نقد و بررسی تلویزیون ال جی 50UN70006LA

برای آن دسته از افرادی که دنبال تلویزیون های مقرون به صرفه با کیفیت 4K و اتصالات هوشمند هستند، ال جی UN70 یکی از انتخاب های بودجه ای این کمپانی در سال ۲۰۲۰ می باشد. اگر به تاریخچه ال جی نگاهی بیاندازیم، می بینیم که این شرکت تولیدی در سال های اخیر توجه خاصی معطوف به تلویزیون های اولد و نانوسل داشته در حالی که همچنان در بازار نمایشگرهای UHD در رده های پایین به رقابت می پردازد. به همین روی اگر تلویزیون های 4K توجهتان را به خود جلب کرده و کمی نگران هزینه ها و قیمت های بالای آن ها هستید، UN70 نمایشگریست که باید تمرکز ویژه ای بر آن داشته باشید.

با این حال این سوال پیش می آید که چنین تلویزیون هوشمندی در بازار رقابت با محصولاتی مثل TU7020 سامسونگ چه حرف هایی برای گفتن داشته و چه امکانات ویژه و منحصر به فردی را ارائه می کند که طرفداران مجاب به خریداری آن شوند؟ با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به تلویزیون 50UN70006LA شرکت ال جی و ببینیم چه قابلیت هایی آن را از دیگر محصولات مشابه جدا می کنند.

طراحی و دیزاین LG50UN7000LA: کیفیت ساخت با تاکید بر بودجه

ارزان قیمت بودن UN70 ال جی بی دلیل نیست و یکی از نقاطی که به خوبی متوجه کم و کاستی های این تلویزیون خواهید شد، کیفیت ساخت و بدنه نه چندان مستحکم آن می باشد. متاسفانه پنل این نمایشگر هوشمند از  ساختار ارزان قیمتی رنج برده و توسط پلاستیک معمولی پوشانده شده است. از طرف دیگر قرار گیری اتصالات در وسط پنل پشتی کار را برای کسانی که قصد دارند تلویزیونشان را به دیوار متصل کنند سخت می کند. کم توجهی سازنده به چنین جزئیاتی نشان دهنده دلایل ارزانی آن بوده که به راحتی محسوس هستند.

اما نکته مثبت این پلاستیک سبک وزن هنگام راه اندازی مشخص می شود. با بستن چند پیچ و مهره ساده پایه های ۷ سانتی متری را متصل کرده و تمام، به همین سادگی. علت وجود این پایه ها سیستم صوتی و سنسور IR تلویزیون می باشند که در بخش پایینی پنل تعبیه شده اند.

کنترل UN70 ال جی همان نسخه استاندار کنترل هاست و شامل مدل جادویی که در تلویزیون های رده بالا شاهد هستیم نمی شود. مثل دیگر کنترل های معمولی، کیفیت ساخت کلی آن خوب بوده و دکمه هایی برای دسترسی بهتر به برنامه ها بر روی آن تنظیم شده اند.

اما مشکل اصلی کنترل ال جی ساختار کلی و کیفیت آن نیست، بلکه تاخیر آزارد دهنده آن بعد از فشردن دکمه هاست که عملکرد ضعیفی از خود نشان می دهد.  دکمه ها حس اسفنجی داشته و به صورت کلی هنگام استفاده حساسیت چندان بالایی نخواهند داشت‌.

ویژگی ها و قابلیت های LG UN70: معقول در برابر قیمت اما بدون پشتیبانی از Freeview

رابط کاربری وب او اس ۵.۰ ال جی به تنظیمات و برنامه های از قبل عضو شده نتفلیکس، اپل تی وی، دیزنی پلاس و آی پلیر دسترسی دارد. اگرچه نمایش اولیه منو ها کمی کند و زمان بر است، اما در مقیاس کلی پاسخگویی نرم افزار به میزان کافی و مناسبی انجام می پذیرد. هوش مصنوعی ThinQ تمامی محصولات پشتیبانی شده را به یک هاب اصلی مرکزی متصل کرده و ورودی های مختلف سیمی و بی سیم را کنترل می کند.

خبری از سرویس هایی مثل Freeview نیست، با اینکه ممکن است در سال ۲۰۲۱ به این سیستم ها اضافه شوند. یک حالت مخصوص فیلم سازی نیز در UN70 کمپانی ال جی وجود دارد که با خاموش کردن پردازش، تصویری نزدیک تر به آن چه که مد نظر فیلمساز بوده است به نمایش می گذارد.

این تلویزیون هوشمند دارای سه درگاه HDMi 2.0 با پشتیبانی از ARC، دو ورودی یو اس بی، ستلالیت و درگاه رابط مشترک می باشد. اتصالات بی سیم  نیز همان وای فای و بلوتوث ۵.۰ را شامل شده و مورد اضافه و غیر عادی در دسترس کاربران نخواهد بود.

با وجود قابلیتی مثل Bluetooth Surround Ready که هدف افزایش صدای تلویزیون را دارند، قادر هستید با اتصال بلندگوهای خارجی که از چنین ویژگی پشتیبانی می کنند، تجربه ای متفاوت تر در خانه های خود داشته باشید‌.

تا آنجایی که به بخش گیمینگ و بازی های ویدئویی مربوط است، UN70 از FreeSync AMD و Nvidia G-Sync  بهره نمی برد، که عموما در تلویزیون های هوشمند رده بالاتر در دسترس هستند. با نرخ تاخیر ۱۰.۵ میلی ثانیه که بهتر از مدل CX OLED ال جی می باشد، می توان گفت که این تلویزیون تا حدودی برای تجربه بازی های ویدئویی مناسب است. اما همچنان در حد معمول بوده و خبری از انتخاب های هیجان انگیز نیست.

بیشتر بخوانید  ال جی و آپدیت لپ تاپ های گرم

کیفیت تصویر LG UN70: عکس های رنگارنگ و اسلیک موشن

نزدیک ترین رقیبی که با این تلویزیون مقایسه کردم، UE50TU7020 سامسونگ می باشد. طبق انتظارات در برخی از زمینه 50UN70006LA ال جی و در دیگر بخش ها تلویزیون هوشمند سامسونگ عملکرد بهتری از خود نمایش می داد.

کیفیت عکس های روشن خوب به نظر می رسند و شفافیت و جزئیات خوبی ارائه می دهند. اما با دقت بیشتر متوجه کمبود هایی در زمینه براقی تصاویر خواهید بود. SD خیلی هم بد نیست، اما برای روشنایی و شفافیت در جزئیات توصیه می کنم از برنامه ریزی HD که توسط UN70 ال جی توسعه یافته است استفاده کنید.

در حالت معمول رنگ ها به طور طبیعی منتقل شده و رنگ پوست واقعی تر به نظر می رسد. برای تصاویر روز روشن مود استاندارد گزینه مناسبی است و کمی روشن تر از حالت اکو می باشد. مود ویوید رنگ های روشن و تندی را نشان می دهد، اما در عوض از جزئیات کمتری برخوردار خواهد بود.

علی رغم ادعا های ال جی مبنا بر ارائه زاویه دید گسترده با 50UN70006LA، علمکرد آن را می توان متوسط خطاب کرد.

کافی است کمی از محور اصلی نمایشگر فاصله بگیرید تا رنگ ها تار شده و سطح سیاه تا حدودی افت کند. در مقایسه با تلویزیون سامسونگ سطح سیاه صفحه نمایش ال جی UN70 چندان با ثبات نیست. در نگاه کلی هیچ یک از این تلویزیون ها آنطور که باید شدت سطوح سیاه را نشان نمی دهند اما مدل سامسونگ عملکرد بهتری را از خود ارائه کرد.

در مقیاس HDR، تلویزیون ال جی از HDR10، HLG پروفایل گیمینگ HGiG پشتیبانی کرده و روشنایی واضحی نسبت به سامسونگ دارد. با دیدن چند فیلم سینمایی روی هر دو نمایشگر متوجه خواهید شد که ال جی رنگ های بهتر و اشباع تری را نشان داده و از طرف دیگر سامسونگ در معین سازی و شکل دادن تصاویر عملکرد قوی تری داشته است.

از جنبه های حرکتی، UN70 ال جی فراتر از انتظار ظاهر شد و با تنظیمات طبیعی تصاویری روان و شفاف را به نمایش گذاشت. این افزایش سطح جزئیات و غنی بودن رنگ ها شاید تا حدی به خاطر وجود HLG Pro ال جی باشد که خود ترکیبی از HDR10 پرو در کنار سیگنال HDR بوده و منجر به بهینه سازی تصاویر خروجی خواهد شد. اگرچه پافشاری و تاکید خاصی روی رنگ پوست ها وجود دارد اما چیزی از جذابیت تصاویر به نمایش درآمده کم نمی کند.

به لطف قابلیت HGiG،  بازی های ویدئویی خیلی رنگارنگ بوده و تجربه لذت بخشی محسوب می شوند. در بازی هایی که از HDR پشتیبانی می کنند این ویژگی خیلی بیشتر قابل رویت است اما در دیگر بازی ها نیز بخش های تاریک به خوبی پوشش داده شده و رنگ ها به زیبایی در گستره ی تصویر پخش می شوند.

کیفیت صدای UN70 ال جی: مناسب برای برنامه های روزانه اما نیازمند سیستم صوتی اضافه

همانطور که انتظار می رفت بلند گوهای ۱۰ واتی این تلویزیون جدا از جنبه تولید صدا، قابلیت اضافه ای نخواهند داشت. دیالوگ و گفتگو های روزمره با جزئیات کافی شنیده شده و در مقیاس کلی از شفافیت مناسبی برخوردار هستند. حالت سینما نیز از طرف دیگر طیف صدای گسترده‌ تر و بلند تری را تولید می کند، اما همچنان مود استاندارد تنظیمات بهتری برای برنامه های روزانه خواهد بود‌. استفاده از هوش مصنوعی با تاکید اضافه بر گفت و گو ها، متعادل ترین خروجی را نداشته و چندان ویژگی کاربردی نمی باشد.

به طور کلی اگر از روابط کاربری تلویزیون های هوشمند ال جی لذت می برید و عضویت در برنامه های مختلف برایتان حائز اهمیت است، UN70 انتخاب مناسبیست. به علاوه پشتیبانی از حالت گیمینگ تجربه بازی های ویدئویی را بهتر کرده و با نرخ تاخیر ۱۰ میلی ثانیه ای و قابلیت HDR، نه تنها تصویر زیباتر و رنگارنگ تری را دریافت می کنید بلکه پاسخگویی سریع تری نیز نسبت به دیگر تلویزیون های مشابه خود ارائه خواهد داد.

جدا از 4K بودن و قیمت مقرون به صرفه اش، از Freeview پشتیبانی نکرده و از لحاظ HDR بهترین تجربه را به ارمغان نمی آورد. به طور کلی UN70 ال جی نمایشگر هوشمندی مناسب برای برنامه های روزانه است و ویژگی های متناسبی داردn‌ با این حال گزینه های بهتری در بازار وجود دارند که می توانند در این زمینه خدمات بهتر و بیشتری ارائه کنند، گرچه احتمالا هزینه سنگین تری را دربر خواهند داشت.

  • نکات مثبت: کیفیت تصویر رنگارنگ، قابلیت آپسکیل خوب، مود گیمینگ برای تجربه ای روان، راه اندازه سریع
  • نکات منفی: سطوح سیاه چندان اشباع نیستند، نبود قابلیت Freeview و کیفیت ساخت پایین

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نقد و بررسی تلویزیون ال جی 50UN70006LA

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *