چگونه از وب سایت خود بک آپ بگیری

بسیاری از افراد هنگامی که وب سایتی می خواهند راه اندازی کنند، پیش از راه اندازی بی شک اطلاعات خاصی روی آن ندارند اما با گذشت زمان و به دنبال تغییر سرور ممکن است نیاز باشد تا بک آپی از سایت موردنظر گرفته شود.

هیچ چیز برای همیشه دوام ندارد ، به خصوص اگر پشتیبان گیری مناسبی نداشته باشید. اگر با استفاده از یکی از خدمات میزبانی وب پیشنهادی ما وب سایتی ایجاد کنید ، از سایتی با زمان و قابلیت اطمینان عالی لذت خواهید برد. با این حال ، این امر از خرابی فاجعه بار سرور ، وب سایت هک شده یا پرونده های پاک شده به طور تصادفی جلوگیری نمی کند. شما این را نمی خواهید. با تهیه نسخه پشتیبان ، می توانید وب سایت خود را به حالت عادی خود برگردانید ، یعنی زمانی قبل از وقوع فاجعه.

مشاغل باید خصوصاً علاقه مند به تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت های خود باشند. به هر حال ، شما نمی خواهید سفارشات گرانبها یا داده های موجودی خود را به دلیل یک اتفاق ناخوشایند از دست بدهید. این پول از دست رفته است.

خوشبختانه ایجاد پشتیبان مناسب یک کار نسبتاً ساده است. فقط تصمیم گیری در مورد نحوه انجام این کار و هر چند وقت یکبار است. پس از اتمام مراحل ، باید پشتیبان خود را در مکانی امن مانند هارد اکسترنال یا فضای ذخیره سازی ابری نگه داشته و به صورت منظم آن را تازه سازی کنید.

با استفاده از Filezilla از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید

روش استاندارد برای تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت شما نیز روشی است که نیاز به بیشترین دانش فنی دارد. پشتیبان گیری دستی از وب سایت خود نیاز به استفاده از نرم افزار FTP برای انتقال پرونده ها به رایانه محلی شما دارد. ما توصیه می کنیم از Filezilla ، یکی از بهترین گزینه های نرم افزار رایگان استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

  1. قسمتهای میزبان ، نام کاربری و گذرواژه را پر کنید. میزبان نام دامنه یا آدرس IP سایت شما است ، در حالی که نام کاربری و رمز ورود اطلاعاتی است که برای دسترسی به صفحه کنترل سایت شما استفاده می شود.
  2. روی “اتصال سریع” کلیک کنید. پس از انجام این کار ، مجموعه ای از پوشه ها را مشاهده خواهید کرد که نمایانگر وب سایت شما در قسمت پایین و سمت راست Filezilla است.
  3. به پوشه “publichtml” بروید. روی آن کلیک راست کنید تا یک منوی زمینه ای باز شود.
  4. برای بارگیری پوشه publichtml در رایانه خود ، “بارگیری” را انتخاب کنید.
  5. متناوباً ، اگر از سایتی با وردپرس استفاده می کنید ، فهرست wp-content و پرونده wp-config.php را بارگیری کنید.

پشتیبان شما کامل شد! اکنون ، آن فایل را در یک درایو شست ذخیره کنید ، داده ها را رمزگذاری کرده یا در cloud بارگذاری کنید.

مشکلی که در این روش دستی وجود دارد این است که … دستی است. هر زمان که بخواهید نسخه پشتیبان تهیه کنید ، باید این مراحل را دوباره امتحان کنید. بعلاوه ، این ساده ترین عملیات نیست که بسته به دانش فنی شما ممکن است یک مشکل باشد. خوشبختانه روشهای ساده تری برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت شما وجود دارد.

 

با استفاده از cPanel از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید

بسیاری از سرویس های میزبانی وب از cPanel که یک صفحه کنترل کاربرپسند و کنترل پنل است با گزینه های دکمه ای بسیاری استفاده می کنند. همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، به شما امکان پشتیبان گیری از وب سایت خود را می دهد. تهیه پشتیبان از cPanel از نظر فنی پشتیبان تهیه می شود ، اما انجام آنها نسبت به استفاده از روش فوق آسان تر است.

  1. وارد صفحه کنترل cPanel سایت خود شوید.
  2. وارد بخش “Files” شوید و “Backup” را کلیک کنید.
  3. روی “بارگیری پشتیبان کامل وب سایت” کلیک کنید. همچنین گزینه هایی برای انجام پشتیبان گیری جزئی وجود دارد که فقط شامل دایرکتوری خانگی یا پایگاه داده SQL است. این به ویژه مفید است ، زیرا زمان بارگیری مربوط به پشتیبان گیری از وب سایت یا پایگاه داده بزرگ را کوتاه می کند.
  4. “Home Directory” را به عنوان مقصد پشتیبان خود انتخاب کنید و سپس یک آدرس ایمیل وارد کنید تا پس از انجام نسخه پشتیبان بتوانید اعلانی دریافت کنید.
  5. برای شروع مراحل پشتیبان گیری ، روی “ایجاد پشتیبان” کلیک کنید.
  6. روی “بازگشت” کلیک کنید. پیوندی را مشاهده خواهید کرد که “پشتیبان های موجود برای بارگیری” را نشان می دهد. از اینجا می توانید فایل بایگانی پشتیبان را بارگیری کنید.
  7. وب سایت های تحت پشتیبانی وردپرس به یک مرحله اضافی نیاز دارند. در بخش “پایگاه داده” ، “phpMyAdmin” را کلیک کنید و سپس پایگاه داده سایت خود را انتخاب کنید. روی “صادر کردن” کلیک کنید. سرانجام ، در صفحه بعدی ، “Go” را کلیک کنید تا پرونده SQL بارگیری شود.
بیشتر بخوانید  بلاک کردن وب سایت ها در گوگل کروم

به یاد داشته باشید، این یک روش پشتیبان گیری خودکار نیست. شما باید به صورت دستی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

با استفاده از یک افزونه از سایت وردپرس خود پشتیبان تهیه کنید

وب سایتی مجهز به وردپرس دارید؟ برای پشتیبان گیری از وب سایت خود می توانید از تعدادی افزونه وردپرس استفاده کنید. UpdraftPlus یک گزینه محبوب است.

  1. UpdraftPlus را نصب کنید و آن را فعال کنید.
  2. به «تنظیمات» بروید و روی برگه UpdraftPlus کلیک کنید.
  3. برای ایجاد یک فایل بایگانی قابل بارگیری ، روی “پشتیبان گیری اکنون” کلیک کنید.

UpdraftPlus دارای ویژگی های دیگری است که تجربه پشتیبان گیری را افزایش می دهد. می توانید از پلاگین برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت خود در یک برنامه زمانبندی شده استفاده کنید ، و بدون هیچ زحمتی پشتیبان گیری دستی را انجام دهید. همچنین می توانید UpdraftPlus را به یک حساب ذخیره سازی ابری پیوند دهید ، تا پرونده های پشتیبان شما به طور خودکار به آنجا ارسال شوند. UpdraftPlus کل فرایند تهیه نسخه پشتیبان را کاملاً ساده می کند. سایر افزونه های تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس شامل Backup & Staging ، BackWPup ، Total Upkeep و XCloner است.

 

آن را برگردانید و راحت تر نفس بکشید

اینها تنها چند روش برای تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت شماست. حتی اگر گزینه های پشتیبان پیچیده تری را انجام دهید ، ساده تر می شوند ، اگر چندین بار آنها را انجام دهید. ما توصیه می کنیم از وب سایت خود به صورت هفتگی پشتیبان تهیه کنید ، اما اگر سایت خود را به طور مکرر به روز می کنید یا در تجارت الکترونیکی فعالیت دارید ، باید نسخه پشتیبان تهیه روزانه را در نظر بگیرید. همیشه آماده باشید.

در اکثر موارد ، بازیابی سایت شما به همان اندازه معکوس کردن روند پشتیبان گیری ساده است. شما به سادگی وارد صفحه کنترل وب سایت خود می شوید و پرونده های بایگانی شده را به فهرست اصلی سایت بارگذاری می کنید. از نظر گزینه های پلاگین cPanel و WordPress ، معمولاً گزینه های بازیابی را در کنار گزینه های پشتیبان پیدا خواهید کرد. امیدوارم بازیابی سایت شما اتفاقی نادر باشد.

اگر در حال شروع به بازی میزبانی وب هستید ، ابتدا مقدمات ما ، نحوه ساخت وب سایت و نحوه ثبت نام دامنه برای وب سایت خود را بررسی کنید. بهترین دوره ها برای یادگیری نحوه ساختن وب سایت نیز یک شروع عالی است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه از وب سایت خود بک آپ بگیری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *