آیا افزایش قیمت بنزین جدی است؟!

افزایش قیمت بنزین

یکی از موضوعاتی که اخیرا در فضای مجازی و بیرون بسیار مطرح می شود، موضوع افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در ایران می باشد. بسیاری از افراد از این مسئله اظهار نگرانی کرده و دائما درحال پیگیری این موضوع از طریق اخبار و سایت های خبری می باشند. شاید برای شما نیز این سوال تاکنون ایجاد شده باشد که آیا افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان جدی است؟!

در این خصوص باید نگاهی به پایگاه خبری دولت یازدهم بیاندازیم تا جواب این مسئله را بیابیم. بر اساس گزارش هایی که در خبری دولت منتشر شده است، مسئله ی بیکاری در کشور ما یکی از مهم ترین دغدغه های افراد به حساب می آید و نمایندگان مجلس نیز بارها این موضوع را در صحن علنی مجلس اعلام کرده اند و مطرح نموده اند که قطعا در آینده ای بسیار نزدیک به یک بحران بزرگ تبدیل خواهد شد و دامن تمامی افراد این کشور را خواهد گرفت.

بر اساس گزارش منتشر شده، دولت یازدهم تاکنون توانسه است با وجود رکود اقتصادی بالا به طور میانگین 700 هزار شغل ایجاد نماید ولی چون که این موضوع از سالیان گذشته انباشته شده است کمکان نرخ بیکاری در ایران بسیار بالا می باشد. بر اساس لایحه ی بودجه ی سال 97، دولتمردان قصد دارند به منظور کاهش میزان بیکاری در آمدی را در کشور ایجاد نمایند تا بتوانند شغل هایی را برای افراد ایجاد نمایند، زیرا صندوق پول کشور هم اکنون با کاهش زیادی روبه رو است.

دولت قصد دارد با افزایش میزان قیمت بنزین و گازوئیل این درآمد را کسب کرده تا بتواند نرخ بیکاری را در کشور کاهش دهد و این بحث در حالی است که در کشورهای حوزه ی خلیج فارس میزان قیمت حامل های انرژی به 6000 تومان نیز می رسد و تنها ایران است که قیمت سوخت در آن کمتر بوده و همین امر نیز سبب افزایش میزان قاچاق بنزین در کشور شده است.

بر اساس لایحه ی لودجه ی سال 97 گویا قیمت بنزین 1500 تومان و قیمت گازوئیل نیز 400 تومان در هر لیتر ارزیابی شده است و اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این طرح در صحن علنی مجلس تصویب خواهد شد یا نه؟!

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا افزایش قیمت بنزین جدی است؟!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *