چطور تمام مشکلات وبسایت خود را پیدا کنید؟

چطور تمام مشکلات وبسایت خود را پیدا کنید؟

پیدا کردن مسائل فنی به آخرین به روز رسانی‌ها یا تغییرات در یک وبسایت یا سروری که در اختیار دارید و تاثیر مستقیم آن بر صفحات سایت شما اشاره دارد. مسائل فنی مانند خزیدن (ایندکس شدن)، نمایه سازی صفحات، رتبه بندی جستجو، عنوان صفحه، تگ عنوان، نقشه سایت XML، تغییر مسیر 301، ابرداده و سایر موارد، باید به درستی بررسی شوند. این امکان را دارید تا از ابزارهای پیشرفته سئو برای تجزیه و تحلیل مسائل موجود در وبسایت خود کمک بگیرید. برخی از مشکلات فنی که ممکن است در وبسایت‌تان رخ دهد را در این بررسی فهرست کردیم.

1- خطاهای HTTPS

امنیت سایت شما یک بخش بسیار مهم و جدایی ناپذیر در ساخت هر وبسایتی است و HTTPS  نقشی حیاتی در آن دارد. استفاده از پروتکل HTTPS مهم‌تر از  HTTPاست. این پروتکل باعث می‌شود که اگر سایت شما ایمن نیست، کاربران یا بازدیدکنندگان بلافاصله از سایت شما بازگردند. شما می‌توانید با تایپ نام دامنه خود در گوگل امنیت وبسایت را بررسی کنید، پس زمینه خاکستری یا قرمز با اخطار ناامنی نمایش داده می‌شود.

اگر اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل یا شماره کارت اعتباری را از بازدیدکنندگان درخواست می‌کنید، امنیت ضروری است. برای رفع خطاهای  HTTPS، باید با توسعه دهندگان نرم افزار همکاری کنید تا سایت شما را بررسی کنند. برای این منظور به گواهی SSL از یک مرجع صدور گواهی نیاز دارید. پس از خرید، گواهی را در وبسایت خود نصب کنید و سایت شما ایمن خواهد شد تا کسی نتواند داده‌های وبسایتتان را هک یا سرقت کند.

2- سرعت پایین وبسایت

تست سرعت یک صفحه وب یا وبسایت نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر وبسایت شما سریع بارگذاری نشود (2 تا 3 ثانیه)، کاربران شما به سایتی دیگری خواهند رفت. برای این کار، باید محتوایی مانند تصاویر، صفحات و اسکریپت‌ها را بهینه کنید. سرعت صفحه باعث ایجاد تفاوت در تجربه کاربر و رتبه بندی وبسایت در گوگل می‌شود.

اگر فایل‌های تصویری بزرگ به موقع بارگذاری نشوند، این مهم می‌تواند خیلی آزاردهنده باشد اما می‌توانید به سادگی اندازه فایل خود را کاهش دهید. برای بررسی سرعت وبسایت خود از ابزارهای «Google PageSpeed ​​Insights» و «Page Speed» ​​برای بررسی مشکلات خاص سرعت سایت استفاده کنید.

چطور تمام مشکلات وبسایت خود را پیدا کنید؟

3- لینک‌های شکسته

لینکی که به هیچ جا اشاره نمی‌کند یا اگر دیگر کار نمی‌کند، پیوند مرده یا شکسته نامیده می‌شود. لینک‌هایی  شکسته می‌توانند خارجی یا داخلی باشند. نشانه شکستگی لینک این است که وقتی روی یک لینک خراب کلیک می‌کنید، به صفحه 404 هدایت می‌شوید که پیامی نشان می‌دهد که صفحه پیدا نشد.

لینک شکسته را می‌توانید از گوگل آنالیتیکس پیدا کنید. برای رفع آن، می‌توانید لینک را بدون انکر تکست حذف کنید. لینک‌های شکسته مطمئناً بر رتبه گوگل شما تأثیر می‌گذارند زیرا تجربه کاربری خوبی را به مخاطبان ارائه نمی‌دهد. لینک های شکسته اعتبار وبسایت را خدشه‌دار می‌کند و به برندینگ ضربه می‌زند.

4- عدم استفاده از اصول سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو بخش مهمی از موفقیت یک صفحه از سایت است. سئو الگوریتمی است که به هدایت یک صفحه به بالای فهرست موتور جستجوی گوگل کمک می‌کند و شانس آن را برای کلیک کردن توسط مصرف کننده افزایش می‌دهد. صفحه‌ای که به خوبی روی سئو متمرکز نیست، می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای موفقیت و ارتقا از دست بدهد.

آموزش و اجرای درست سئو می‌تواند برای موفقیت سایت شما بسیار مهم است. یک پلن ناموفق سئو می‌تواند تمام تلاش‌ها و زمان شما تلف کند. پس آموزش حرفه ای سئو بسیار مهم است و می‌تواند بخش مهمی از مشکلات وبسایت شما را حل کند.

5- وبسایت بهینه شده برای موبایل

اگر وبسایت شما برای موبایل  بهینه نباشد، این مشکل بر نحوه نمایش آن در دستگاه‌های تلفن همراه تأثیر می‌گذارد. مهم است که سایت شما ریسپانسیو باشد و سریع بارگذاری شود. گوگل صفحات موبایل را به طور جداگانه رتبه بندی می‌کند، به این معنی که بهینه سازی موبایل می‌تواند به رتبه شما آسیب برساند و ترافیک وب را افزایش دهد.

برای بهبود سایت خود برای موبایل، موثرترین راه، اطمینان از استفاده از طراحی وبسایت واکنش گرا است. برای این کار، می‌توانید از یک توسعه ‌دهنده نرم ‌افزار کمک بگیرید تا وبسایت خود را برای موبایل بهینه کنید و داده‌های خود را در صفحات تلفن همراه‌تان ساختار دهید. همه این کارهای بدین علت است که 70 درصد کاربران از گوشی همراه وارد وبسایت شما می‌شوند.

چگونه مشکلات وبسایت را تشخیص دهیم؟

البته تشخیص مشکلات وبسایت برای کسانی که سابقه برنامه نویسی یا توسعه وبسایت ندارند، می‌تواند کار دشواری باشد. بنابراین، پیدا کردن یک فرد یا تیم که بتواند مشکلات سایت را شناسایی کند، بسیار مهم است. تیم می‌تواند به شناسایی مشکلات و همچنین ارائه راه حل‌هایی کمک کند که به عملکرد صحیح و کارآمد صفحه یاری می‌رساند.

با این حال، برای بسیاری، تشخیص مشکلات وبسایت چیزی خارج از قلمرو راحتی آنها است و می‌تواند هزینه‌بردار باشد. به همین دلیل، شرکت در دوره‌های آموزشی که می‌تواند مشکلات مربوط به وبسایت را ارائه دهند، بهترین و به صرفه‌ترین راه حل برای رفع مشکلات پیشرو است. این مهم هم برای صاحبان کسب و کار و هم برای افرادی که می‌خواهند در این بخش مشغول به کار شوند، مزایای بسیاری به همراه دارد.

چطور تمام مشکلات وبسایت خود را پیدا کنید؟

حل مشکلات وبسایت با آژانس دیجیتال مارکتینگ سئولب

بهترین روش این است که تمام خطاهای احتمالی که ممکن است با آن مواجه شوید را برطرف کنید. ممکن است متوجه شوید که نگهداری وبسایت‌های قدیمی سخت‌تر است زیرا مسائل فنی همیشه وجود دارند. با این حال، با راهنمایی و مشاوره سئو توسط «آژانس تخصصی سئوی سئولب» می‌توانید تمام مشکلات وبسایت خود را شناسایی و سپس آنها را برطرف کنید. سئولب سابقه بلندی در ارائه دوره‌های آموزشی سئو و مشاوره سئو برای کسب و کارهای مختلف دارد و رزومه درخشانی در حل مشکلات وبسایت‌ها و بهبود آنها در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو داشته است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چطور تمام مشکلات وبسایت خود را پیدا کنید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *