چگونه از دوربین به عنوان وب کم استفاده کنیم؟

چگونه از دوربین به عنوان وب کم استفاده کنیم؟

در شرایط امروزی  خرید یک وب‌کم سخت یا برای هرکسی امکانپذیر نباشد. با راهکارهایی ساده و خرید  لوازم جانبی، می‌توان از همین تجهیزات موجود برای  ویدئو کنفرانس ها و میتینگ ها بهره برد. هزینه خرید این لوازم جانبی در مقایسه با وب کم بسیار بصرفه تر می باشد. دانستن نحوه استفاده از دوربین به عنوان وب کم به شما کمک می کند تا کیفیت تماس های ویدیویی خود را بدون نیاز به دستگاه دیگری ارتقا دهید.

بسیاری از بهترین وب‌کم‌ها در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش تقاضا در طول همه‌گیری کووید19 فروخته شده‌اند.سازندگان دوربین وارد عمل شده اند و نرم افزاری ایجاد کرده اند که به شما امکان می دهد از دوربین DSLR، بدون آینه به عنوان وب کم برای تماس های اسکایپ و زوم استفاده کنید. و از آنجایی که دوربین معمولی شما دارای حسگر تصویر و لنز بسیار بزرگ‌تری نسبت به اکثر وب‌کم‌ها است، بسیار بهتر به نظر خواهید رسید، به خصوص اگر آن را با یکی از بهترین رین لایت‌ها ترکیب کنید.

استفاده از دوربین به عنوان وب کم

در حالی که امکان استفاده از تلفن به عنوان وب کم نیز وجود دارد، بسیاری از مردم نمی خواهند از این گزینه استفاده کنند. در بیشتر موارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین خود را از طریق USB به لپ تاپ یا دسکتاپ خود متصل کرده و نرم افزاری را که تهیه کرده اید را روشن کنید.

اگر قصد دارید از دوربین خود به عنوان وب کم استفاده کنید، خرید یک سه پایه را نیز توصیه می کنیم، تا مجبور نباشید دوربین خود را به طور نامطمئن روی  چیزی دیگری قرار دهید. در ادامه نحوه استفاده از دوربین خود به عنوان وب کم، آورده شده است.

نحوه استفاده از دوربین به عنوان وب کم

چگونه از دوربین به عنوان وب کم استفاده کنیم؟

در بسیاری از موارد، می توانید از دوربین خود به عنوان وب کم با وصل کردن آن به رایانه شخصی خود از طریق USB و سپس استفاده از نرم افزارهایی مانند SparkoCam برای دسترسی به بهترین برنامه های چت ویدیویی مانند Zoom به دوربین خود استفاده کنید. با این حال، Canon، Fujifilm، Nikon، Olympus، Panasonic و Sony همگی برنامه‌های خود را منتشر کرده‌اند، و اگر یک مدل سازگار داشته باشید، ممکن است این برنامه‌ها بهتر عمل کنند.

کاربران ویندوزی که دارای دوربین کانن یا نیکون هستند، SparkoCam را یک راه حل سریع یک مرحله ای می دانند. این نرم افزار از طیف گسترده ای از دوربین های کانن و نیکون پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد جلوه هایی مانند انیمیشن ها، لوازم جانبی چهره اضافه کنید. این برنامه فقط روی ویندوز کار می کند با ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10 سازگار است.

SparkoSoft چندین نسخه از SparkoCam را ارائه می دهد (قیمت های اولیه):

SparkoCam برای Canon (49.95 دلار).

SparkoCam برای Nikon (49.95 دلار).

SparkoCam Pro (69.95 دلار) و SparkoCam (39.95 دلار).

SparkoCam Pro از هر دو دوربین کانن و نیکون پشتیبانی می کند، در حالی که SparkoCam یک واترمارک روی جریان دوربین های کانن و نیکون قرار می دهد.

برای کاربران مک که می خواهند از دوربین خود به عنوان وب کم استفاده کنند، Cascable گزینه خوبی به نظر می رسد.

اگر دوربین خود را از طریق Wi-Fi وصل می کنید، باید با اکثر دوربین های Canon، Fujifilm، Nikon، Olympus، Panasonic و Sony با Wi-Fi کار کند. اگر از طریق USB وصل می‌شوید، Cascable باید با اکثر دوربین‌های کانن و نیکون کار کند. با این حال، این شرکت توصیه می کند که مک شما باید از macOS 10.14.4 یا بالاتر استفاده کند. با این حال، اکنون در مک های دارای سیلیکون Intel یا Apple M1 بومی است.

چگونه از دوربین به عنوان وب کم استفاده کنیم؟

امتحان کردن Cascable رایگان است، اما پس از دو دقیقه، یک پوشش ویدیویی اعمال می‌شود و ویژگی‌های خاصی دیگر در دسترس نیستند. گرفتن مجوز کامل 30 دلار هزینه دارد.

نحوه استفاده از دوربین کانن به عنوان وب کم

Canon یک ابزار وب کم منتشر کرد که به شما امکان می دهد از دوربین های DSLR منتخب Canon، دوربین های بدون آینه و دوربین های PowerShot به عنوان وب کم استفاده کنید. این نرم افزار با ویندوز 10 و macOS Catalina و بالاتر کار می کند.

دوربین‌های سازگار عبارتند از EOS Rebel SL2، SL3، T6، T7، T7i، T8i، EOS 60D، EOS 70D، EOS 80D، EOS 90D، PowerShot GX5 II، GX7 III و SX70HS. برنامه‌های کنفرانس ویدیویی سازگار عبارتند از: Cisco WebEx، Facebook Messenger، Facebook Live، Discord، Microsoft Teams، Google Hangouts، Google Meet، Skype، Slack و Zoom.

نحوه استفاده از دوربین فوجی فیلم به عنوان وب کم

دارندگان دوربین فوجی فیلم می توانند از برنامه وب کم Fujifilm X برای دستگاه های ویندوز 10 و macOS (10.12 Sierra و بالاتر) استفاده کنند. با فوجی فیلم GFX100، GFX100S، GFX 50S، GFX 50R، X-H1، X-Pro2، X-Pro3، X-T2، X-T3، X-T4، X-S10، X-T30، X-T200 کار می کند.

نحوه استفاده از دوربین نیکون به عنوان وب کم

ابزار وب کم نیکون که از نسخه بتا خود خارج شده است اکنون هم برای مک و هم برای رایانه های شخصی کار می کند. به رایانه شخصی با ویندوز 10، 64 بیتی، پردازنده اینتل سلرون، پنتیوم 4 یا سری Core و 4 گیگابایت رم نیاز دارد. مک ها باید MacOS High Sierra 10.13 یا بالاتر، حداقل پردازنده Intel Core یا Xeon با فرکانس 1 گیگاهرتز و حداقل 2 گیگابایت رم داشته باشند.

این نرم افزار با نیکون Z7، Z 7II، Z6، Z 6 II، Z5، Z 50، D6، D5، D850، D810، D780، D750، D500، D7500، D7200، D5600، D5500، D53500 و D53500 سازگار است. با نسخه‌های وب تیم‌های مایکروسافت، اسکایپ، زوم، Google Meet و مسنجر فیس‌بوک (Safari پشتیبانی نمی‌شود؛ Chrome توصیه می‌شود) و برنامه‌های Microsoft Teams، Zoom و Facebook Messenger کار می‌کند.

نحوه استفاده از دوربین Olympus به عنوان وب کم

دارندگان دوربین های Olympus E-M1X، E-M1، E-M1 Mark II، E-M1 Mark III و E-M5 Mark II می توانند از نرم افزار Olympus OM-D Webcam بتای همراه با رایانه شخصی برای استفاده از این دوربین ها استفاده کنند.

Olympus همچنین نسخه‌ای از نرم‌افزار خود را برای مک‌ها دارد که با مک‌های دارای macOS 10.15 (Catalina)، 10.14 (Mojave)، 10.13 (High Sierra) یا 10.12 (Sierra) سازگار است.

نحوه استفاده از دوربین پاناسونیک به عنوان وب کم

در حالی که برنامه موجود Lumix Tether پاناسونیک قبلاً به شما امکان می دهد برخی از دوربین های این شرکت را از طریق لپ تاپ یا دسکتاپ خود کنترل کنید، نسخه بتای جدید این برنامه به شما امکان می دهد یک پخش زنده را از دوربین مشاهده کنید که می توانید آن را به برنامه کنفرانس ویدیویی مورد نظر خود منتقل کنید.

اپلیکیشن Lumix Tether بتا با دوربین های DC-GH5، DC-G9، DC-GH5S، DC-S1، DC-S1R و DC-S1H سازگار است.

روی ویندوز 10 و Mac OS X 10.11-10.14 کار می کند. اگرچه با macOS 10.15 Catalina نیز کار می کند، پاناسونیک هشدار می دهد که برخی مشکلات گزارش شده است.

نحوه استفاده از دوربین سونی به عنوان وب کم

سونی یک برنامه دسکتاپ به نام Imaging Edge Webcam منتشر کرد که به شما امکان می دهد از دوربین های منتخب سونی به عنوان وب کم استفاده کنید. این برنامه که با رایانه های شخصی دارای ویندوز 10 (64 بیتی) و همچنین مک های دارای MacOS 10.13-10.15 کار می کند، به شما امکان می دهد دوربین های Sony زیر را از طریق USB متصل کنید و از آنها با برنامه های چت ویدیویی محبوب استفاده کنید. توجه داشته باشید که سونی می گوید روی مک های دارای سیلیکون اپل کار نمی کند.

دوربین های سازگار عبارتند از:

بدون آینه: a5100، a6100، a6300، a6400، a6500، a6600، آلفا 7 II، آلفا 7 III، آلفا 7R II، آلفا 7R III، آلفا 7R IV، آلفا 7S، آلفا 7S II، آلفا 7S III، آلفا 9 ، آلفا 77 II،

کامپکت: DSC-RX100 Mark IV، DSC-RX100 Mark V، DSC-RX100 Mark 5A، DSC-RX100 Mark VI، DSC-RX100 Mark VII

دوربین های اکشن: RX0، RX0 II

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه از دوربین به عنوان وب کم استفاده کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *