بررسی تبلت MatePad 2022 هوآوی

بررسی تبلت MatePad 2022 هوآوی

هوآوی به‌عنوان برندی شروع به کار کرد که بیشتر به خاطر گوشی‌های پرچم‌دار سری «P» و «Mate» خود که زمانی بر بازار تلفن‌های همراه رده بالا در کشورهایی مانند چین و مالزی تسلط داشتند، شناخته می‌شد و به اپل و سامسونگ کمک می‌کرد.

با این حال، همه چیز در اواسط سال 2019 به نفع هواوی نبود، زیرا این شرکت با ممنوعیت تجاری مواجه شد که نه تنها غول گوشی‌های هوشمند را از تامین قطعات کلیدی از زنجیره تامین جهانی منع می‌کند، بلکه دسترسی آنها به خدمات Google Play را نیز محدود می‌کند.

این کاهش‌ها به ناچار منجر به تاخیر در عرضه گوشی‌های هوشمند هوآوی شد زیرا این شرکت بر روی جایگزین‌های جدید برای اجزای کلیدی گوشی‌های هوشمند فعلی خود و همچنین مدل‌های آینده کار می‌کند.

برای جبران آن، این شرکت اخیراً وارد فضای اداری هوشمند شده است و مجموعه گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها را عرضه کرده است که هدف آن بهبود تجربه چندوظیفه‌ای برای کاربران است، به‌ویژه هنگام کار با چندین دستگاه. با توجه به تجربه بهره‌وری بی‌نظیر ارائه‌شده توسط هوآوی MateBook 14s و هوآوی MatePad Pro 12.6 ما بسیار هیجان‌زده شدیم تا آزمایش کنیم که آیا هوآوی MatePad 10.4 (2022) مقرون به صرفه‌تر می‌تواند آن را تکرار کند یا خیر.

طراحی

بررسی تبلت MatePad 2022 هوآوی

هواوی در چند سال گذشته طراحی سری MatePad خود را ثابت نگه داشته است، درست مانند کاری که با لپ تاپ های سری MateBook خود انجام داد. در حالی که برخی ممکن است آن را خسته کننده یا غیر خلاقانه بدانند، اما در واقع این یک استراتژی عجیب بوده که نه تنها برای هوآوی، بلکه برای برندهای دیگر مانند اپل نیز به خوبی جواب می دهد. دلیل ساده بودن آن طبیعی است، این یک طراحی آزمایش شده بوده که در چند سال گذشته ثابت کرده که در بین طرفداران هوآوی محبوبیت دارد، بنابراین هرگز دلیل واقعی برای این شرکت وجود ندارد که تغییرات بزرگی در طراحی ایجاد کند فقط به خاطر ایجاد تغییرات. به‌عنوان یک کاربر MatePad Pro، ما به نوعی از آشنایی با آن قدردانی می‌کنیم که علیرغم تغییر به یک دستگاه جدید باعث می‌شود احساس کنیم در خانه هستیم.

از نظر طراحی، MatePad (2022) ظاهری براق با ضخامت باریک تنها 7.35 میلی متر دارد که نسبتاً باریک تر از سایر مدل های موجود در بازار است. این باعث می شود تبلت بسیار قابل حمل باشد و به راحتی در یک کوله پشتی کوچک قرار گیرد. به همین ترتیب، وزن سبک 450 گرمی آن نیز قابل حمل تر از لپ تاپی است که به راحتی وزن بیشتری منتقل می کند. MatePad (2022) که برای بررسی آن را در دست گرفتیم، دارای رنگ خاکستری رنگ با روکش مات است که ظاهری کمی به تبلت می‌دهد که مطابق میل ما است. نیازی به گفتن نیست، یکی از مزیت‌های بزرگ استفاده از روکش مات (نسبت به پشتی براق) این بوده که دیگر لازم نیست نگران لکه‌های نامناسبی باشید که در طول زمان ایجاد می‌شوند.

صفحه نمایش

با حرکت به سمت جلوی تبلت، با یک صفحه نمایش بزرگ 10.4 اینچی روبرو خواهیم شد که صفحه نمایش زیادی را برای کار و سرگرمی در حال حرکت ارائه می دهد. بسیاری همچنین از حاشیه‌های باریک آن استقبال می‌کنند که امکان تجربه تقریباً تمام صفحه را فراهم می‌کند و تماشای بی‌نظیر و گیمینگ را در تبلت لذت‌بخش‌تر می‌کند.

در مورد خود نمایشگر، این یک صفحه نمایش IPS LCD است که وضوح قابل قبولی 1200 پیکسلی را تولید می کند که برای مرور تصویر و پخش ویدیو به اندازه کافی خوب است. مهمتر از آن، صفحه نمایش همچنین می تواند با حداکثر روشنایی 470 نیت روشنایی کافی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که صفحه نمایش حتی هنگام استفاده از آن در محیطی با نور شدید محیطی قابل مشاهده است.

به همین ترتیب، کسانی که تمایل دارند برای ساعات طولانی از تبلت خود استفاده کنند، خوشحال خواهند شد که بدانند نمایشگر جلویی دارای گواهی TUV برای فیلتر نور آبی بوده که به جلوگیری از خستگی و ناراحتی چشم کمک می کند. این در واقع یک ویژگی مهم، اما اغلب نادیده گرفته شده است که مصرف کنندگان باید بیشتر روی آن تاکید کنند زیرا خستگی چشم بر بهره وری تاثیر منفی می گذارد.

صحبت از بهره وری، MatePad 10.4 (2022) مطمئناً یک همراه عالی در این زمینه است. برای کمک به کاربران جهت استفاده از صفحه نمایش بزرگ، خود تبلت از صفحه کلید مغناطیسی هوشمند، قلم M-Pencil نسل دوم و حتی یک ماوس بی سیم نیز پشتیبانی می کند.

به عنوان مثال، می توانید به راحتی تبلت را با اتصال آن به یک صفحه کلید مغناطیسی هوشمند و یک ماوس بی سیم به یک “لپ تاپ” فوق العاده قابل حمل تبدیل کنید. این کار ویرایش اسناد اداری را با استفاده از برنامه‌های داخلی قابل اعتماد مانند WPS Office را آسان‌تر می‌کند. همانطور که در بررسی‌های گذشته‌ اشاره کردیم، هر زمان که خارج از خانه کار می‌کردیم، واقعاً از کار با این تنظیمات لذت خواهید برد، با توجه به اینکه راحت‌تر از داشتن یک لپ‌تاپ حجیم در کوله پشتی شماست.

به طور مشابه، MatePad 10.4 (2022) همچنین می تواند به عنوان صفحه طراحی در صورت اتصال یافتن با هوآوی M-Pencil نسل دوم استفاده شود. در غیر این صورت، M-Pencil همچنین در مواقعی که نیاز دارید به سرعت یادداشت‌ها را در طول جلسه حذف کنید یا پیش‌نویس‌های طراحی خود را تغییر دهید، مفید است.

نرم افزار

بررسی تبلت MatePad 2022 هوآوی

مهم نیست که سخت افزار چقدر چشمگیر باشد، هرگز برای یک تجربه کاربری نرم کافی نخواهد بود و اینجاست که نرم افزار وارد عمل می شود. HarmonyOS 2.0 جدید که دستگاه را دربرمی گیرد، دارای طیف گسترده ای از ویژگی های چند وظیفه ای بوده که به کاربران امکان می دهد از صفحه نمایش بزرگ آن استفاده بهتری کنند.

بیشتر بخوانید  5 ویژگی جذاب هوآوی میت 10 و میت 10 پرو

از جمله ویژگی های قابل توجه تر می توان به حالت چند پنجره ای اشاره کرد که به شما امکان می دهد حداکثر چهار برنامه مختلف را به طور همزمان روی صفحه نمایش دهید. این بدان معناست که شما می توانید در یک جلسه مجازی در حالت تمام صفحه شرکت کنید و در عین حال به پیام ها در سیستم عامل های پیام رسانی مختلف مانند Whatsapp از طریق یک پنجره شناور پاسخ دهید.

به غیر از آن، ویژگی هایی مانند App Multiplier که به شما امکان می دهد دو نمونه از یک برنامه را داشته باشید. اگرچه این ممکن است کمی شبیه به ویژگی برنامه دوقلو به نظر برسد که به شما امکان می دهد به دو حساب مختلف در برنامه های رسانه های اجتماعی وارد شوید، اما از نظر عملکرد تا حد زیادی متفاوت است.

کاری که App Multiplier در واقع انجام می دهد این است که اساساً صفحه “اصلی” برنامه را در سمت چپ صفحه نگه می دارد، در حالی که صفحه “فرعی” را باز می کند و در سمت راست صفحه نمایش قرار می دهد. این بدون شک یک ویژگی بصری است که هر زمان که نیاز به مقایسه سریع مشخصات یا قیمت هر محصول داشته باشید، به شما کمک خواهد کرد.

در حالی که همه ویژگی‌های فوق قطعاً هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند، بزرگ‌ترین ویژگی HarmonyOS 2.0 جدید در واقع در قابلیت جدید معرفی‌شده Super Device نهفته است که به کاربران اجازه می‌دهد از یک تجربه چندوظیفه‌ای یکپارچه در دستگاه‌های متصل به هم مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها هوآوی لذت ببرند. حتی تلویزیون های هوشمند این برند مطرح چینی. تنها پیش نیاز این است که دستگاه ها باید بر روی جدیدترین هارمونی او اس 2.0 یا نرم افزارهای پشتیبانی شده اجرا شوند.

مثلاً فرض کنید که یک هوآوی MateBook دارید، اتصال هوآوی MatePad (2022) به لپ‌تاپ به شما این امکان را می‌دهد که از ویژگی‌هایی مانند Extend Mode لذت ببرید که به شما امکان می‌دهد یکی از برنامه‌های لپ‌تاپ را روی تبلت نمایش دهید تا مجبور نباشید چندین مورد را جمع کنید. به همین ترتیب، متصل کردن دستگاه‌ها در حالت Mirror به صفحه MateBook اجازه می‌دهد تا در زمان واقعی با صفحه تبلت منعکس شده و همگام‌سازی شود و به شما این امکان را خواهد داد تا هر زمان که شرایط وجود داشت از تبلت به عنوان صفحه طراحی استفاده کنید. در نهایت، شما همچنین می توانید از حالت کولب یا همکاری برای کشیدن یکپارچه فایل ها و متون در سیستم عامل های مختلف برای بهره وری بهتر استفاده کنید.

 

عملکرد

تبلت هوآوی MatePad (2022) از چیپست اختصاصی HiSilicon Kirin 710A این شرکت استفاده می کند که قدرت کافی برای حجم کار و نیازهای سرگرمی روزانه را فراهم خواهد آورد. اگرچه این تراشه به وضوح یک تراشه پرچمدار مانند Kirin 9000E نیست که در MatePad Pro 12.6 رده بالا استفاده شده است، اما همچنان می تواند یک تجربه چندوظیفه ای روان را در کنار یک سیستم عامل بهینه سازی شده ارائه دهد.

در واقع، تأثیرگذاری آن به جنبه‌های بازی نیز گسترش می‌یابد، زیرا ما به سختی با هیچ مسئله ای از تاخیر مواجه نمی شویم، حتی زمانی که بازی‌های سخت‌تری مانند PUBG Mobile را اجرا می‌کنیم. مهمتر از آن، این تبلت با وجود طراحی باریک و عدم وجود سیستم خنک کننده اختصاصی، هنگام استفاده طولانی مدت از آن هیچ مشکل گرمایشی نشان نمی دهد.

در بخش حافظه، هوآوی MatePad (2022) همچنین دارای 4 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی است که احتمالاً برای یک کاربر معمولی کافی است. با این وجود، ظرفیت ذخیره سازی آن همچنان می تواند به راحتی از طریق کارت microSD افزایش یابد، فقط در صورتی که ظرفیت ذخیره سازی تمام شود.

 

باتری و شارژ 

هواوی میت‌پد (2022) برای فعال باقی ماندن، از یک باتری 7250 میلی‌آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند که در شرایط استفاده معمولی هرگز به اندازه یک روز عمر باتری برای ما ناکام نمی‌ماند. حتی با چهار تا پنج ساعت پخش ویدئو و بازی در این بین، ما همچنان می‌توانیم روز خود را با عمر باتری آن که به راحتی بالای 15 درصد است، به پایان برسانیم.

در صورت تمام شدن باتری، هوآوی MatePad (2022) را می توان به سرعت از طریق یک آداپتور شارژ 22.5 واتی که خارج از جعبه موجود است، شارژ کرد. در طول آزمایش ما، شارژر همراه قادر است یک باتری کاملاً خالی را از 0 تا 100٪ در حدود 2.5 ساعت شارژ کند که برای باتری با چنین ظرفیتی به طور قابل قبولی سریع است.

بررسی تبلت MatePad 2022 هوآوی

نتیجه گیری

در حالی که درست است Huawei MatePad (2022) یک تبلت رده بالا مانند MatePad Pro نیست، اما همچنان دستگاهی است که از عملکرد فوق‌العاده‌اش گرفته تا مجموعه وسیعی از ویژگی‌های چند وظیفه‌ای، آن را تبدیل به یک تبلت ایده آل می‌کند، بنابراین می تواند نظر مخاطب خود را جلب کند. یک گزینه مناسب برای بازی یا هر کار دیگری. به لطف Super Device، کاربران فعلی لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند هوآوی اکنون دلایل بیشتری دارند تا MatePad (2022) را برای لذت بردن از یک تجربه چنددستگاهی یکپارچه که بهره‌وری آن‌ها را به سطح جدیدی می‌رساند، داشته باشند.

اگر به دنبال خرید یک تبلت خوش قیمت و در عین حال قدرتمند هستید که بتواند نیاز شما را جلب کند، این محصول هوآوی گزینه ای قابل قبول محسوب می شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی تبلت MatePad 2022 هوآوی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *