آیفون 13 از 5 ویژگی مفید گوشی های اندرویدی دور است

آیفون 13 از 5 ویژگی مفید گوشی های اندرویدی دور است

شرکت اپل پیشتر گوشی هوشمند آیفون 13 را در چهار مدل استاندارد، مینی، پرو و پرو مکس معرفی کرده است. سری آیفون 13 طراحی چندان متفاوتی نسبت به نسل قبل نداشته اما سخت افزار ارتقایافته برای آن در نظر گرفته شده است.

آیفون 13 نسبت به مدل قبلی پیشرفت خوبی داشته اما از برخی ویژگی هایی که گوشی های اندرویدی برخوردار هستند، دور است. برای مثال بسیاری از اسمارتفون های اندرویدی دارای نمایشگر کم حاشیه بدون ناچ هستند و متاسفانه اپل هنوز به ناچ پای بند است.

طراحی ناچ سال ها قبل به کار گرفته شده و نخستین بار نیز اپل این ویژگی را به کار گرفت. اگرچه آیفون طی دو سال قبل پیشرفت بزرگی داشته و باید به آیفون 11 و آیفون 12 اشاره کرد. اما پیشرفت در دوره آیفون 13 چشمگیر نیست.

دو مدل پیشین با نمایشگر اولد، پشتیبانی شبکه 5G و برخی دیگر همراه شدند که قدم مثبتی محسوب می شود. ما در این مطلب قصد داریم به 5 ویژگی مفید اندرویدی ها بپردازیم که متاسفانه آیفون 13 و برادران آن از این ویژگی بی بهره هستند.

عدم وجود ناچ

اپل ناچ نمایشگر آیفون 13 را اگرچه نسبت به آیفون 12 کوچک کرده اما همچنان این حاشیه وجود دارد و چندان خوشایند نیست. در حالی که تولیدکنندگان اندرویدی به فناوری حسگر دوربین زیر نمایشگر دست پیدا کردند، اما اپل همچنان از ناچ دوری نکرده و به آن پای بند است.

برای مثال سامسونگ از گلکسی 10 به بعد سعی کرده حفره دوربین را بسیار کوچک کند و تقریبا با گلکسی زد فولد 3 شاهد حذف حفره دوربین بودیم. در این بین سری پیکسل های گوگل و وان پلاس 9 هم چنین ویژگی دارند.

با این حال ، ممکن است دلیل خوبی وجود داشته باشد که ناچ آیفون بزرگتر از بریدگی گوشی سامسونگ و سایر دستگاه های اندرویدی است. بریدگی آیفون بیشتر از یک دوربین سلفی بوده زیرا حسگرهای دیگری هم با آن همراه هستند. حسگری نظیر فیس آیدی که برای تشخیص چهره به کار گرفته می شود، در این بخش ناچ قرار دارد.

عدم وجود حالت صفحه نمایش همیشه روشن

یکی از قابلیت های جذاب گوشی های اندرویدی، وجود حالت صفحه نمایش همیشه روشن است. این یعنی هنگامی که اسمارتفون در حالت قفل قرار دارد، برخی اطلاعات نظیر تقویم، ساعت، تماس دریافتی یا پیام دریافتی را مشاهده کرد.

متاسفانه آیفون 13 بدون حالت نمایشگر همیشه روشن از راه رسید. این در حالی بوده که انتظار داشتیم اپل چنین فناوری را برای نسل جدید آیفون خود در نظر گیرد. بنابراین در آیفون 13 چنین قابلیتی وجود ندارد.

عدم وجود شارژ معکوس

بسیاری از مردم عادت دارند تلفن های خود را یک شبه شارژ کنند. اما اگر صاحب یک ساعت هوشمند یا هدفون بی سیم هستید ، این احتمال وجود دارد که حداقل یکبار آنها را وصل کرده باشید.

تلفن های اندرویدی مانند Galaxy S21 سامسونگ ، Pixel 5 گوگل و تلفن های قدیمی Galaxy مانند S20 و S10 دارای ویژگی هستند که می تواند در شرایطی مانند این مفید باشد. سامسونگ آن را Wireless Power Share و Google آن را Battery Share می نامد ، اما آنها اساساً همین کار را انجام می دهند. پشت این دستگاه ها می تواند به عنوان پد های شارژ بی سیم برای محصولات سازگار با استاندارد شارژ بی سیم Qi عمل کند ، که در اکثر گوشی ها و لوازم جانبی مدرن وجود دارد.

بیشتر بخوانید  نسل بعدی ایرپادز مکس اواخر 2025 معرفی می شود

اپل در رویداد معرفی آیفون 13 به این ویژگی اشاره نکرد ، بنابراین فقط می توان فرض کرد که جدیدترین تلفن های هوشمند این شرکت از آن پشتیبانی نمی کنند. اما برخی نکات قبلی وجود داشت که اپل حداقل در نظر دارد چنین فناوری را به آیفون بیاورد. در اکتبر 2020 ، پرونده های FCC ظاهر شد که نشان می داد iPhone 12 قادر به شارژ بی سیم معکوس است و این ویژگی در آیفون 13 وجود ندارد.

 

عدم وجود حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر

Face ID بیشتر اوقات خوب کار می کند ، اما نه در حالی که از ماسک استفاده می کنید. اگر شما صاحب آیفون بدون اپل واچ هستید ، احتمالاً دلتان برای روزهای گذشته تنگ شده است که می توانید انگشت شست خود را بر روی دکمه خانه قرار دهید تا قفل آیفون شما باز شود.

متأسفانه ، این امر با iPhone 13 تغییر نمی کند ، از طرف دیگر سازندگان تلفن های Android مانند سامسونگ و OnePlus رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته اند. سامسونگ از زمان راه اندازی گلکسی اس 10 در سال 2019 اسکنرهای اثر انگشت را در صفحه نمایش گوشی های گلکسی اس خود ایجاد کرده است. همچنین یک خواننده اثر انگشت را در صفحه های وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو یکپارچه خواهید یافت.

 

شارژری که با مک و دستگاه های غیر اپل هم کار کند

آیفون 13 ، مانند هر مدل آیفون از آیفون 5 ، دارای درگاه اختصاصی Lightning اپل برای شارژ است. همچنین می توانید آیفون 13 را از طریق شارژر MagSafe اپل یا یک شارژر بی سیم استاندارد Qi شارژ کنید ، اما اگر می خواهید آن را به برق متصل کنید باید از Lightning استفاده کنید.

شرم آور است که USB-C در iPhone پشتیبانی نمی شود ، با وجود اینکه استاندارد شارژ در iPad Air ، iPad Pro ، لپ تاپ های MacBook و iPad Mini جدید است. استفاده از یک نوع شارژر برای تغذیه همه دستگاه های شما دقیقاً همان سادگی است که من می خواهم از اپل ببینم.

USB-C استاندارد شارژ مستقر در دستگاه های Android است ، چه در حال خرید گوشی از سامسونگ ، وان پلاس ، گوگل یا موتورولا باشید. نیازی به گفتن نیست که این کابل های USB-C بسیار گسترده تر و کاربردی تر از آیفون هستند زیرا می توانید آنها را با سایر دستگاه ها و لوازم جانبی نیز استفاده کنید.

هنوز مشخص نیست که آیا تا به حال شاهد ورود USB-C به iPhone هستیم. گفته می شود اپل در حال کار بر روی یک آیفون بدون پورت است و سیستم شارژ MagSafe آن قطعاً گامی در این راستا به نظر می رسد.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 13 از 5 ویژگی مفید گوشی های اندرویدی دور است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *