سال 2022 ترکیه است که به کارگردانی سمیح باگچی به سینمای ترکیه عرضه شد. این سریال داستان روایت اختلاف طبقاتی است. گروهی از بچه های محله فقیر تصمیم می گیرند که به کالج بچه پولدار ها پا بگذارند. این کار را برای برقراری عدالت و انتقام انجام می دهند.

2-معرفی سریال جذاب و مدرسه ای صدایم را بشنو : این سریال جذاب ژانر درام دارد و یکی از بهترین سریال های مدرسه ای ترکیه است. این سریال محصول سال 2022 ترکیه است که به کارگردانی علی بالچی به بازار عرضه شد.

این سریال داستان روایت دو دوست صمیمی است که مثل خواهر می مانند. در یک محله معمولی زندگی می‌کنند. اما همیشه حسرت یک زندگی ثروتمندانه را مي‌خورند. این دو خواهر با بورسیه ای که از مدرسه دریافت می کنند تقریبا به آرزوهایشان می رسند.

نظر سنجی بهترین سریال های ترکی

نظر سنجی بهترین سریال های ترکی

در میان تمام نظرسنجی هایی که در میان سریال های ترکی انجام شده است باید گفت که این سریال ها طرفداران بسیار زیادی دارند. سریال دیدن کار جذابی است و وقت زیادی را هم باید صرف دیدن آنها کنیم. در میان این نظر سنجی ها فیلم هایی که خانوادگی باشند بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند. به طور مثال چند مورد از این سریال ها که در میان نظرسنجی ها انتخاب شده اند را نام می بریم.

1- سریال جذاب برگ ریزان : یکی از سریال های ترکی که معنای واقعی خانواده را دارد سریال برگ ریزان است. داستان این سریال مردی بازنشسته است که همراه خانواده اش به دلیل قبولی یکی از دخترانش در دانشگاه وارد استانبول می شوند. در نتیجه این شهر بزرگ برای این خانواده بسیار بزرگ است و مشکلات فراوانی را برای این خانواده به همراه دارد.

داستان این سریال واقعیت دارد برگرفته از کتابی به نام برگ ریزان  است.

 2- سریال جذاب سیلا: این سریال یکی از سریال هایی است که به فرهنگ و آداب و رسوم ایران شباهت فراوانی دارد. داستان این سریال دختری به اسم سیلا است که در یکی ازشهرستان های ترکیه به دنیا می آید. اما چون پدرش توانایی نگهداری از آن را ندارد سیلا را به یک خانواده در استانبول می فروشد. سیلا تا هنگام جوانی زندگی خوبی داشته است اما در نهایت تعجب در یک روز دزدیده می شود و به شهر خود برگردانده می شود. در آنجا با رسوم سختگیرانه آن منطق روبرو می شود و سعی دارد خود را با شرایط وفق دهد.

 معرفی دو سریال عاشقانه ترکی دوبله فارسی

سریال های ترکی فیلمنامه هایی کاملا متفاوت با زندگی ایرانیان دارد. همین امر موجب شده است سریال های ترکی که دوبله فارسی دارند محبوبیت بیشتری بین مردم ایران پیدا کند. در ادامه مقاله به بررسی دو سریال عاشقانه ترکی دوبله فارسی می پردازیم.

1- سریال دوبله فارسی اکیا: این سریال جذاب یکی از سریال هایی است که دوبله فارسی دارد. این سریال ژانر عاشقانه و درام دارد. داستان این سریال به این صورت است که پسری فقیر در استانبول زندگی می‌کند. او یک مهندس معدن است که برای روزی خود همراه با کارگران خود، کار می کند. در میان هیاهوی زندگی و کار با دختری ثروتمند آشنا می شود. یک روز هنگام کار در معدن اتفاقی می افتد که زندگی این پسر را کاملا عوض می کند.

2- سریال دوبله فارسی گل پری: سریال گل پری هم جزو سریال هایی است که دوبله فارسی دارد . ژانر سریال عاشقانه و درام است. داستان این سریال به این صورت است که گل پری یک مادر فداکار است که از همسر خود جدا شده است و سعی دارد حضانت فرزندانش را خود تقبل کند. در این کشمکش ها اتفاقات زیادی می افتد.

سخن آخر

سریال های ترکی عاشقانه هیچ گونه حریمی در خود ندارد و کاملا برعکس آداب و رسوم مردم ایران هستند. اما چون شخصیت هایی با لباس های مجلل و آنچنانی و چهره های زیبا در این سریال ها می بینیم برایمان جالب می شود. یک نکته دیگر این است که سریال های ترکی کاملا با سریال های ایرانی فرق دارند. امروزه سریال های ترکی عاشقانه از تمام شبکه های جهانی پخش می شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند. ناگفته نماند  که این سریال ها موضوعات خانوادگي و مناسب هر رده سنی را دارا می باشند.

بیشتر بخوانید :

کانال تلگرامی فیلم و سریال خارجی و ایرانی

بهترین فیلم های کمدی هندی سال

معرفی کامل بهترین فیلم های ترسناک جهان سال

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : بهترین سریال های ترکی سال

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *