نیمه دوم آبان ماه بنزین سهیمه بندی خواهد شد

سهمیه بندی بنزین

اخیرا اگر خبرهای اقتصادی را دنبال کرده باشید، قطعا می دانید که دولت به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت از مرزهای کشور تصمیم دارد تا دوباره از کارت های سوخت استفاده نماید. در این میان بازهم سهیمه بندی بنزین آغاز می گردد و قیمت آن دو نرخه خواهد شد.

سهمیه بندی بنزین

کاهش ارزش پول ایران که اختلاف بسیار زیاد قیمت بنزین با خارج از کشور را به دنبال داشته است یکی از عمده ترین و شاید تنها علتی است که باعث شده است قاچاق بنزین این روزها بیشتر از پیش مورد توجه قاچاقچیان قرار بگیرد. بر اساس تحقیقاتی که اخیرا صورت پذیرفته است و با توجه به قیمت بنزین در کشورهای مختلف در ماه سپتامبر سال جاری میلادی که در سایت globalpetrolprices موجود می باشد، قیمت بنزین در حال حاضر در ایران 0.29 دلار است و این مسئله حکایت از این داستان دارد که بنزین ایران پس از ونزوئلا، ارزان‌ ترین بنزین در جهان می باشد. در اصل با ثابت ماندن قیمت بنزین از سال 94 تا به امروز، ایران به یکی از اصلی ترین مراکز قاچاق بنزین در جهان تبدیل شده است.

سهمیه بندی بنزین

همین مسئله باعث شده است که دوباره بحث بازگشت کارت های سوخت و یا حتی دو نرخی شدن بهای بنزین مطرح گردد. در سال های گذشته و به خصوص پس از جمع شدن کارت های سوخت، مصرف بنزین رشد بسیار زیادی به خود داشته و همین مسئله سبب ایجاد نگرانی هایی در بین مسئولین شده است. کشف حدود 15 هزار و 245 لیتر سوخت قاچاق در تاریخ 24 مردادماه در مرزهای استان خراسان رضوی خود به تنهایی حکایت از سود بسیار قاچاقچیان بنزین دارد. اینطور گفته شده است که این محموله قاچاق 257 میلیون و 148 هزار تومان ارزش داشته است.

باید بدانید که قسمتی از بنزین کشور وارداتی بوده و قاچاق بنزین می تواند یکی از بزرگترین هدر رفت های سرمایه ارزی باشد. گفته شده که به دنبال مبارزه با قاچاق بنزین و جلوگیری از هدر رفت منابع کشور مبحث فعال نمودن دوباره ی کارت سوخت ها و دونرخی شدن نرخ بنزین در دستور کار مجلس می باشد.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  سامانه پیگیری کارت سوخت المثنی

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نیمه دوم آبان ماه بنزین سهیمه بندی خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *