چگونه می توان متوجه شد گوشی شما آنلاک شده است

چرا باید گوشی آنلاک خرید

اکثر دارندگان گوشی های هوشمند می پرسند که چگونه قفل قفل تلفن آنها را بررسی کنند زیرا آنها قصد دارند تلفن همراه را تغییر دهند. ممکن است شما در مورد شرکتهای مخابراتی MVNO که بعنوان گزینه ارزانتری برای سرویس دهی به محبوبیت خود دست می یابند ، نشنیده باشید یا نشنیده باشید. ما فکر می کنیم این عالی است زیرا داشتن حتی انتخاب های بیشتر نمی تواند چیز بدی باشد. و حتی اگر با یکی از حامل های “بزرگ” بروید ، داشتن توانایی تغییر هر زمان که بخواهید برق را در دست شما قرار می دهد.

اما مهم نیست که کدام برنامه تلفن نامحدود را می خواهید اتخاذ کنید ، ابتدا باید مطمئن شوید که یک تلفن قفل سیم کارت دارید. این بدان معناست که می توانید از سیم کارت هر شرکتی استفاده کنید ، تا زمانی که سخت افزار با شبکه سازگار باشد و هیچ محدودیتی نداشته باشید.

بسیاری از بهترین تلفن های اندرویدی بدون قفل در دسترس هستند ، اما اگر آن را مستقیماً از شرکت مخابراتی خریداری کرده باشید ، ممکن است ندانید که چگونه بر گزینه های شما تأثیر می گذارد. در اینجا مواردی است که باید بدانید تا قفل قفل تلفن شما بررسی شود یا اگر قفل قفل آن باز نیست چه باید کرد.

آن را از کجا خریداری کردید و چگونه؟

در ایالات متحده ، Verizon تنها شرکت مخابراتی است که تقریباً تمام تلفن های هوشمند خود را بدون قفل می فروشد. منظور ما در اینجا این است که اگر وارد فروشگاه Verizon شوید یا از وب سایت آن استفاده کنید و تلفنی را که با نام تجاری در Verizon ساخته شده است خریداری کنید ، احتمالاً به هر حال قفل سیم کارت باز می شود. توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که شما باید یک تلفن با مارک Verizon بخرید تا از آن در شبکه دیگری استفاده کنید ، زیرا قفل سیم کارت کاملاً سازگار نیست. منظور ما فقط این است که Verizon مشکلی ندارد که شما سیم کارت دیگری را در تلفن قرار دهید و به سخت افزار اجازه دهید به شبکه دیگری متصل شود.

سه شبکه دیگر و همچنین Best Buy یا سایر فروشندگان حامل شخص ثالث که دستگاه هایی را با برنامه های مالی خود به نمایندگی از شرکت مخابراتی می فروشند ، در مورد فروش تلفن های بدون قفل چندان قابل اطمینان نیستند. بعضی از تلفن ها هستند ، برخی نیستند – اما می توان قفل هر یک از آنها را باز کرد ، زیرا این قانون است.

اگر تلفن خود را از آمازون ، B&H یا خرده فروش آنلاین دیگر خریداری کرده اید ، در لیست اطلاعاتی در مورد قفل قفل بودن آن وجود دارد. اگر به یاد ندارید ، با یک مرور سریع در لیست ، می توانید دوباره بررسی کنید. مطمئناً ، اگر تلفن خود را مستقیماً از شرکت سازنده خریداری کرده اید و اگر در لیست قفل آن ذکر شده باشد ، این گوشی صورت می گیرد. تمام تلفن های فروخته شده مستقیم از Google قفل باز هستند و بسیاری از تلفن های سازندگان دیگر مانند سامسونگ و موتورولا نیز به طور مستقیم فروخته می شوند و قفل سیم کارت نیز باز می شود.

برای بقیه تلفن های موجود ، در واقع فقط یک روش ضد احمقانه برای بررسی وجود دارد: سعی کنید.

چگونه می توان قفل تلفن را بررسی کرد

وب سایت هایی را مشاهده خواهید کرد که ادعا می کنند می توانید قفل آنلاین تلفن خود را بررسی کنید. اگرچه این ممکن است درست باشد ، این خدمات هزینه زیادی دارند و اغلب نادرست هستند. درست بیرون می آیم و می گویم: زحمت نکش.

درعوض ، می توانید با شرکت مخابراتی یا شرکت مخابراتی یا MVNO خود که در فکر تغییر کاربری هستید تماس بگیرید. شرکت ها یک پایگاه داده از شماره های IMEI نگهداری می کنند که می گوید کدام تلفن ها سازگار ، قفل باز یا در لیست سیاه قرار دارند. هرچند ممکن است در اینجا هیچ شانسی نداشته باشید ، زیرا ممکن است شخصی که به تلفن پاسخ می دهد نتواند آن اطلاعات را به شما بدهد – یا به آنها دسترسی ندارند یا اجازه ندارند از طریق تلفن به شما بگویند. اگر شما به سیم کارت از یک شرکت دیگر دسترسی ندارید ، ارزش امتحان کردن را دارد.

با رد شدن از همه اینها ، ساده ترین راه برای فهمیدن قفل قفل تلفن شما این است که فقط سیم کارت را از شرکت مخابراتی دیگر وارد کنید. و نیازی نیست که یک سیم کارت باشد که به یک حساب فعال متصل است – تلفن سعی می کند با هر سیم کارت موجود اتصال برقرار کند. این فرایند به شرح زیر است:

  • در صورت امکان با استفاده از سیم کارت فعلی خود تماس تلفنی برقرار کنید. این کار برای بررسی عملکرد صحیح تلفن است. (با مادرتان تماس بگیرید و به او سلام کنید ؛ او قدردانش خواهد شد.)
  • تلفن را خاموش کرده و سیم کارت را بردارید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ، به صورت دستی یا آنلاین مراجعه کنید و اگر به ابزار حذف سیم کارت نیاز دارید ، یک گیره کاغذ معمولاً خوب کار میکند. همچنین ممکن است ابتدا بخواهید یک کد PIN سیم کارت به آن بدهید ، بنابراین هیچ کس نمی تواند از سیم کارت قدیمی شما سرقت کرده و از آن استفاده کند.
  • سیم کارت جدید را در تلفن خود قرار دهید و دوباره آن را روشن کنید.
  • اگر با جعبه گفتگویی روبرو شدید که به شما می گوید باید کد باز کردن قفل سیم کارت را وارد کنید ، تلفن شما در سیم حامل قفل شده است که در ابتدا از آن خریداری شده است.
  • اگر پیام کد باز کردن قفل را مشاهده نمی کنید ، بررسی کنید که در صورت استفاده از سیم کارت معتبر ، سرویس دارید. اگر این کار را انجام دهید ، احتمالاً قفل تلفن شما باز است. یک تماس تلفنی دیگر برقرار کنید. (مامان از دو تماس در یک روز مهم نخواهد بود.)
  • اگر نمی توانید با استفاده از سیم کارت جدید تماس بگیرید ، احتمالاً یک پیام ضبط شده همراه با کد خطا دریافت خواهید کرد. می توانید کد را یادداشت کرده و به صورت آنلاین بررسی کنید تا ببینید چرا نمی توان تماس را به اتمام رساند تا بدانید که این به دلیل قفل شدن سیم کارت است یا به دلیل سخت افزار ناسازگار. امروزه داشتن یک تلفن کاملاً ناسازگار با شبکه دیگر بعید است ، اما ارزش بررسی دارد.
  • اگر به سیم کارت دیگری دسترسی ندارید ، می توانید تلفن خود را به فروشگاه حامل برسانید و به آنها بگویید که در فکر تعویض شرکت مخابراتی هستید و می خواهید قفل آن را بررسی کنید. از گفتن کمی دروغ سفید به یک حامل احساس بد نکنید – آنها آنها را به ما همیشه می گویند. آنها باید بتوانند در قرار دادن سیم کارت و بررسی به شما کمک کنند.

اگر تلفن شما قفل سیم کارت است ، خسته نباشید. شرکتهای مخابراتی ملزم به باز کردن سیم کارت تلفن شما هستند به شرط اینکه هزینه آن به طور کامل پرداخت شده باشد و حساب شما در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. هر شرکت مخابراتی از نظر مدت زمان داشتن تلفن و مدت زمان باز بودن حساب شما قوانین کمی متفاوتی دارد ، اما شما می توانید با خدمات مشتری تماس بگیرید و آنها به شما کمک می کنند. در اینجا برخی از اطلاعات برای شرکت های بزرگ حمل و نقل ایالات متحده آورده شده است:

وقتی به تلفن قفل سیم کارت نیازی ندارید

در بالای این مقاله ، گفتیم که در اکثر موارد برای امتحان شرکت مخابراتی دیگری به تلفن قفل سیم کارت نیاز ندارید. درست است ، اما یک مورد معروف وجود دارد که مهم نیست: استفاده از تلفن با مارک حامل در MVNO خود آن شرکت مخابراتی. T-Mobile ، Verizon ، Sprint و AT&T همه MVNO یا خدمات پیش پرداخت خود مارک دار را دارند و این سیم کارت ها در تلفنهای “قفل شده” همان شرکت مخابراتی کار می کنند، حداقل به شرطی که شرکت مخابراتی صریحاً آنها را مسدود نکند دستگاه ها

قبل از ایجاد سوییچ، حتماً سازگاری را بررسی کنید ، اما بدانید که برای استفاده از گزینه های کم هزینه آنها ، نیازی به تلفن صریحاً قفل قفل ندارید.

در حال تغییر به MVNO

اکنون که می دانید چگونه قفل قفل تلفن خود را بررسی کنید ، س nextال بعدی شما باید این باشد که با تلفن تازه آزاد شده خود چه کاری انجام دهید. چندین ملاحظه مهم وجود دارد که باید هنگام تعویض به MNVO انجام دهید ، از جمله بررسی اینکه تلفن شما با MNVO کار می کند یا نه.

اگر قبلاً تصمیم گرفته اید که این مسیر شما در مسیر پیشرفت است ، قدم بعدی شما انتخاب MNVO است. از آنجا که ممکن است تلفن شما فقط به یک ارائه دهنده محدود شود ، ما بهترین تصمیمات MNVO Verizon  بهترین MNVO های T-Mobile ، همه MNVO های Sprint و همه MNVO های AT&T را برای کمک به شما در تصمیم گیری انجام می دهیم.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه می توان متوجه شد گوشی شما آنلاک شده است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *