معرفی سنسور 48 مگاپیکسلی سونی

سنسور 48 مگاپیکسلی سونی

سنسور 48 مگاپیکسلی کمپانی سونی | همانطور که می دانید کمپانی سونی از گذشته تاکنون در تولید سنسورهای دوربین در دنیا حرف اول را می زند و پس از گذشت مدت ها از همین سنسور ها در گوشی های هوشمند خود نیز استفاده کرد و توجه بسیاری از کمپانی ها را به این مسئله جلب کرد. با این حال در طی یکی دو سال اخیر از میزان محبوبیت این کمپانی در میان سایر برندهای تولید کننده ی گوشی های هوشمند کاسته شده است، زیرا این کمپانی اشتباهی که در عملکرد خود داشت این بود که طراحی گوشی های خود را تغییر نداد و ظاهر آن برای کاربران این گوشی ها یکنواخت شد و به نوعی طرفدارانش را دلسرد کرد.

معرفی سنسور IMX586 سونی

به هر حال با گذشت تمامی این شرایط، کمپانی سونی، امروز از سنسور CMOS جدید خود با نام IMX586 برای گوشی‌ های هوشمند رونمایی به عمل آورد. این سنسور قدرتمند دارای رزولوشن موثر 48 مگاپیکسل می باشد که بالاترین تعداد پیکسل در میان همه ی سنسورهای گوشی های موجود در بازار دنیا را دارا می باشد. سونی در سنسور جدید خود توانسته به ابعاد کوچک 0.8 میکرومتری در هر پیکسل دست پیدا کند؛ این ابعاد به مهندسان چینی این کمپانی اجازه می دهد تا 48 میلیون پیکسل را بتوانند در داخل یک سنسور 1/2 اینچی قطر 8 میلی‌ متر جای بدهند که مسئله می تواند بهبود کیفیت تصاویر در دوربین گوشی‌ های هوشمند را تامین نماید.

سنسور 48 مگاپیکسلی سونی

سنسور جدید این کمپانی ژاپنی دارای آرایه‌ ی فیلتر رنگ Quad Bayer می باشد که در داخل آن چهار پیکسل کنار هم، پیکسل بزرگی با ابعاد 2×2 را شکل می‌ دهند و رنگ آن ها یکسان می باشد؛ در نهایت قابلیت تصویر برداری با حساسیت بالا نیز برای دوربین گوشی های هوشمند فراهم می گردد. هنگام عکاس برداری در شب، تمامی سیگنال‌ های چهار پیکسل کتار هم جمع شده و حساسیت آن ها را به اندازه ی پیکسل‌ هایی با ابعاد 1.6 میکرومتر می‌ رسانند که نتیجه‌ ی آن، ثبت تصاویر روشن با نویز کم خواهد شد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  برند تجاری Galaxy 360 توسط سامسونگ ثبت گردید

نظرات در مورد : معرفی سنسور 48 مگاپیکسلی سونی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *