چه انتظاری از پلی استیشن سونی در سال 2021 داریم

2020 یک انحراف بود. سال از وقوع آتش سوزی ، چرخه ناآرام انتخابات ، ناآرامی های داخلی و بیماری همه گیر کمبود نداشت. هرچند همه چیز بد نبود. افراد بیشتری بیش از هر زمان دیگری در بازی آرامش و راحتی پیدا کردند و حتی برای لحظه ای از واقعیت فرار کردند. با عرضه PS5 ، سونی سال خاصی را پشت سر گذاشت. این بدون دردسر نبود ، اما به نظر می رسد سونی این موفقیت را تا سال 2021 تکرار کند.

سال آینده سال بزرگی برای پلی استیشن 5 است. این اولین سال کامل کنسول در بازار خواهد بود و یک زمان چنین می تواند آن را در صنعت بازی سازی ایجاد کند یا بشکند. این در حال حاضر در مقایسه با Xbox Series X مایکروسافت که دارای پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی قدرتمندتری است که در کنسول پخته شده است، در نقطه ضعف است.

جایی که PS5 حرف اول را می زند ، SSD سریع آن است که نمونه های قبلی قبلاً در کنسول خانگی نمایش داده نشده بود. با وجود این، بازی ها در هر دو کنسول فوق العاده خوب عمل می کنند. به زودی نمی بینم که تغییر کند. در عوض سونی می خواهد تمرکز اصلی خود را روی مجموعه بازی های خود بگذارد.

God of War: Ragnarok ، Horizon Forbidden West و موارد دیگر

سونی برای سال آینده تعداد زیادی بازی در آستانه قرار دارد ، بدون هیچ جناحتی. Horizon Forbidden West و God of War: Ragnarok (یا هر نامی که در نهایت به آن می خوانند) بدون شک دو مورد از بزرگترین و مورد انتظارترین پرتابهای سالهای اخیر هستند ، به شرط آنکه به تأخیر نیفتند و به سال 2022 یا بالاتر نرسند. هر دو بازی دنباله عناوین مورد تحسین منتقدان هستند ، دارای فناوری پیشرفته و برخی از بهترین روایت ها در این تجارت هستند. این پرچمداران باید نشان دهند که چرا مردم باید به PS5 ارتقا پیدا کنند. در حالی که سونی قبلاً متعهد شده است Horizon Forbidden West را در PS4 منتشر کند – که به نظر من این یک اشتباه است – استودیو هنوز اعلام نکرده است که خدای جنگ بعدی فقط PS5 خواهد بود یا خیر.

صرف نظر از اینکه God of War: Ragnarok به PS4 راه پیدا می کند ، واقعیت این است که هم Horizon و هم بازی نیاز به بازی بهتر در PS5 دارند. کافی نیست که گرافیک کمی بهتر به نظر برسد. اینها باید ویترین های فنی و “برنامه های کشنده” باشند ، بنابراین می توان گفت برای کنسول. علاوه بر اینها ، سونی همچنین قصد دارد Ratchet and Clank: Rift Apart و Gran Turismo 7 را در PS5 منتشر کند که نسخه های آخرین نسخه در کار نیست.

Gran Turismo بیش از دو دهه است که یک عنصر اصلی مسابقه ای در کنسول های PlayStation است و ورود آینده بلندپروازانه ترین ، با ترکیب “گذشته ، حال و آینده – یک فرم کامل از Gran Turismo” ، به گفته خالق مجموعه Kazunori Yamauchi . Ratchet and Clank: Rift Apart به عنوان یک نقطه ورود برای طرفداران اخبار وارد این مجموعه خواهد شد و به لطف SSD PS5 سفر تقریباً فوری بین سیارات و ابعاد را نشان می دهد.

هر بازی طرف اول که پلی استیشن قصد انتشار آن را دارد باید از قابلیت های PS5 به طور کامل استفاده کند. این به معنای بارگیری سریع ، صوتی سه بعدی ، ردیابی اشعه و بازخورد لمسی DualSense و محرک های سازگار برای حس بیشتر غوطه وری است.

PS5 در انحصارهای شخص ثالث همه کاره است

همانطور که قبل از عرضه PS5 از چند ویترین PlayStation مشاهده کرده ایم ، سونی هیچ هزینه ای برای قفل کردن انحصارهای خاص و معاملات بازاریابی با زمان شخص ثالث صرفه جویی نمی کند. Deathloop و Ghostwire: زمان توکیو به طور انحصاری در PS5 تعیین می شود ، احتمالاً حداقل برای یک سال. از زمانی که مایکروسافت بتسدا را خریداری کرد ، تقریباً مطمئناً برخی از موارد به Xbox می آیند، اما این شرکت از معاملات قبلی که با پلی استیشن تنظیم شده اند ، استقبال می کند.

Project Athia ، بازی جدید Square Enix ، قرار است حداقل برای دو سال کنسول PS5 باشد و در اکثر موارد دوره انحصار را فراتر از حد معمول افزایش دهد. درباره این پروژه مرموز اطلاعات کمی در دست است ، اما مردم در ابتدا حدس می زدند که این یک عنوان مفید برای Final Fantasy 16 است ، که نادرست به نظر می رسد. تاریخ انتشار ندارد و من تعجب نمی کنم اگر در سال 2022 یا 2023 اکران شود ، اما یک احتمال 2021 وجود دارد.

Final Fantasy 16 حیوان خودش است و این بار سریال را به دنیای Valisthea می برد. اگرچه این حق رای دادن در گذشته با PlayStation همراه بوده است ، نسخه قبلی آن به طور همزمان در Xbox One و PS4 منتشر شد ، که نشان دهنده یک دوره جدید احتمالی برای مجموعه محبوب است. همانطور که مشخص شد ، Final Fantasy 15 از این قاعده مستثنی بود. Square Enix تأیید کرده است که Final Fantasy 16 یکی دیگر از موارد انحصاری در PS5 است. این مورد دیگری بدون تاریخ اکران است و من می توانم 2021 یا 2022 را ببینم.

بیشتر بخوانید  اجرای بازی های Play Station بر روی TV بدون نیاز به کنسول

به نظر می رسد بازی های چند پلتفرمی آینده مانند Hogwarts Legacy ، Resident Evil Village و Hitman 3 معاملات بازاریابی پلی استیشن را انجام داده اند و قصد دارند تا در سال 2021 منتشر شوند. PS5 با آنها یک مزیت بزرگ است.

PSVR 2 ظاهر می شود

سونی هیچ اشاره ای به انتشار هدست PSVR 2 در سال 2021 نکرد ، اما من حداقل امیدوارم که اطلاعیه ای در این باره ارائه دهم. این شرکت پیش از این یک هدست بی سیم PSVR را با دوربین عقب و مجموعه ای از کنترلرهای جدید با ردیابی بهتر به ثبت رسانده است. ما می دانیم که PSVR 2 در حال توسعه است. فقط معلوم نیست چه زمانی نور روز را می بیند.

فکر می کنم سال 2021 سال خوبی برای اعلامیه باشد زیرا تاریخ استفاده از هدست قدیمی PSVR است. همانطور که محبوبیت Oculus Quest 2 نشان داده است ، مردم علاقه زیادی به واقعیت مجازی بی سیم دارند. Dominic Mallinson رئیس R&D جهانی پلی استیشن سونی قبلاً اعلام کرده است که می خواهد هدست PSVR بعدی کابل کمتری داشته باشد و از فناوری جدیدی مانند ردیابی چشم برخوردار باشد.

به روزرسانی های نرم افزار PS5 (و امیدوارم برخی سخت افزارها)

همانطور که انتظار می رفت ، PS5 در طول سال 2021 باید چندین به روزرسانی نرم افزاری دریافت کند. این کنسول قبلاً چند به روزرسانی جزئی برای بهبود عملکرد دریافت کرده است ، اما من فکر می کنم سونی در سال جدید نسخه های قابل توجه دیگری را کاهش خواهد داد. به طور خاص ، بسیاری از افراد برای بازگرداندن مضامین و پوشه ها درخواست شده اند ، که به خصوص در UX آن هنگام راه اندازی وجود نداشت. و هرچه تعداد بیشتری از افراد به اکوسیستم PlayStation خرید می کنند ، سونی روش های جدیدتری برای بهتر شدن تجربه برای همه پیدا خواهد کرد. به هر حال بازخورد مهم است.

علاوه بر تغییرات نرم افزاری، من تعجب نخواهم کرد اگر ببینیم PS5 های نسخه محدود به همراه صفحه های جداگانه ای که مردم می توانند خارج کنند ، ظاهر می شوند. ما قبلاً می دانیم که صفحه های سفید روی PS5 به راحتی قابل جابجایی هستند ، بنابراین منطقی خواهد بود که سونی تصمیم به فروش موارد سفارشی بگیرد. سونی VP از طراحی UX در PlayStation Matt MacLaurin در یک پست LinkedIn که اکنون حذف شده است ، گفت که PS5 به روشی که نسل های قبلی نبود ، قابل تنظیم است.

و با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد خواهان آن هستند ، سونی مطمئناً PS5 را برای پشتیبانی از فضای ذخیره سازی قابل ارتقا SSD به روز می کند. شما می توانید از طریق USB یک HDD یا SSD خارجی را به آن متصل کنید ، اما این یک راه حل ایده آل نیست و بازی های PS5 را نمی توان از این طریق پخش یا ذخیره کرد. سونی باید روشن کند که کدام یک از استیک های M.2 NVMe سازگار هستند.

حال ، اگر از خود انتظار دارید که چه انتظاری ندارید ، من در اعلام PS5 شرط نمی بندم. چنین کنسولی احتمالاً حتی در حال توسعه نیست و به احتمال بسیار زیاد، چند سال دیگر آن را نخواهید دید. وقتی سیستم از قبل بسیار قدرتمند است ، هیچ دلیلی برای عرضه PS5 قدرتمندتر وجود ندارد و توسعه دهندگان هنوز برای استفاده بیشتر از مشخصات آن به زمان نیاز دارند.

آینده ای روشن

صحبت های زیادی در مورد PS5 در مقابل Xbox Series X وجود دارد و اینکه کدام یک بهتر است ، اما واقعیت این است – مثل همیشه – این است که این یک موضوع شخصی ترجیحی است. مایکروسافت و سونی هر دو از نظر استراتژی های کنسول مربوطه برنامه و نگاه متفاوتی دارند. سال 2021 سال بزرگی برای PS5 خواهد بود و من فکر می کنم سونی آماده است تا توپ را رول کند.

من در مورد خریدهای بزرگ خیلی شرط نمی بندم ، اما سونی در مورد بازی های شخص ثالث و شخص ثالث خود در موقعیت خوبی قرار دارد. آینده هرچه باشد ، مطمئناً آینده روشنی خواهد بود.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چه انتظاری از پلی استیشن سونی در سال 2021 داریم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *