بررسی رابط کاربری سامسونگ One UI 3.0

سال 2020 پر از شگفتی است و این ظاهراً شامل اندروید 11 می شود که حدود یک ماه زودتر از موعد مقرر به بهترین تلفن های سامسونگ راه پیدا کرده است. در حالی که اندروید 11 بیشتر کار Google را انجام می دهد ، این به روزرسانی همچنین دارای پوشش نرم افزاری جدید One UI 3.0 سامسونگ است که زیبایی های جدید و برنامه های شخص اول را بهبود می بخشد.

در حالی که انتظار نداشتیم که به روزرسانی در اواخر ژانویه در خط گلکسی نوت 20 عرضه شود، اما نوت 20 قفل شده من چند روزی است که آن را داشته است و به من این فرصت را می دهد که به راحتی عمل کنم و همه موارد را جستجو کنم تغییرات جدید اگر Galaxy S20 ، S20 + یا S20 Ultra دارید ، باید این به روزرسانی نیز از قبل در دسترس شما باشد و دارندگان سایر دستگاه های سامسونگ انتظار دارند در ماه های آینده آن را مشاهده کنند.

One UI 3.0 اضافه کردن ویژگی های اصلی Android 11

هنگامی که برای اولین بار به دستگاه هایی مانند Pixel 5 راه یافت ، اندروید 11 تمرکز روشنی بر بهبود مدیریت اعلان داشت ، و اگرچه ظاهر One UI به شدت متفاوت با “سهام” یا “خالص” Android 11 است ، همان اصول اصلی همه اینجا هستند اکنون یک UI 3.0 اعلان ها را بر اساس دسته بندی ، به مکالمه ها ، اعلان های هشدار دهنده و اعلان های بی صدا تقسیم می کند.

درست مانند سایر دستگاه های مجهز به سیستم عامل Android 11 ، این دسته بندی به راحتی می توان اولویت بندی اعلان ها را آسان کرد. اگر چیزی در برگه مکالمات ظاهر شود – مثلاً یک پیام تلگرام یا Slack ، در مخلوط ایمیل های دریافتی ، اخبار و به روزرسانی های هوا و موارد دیگر گم نمی شود.

اگر می خواهید گامی فراتر از این بردارید و واقعاً اعلان های مکالمه را در کانون توجه خود قرار دهید ، One UI 3.0 از Bubbles پشتیبانی می کند ، آن آیکون های نرم افزاری شناور که آن را دوست دارند یا از آن متنفر هستند و مستقیماً از سیستم قدیمی Chat Heads فیس بوک الهام گرفته شده اند. من شخصاً علاقه زیادی به Bubbles اندروید 11 ندارم ، اما کار آنها کمی راحت تر از این است که بین برنامه پیام رسانی خود و هر کار دیگری که در آن قرار دارید ، به جلو و عقب بروید.

در ادامه موضوع اعلان ها ، یک جلوه تاری جدید Gaussian در پشت سایه اعلان وجود دارد که جدایی واضح از بقیه صفحه را فراهم می کند. خواندن اعلان ها را کمی راحت تر کرده و به قسمت های مختلف رابط One UI از جمله صفحه ضامن سریع و کشوی برنامه ادامه می دهد. اگر تصادفی بدون خواندن اعلان آن را رد کردید ، اکنون می توانید سابقه اعلان خود را در تنظیمات سیستم مشاهده کنید. فقط مطمئن شوید که ابتدا آن را فعال کنید، این یک تنظیم انتخاب است.

سامسونگ تقریباً هر ویژگی اندروید 11 را به ارمغان آورده است، اما من واقعاً منوی قدرتمندتری را دوست دارم.

دقیقاً مانند Android 11 در Pixel 5 ، پخش موسیقی و فیلم به راحتی در یک ابزارک ثابت و ممتد بالاتر از اعلان های شما قرار دارد، اگرچه بر خلاف Pixel ، این فقط در صورت مدیریت همزمان چندین جریان اتفاق می افتد. وقتی شما فقط یک ویدیو را تماشا می کنید ، دقیقاً مانند آنچه در اندروید 10 انجام می شود در اعلان خود زندگی می کند.

متأسفانه ، یکی از ویژگی هایی که به نظر می رسد در One UI 3.0 وجود ندارد ، منوی تغذیه ای اصلاح شده ای است که در Android 11 Google مشاهده کردیم ، که مدیریت کارت را برای Google Pay و همچنین ضامن های سریع دستگاه های خانگی هوشمند شما را معرفی می کند. در عوض ، شما دقیقاً همان میانبرهای اصلی قبلی را به شما ارائه می دهند. خاموش ، راه اندازی مجدد و حالت اضطراری ، همراه با تنظیمات کلید جانبی برای تغییر عملکرد دکمه پاور بین منوی پاور و Bixby (که برای ضبط ، هنوز هم پیش فرض است).

ناامید کننده است ، اما این منطقی است. البته سامسونگ ترجیح می دهد شما را به استفاده از Samsung Pay بیش از Google Pay تشویق کند و شامل یک میانبر سریع از پایین صفحه اصلی برای دسترسی به کارت اعتباری پیش فرض شما است. این شرکت همچنین دارای سیستم چیزهای هوشمند خاص خود برای دستگاه های متصل است. بیکسبی بیکسبی است.

بروزرسانی اساسی برای One UI 3.0

اضافه شدن تاری Gaussian تنها تغییری نیست که سامسونگ در ظاهر و احساس One UI ایجاد کرده است. در حقیقت ، تقریباً تمام رابط کاربری با تصاویر مدرن تر و حداقل در بیشتر موارد ، تمیزتر و پیمایش منوها تازه تر شده است. آیکون های برنامه تنظیمات با همان مرزهای “حلقه ای” که یک UI به آیکون های کشوی برنامه شما تحمیل می کند تازه شده اند و منوها کمی ساده تر شده اند تا یافتن تنظیمات اصلی آسان تر باشد. من همیشه منوهای تنظیمات سامسونگ را بهم ریخته و پیچیده تر از بقیه دانسته ام ، بنابراین این یک گام خوب در مسیر درست است.

با فشار دادن طولانی بر روی نماد برنامه ، به یک صفحه نمایش اصلی منوی مرتب شده ای در مقایسه با One UI 2.5 نشان داده می شود و موارد قابل اجرا را به جای جدا کردن میانبرهای خاص برنامه از اقدامات سطح سیستم مانند حذف برنامه ، در یک پنجره متراکم می کند. همچنین می توانید بر روی هر فضای خالی صفحه اصلی دو بار ضربه بزنید تا بدون نیاز به فشار دکمه روشن / خاموش صفحه را خاموش کنید.

جالب است که Samsung Daily (منبع خبری در سمت چپ صفحه اصلی) با سرویس جدیدی به نام Samsung Free جایگزین شده است که به همین ترتیب اخبار منابع مختلف را جمع می کند ، اما همچنین به شما امکان دسترسی به بازی های فوری قابل پخش را دارد که از طریق Samsung Game Launcher انجام می شود ، بدون هیچ گونه بارگیری اضافی مورد نیاز است. حداقل در زمان نوشتن این موارد بیشتر از نوع بازی هایی با تلاش کم است که در عناوین دیگر freemium تبلیغ می شود ، اما با این وجود گنجاندن خوبی است.

One UI 3.0 همچنین با ایجاد یک لیست پیمایشی تمام صفحه جدید از ابزارک ها ، بهبودهای جزئی در صفحه قفل ایجاد می کند که به شما امکان دسترسی سریع به ویژگی هایی مانند موسیقی ، برنامه ، آب و هوا و آمار Digital Rebeing را می دهد ، همه با ضربه زدن روی ساعت روی صفحه قابل دسترسی هستند که اکنون به جای تراز چپ ، مرکز است. اکنون نیز تنظیمات جامع تری از صفحه نمایش همیشه روشن وجود دارد ، از جمله امکان بارگذاری GIF های شخصی خود.

هنگامی که اوایل سال جاری نسخه بتا One UI 3.0 را به نمایش گذاشتم ، یکی از بحث برانگیزترین تغییرات در نگاه طرفداران سامسونگ ، منوی تنظیم مجدد میزان صدا بود که با فشار دادن هر یک از دکمه های تنظیم صدا ، به عنوان کشویی عمودی مینیمالیستی باز می شود. با ضربه زدن روی سه نقطه در بالای نوار لغزنده ، می توانید یک منوی گسترده با لغزنده ها برای میزان صدا ، هشدارها ، رسانه ها و … باز کنید. من فکر می کنم این یک نگاه عالی است ، اما مسلماً ساده تر از قبل نیست ، و برای نشان دادن هر اسلایدر به آیکون ها و نه برچسب های متنی اعتماد می کند.

در این نمای گسترده ، عنوان زنده نیز وجود دارد که صدای گفتگو را در زمان واقعی رونویسی می کند. این تنظیمات در اندروید 10 نیز در دسترس بود ، اما دوباره ، بهتر یا بدتر با نماد به جای متن در اینجا نشان داده می‌شود.

بهبود دوربین در One UI 3.0

نرم افزار دوربین در One UI 3.0 به نظر می رسد تقریباً مشابه با پیاده سازی در One UI 2.5 در Android 10 است ، اما سامسونگ ادعا می کند که برخی از ویژگی های مربوط به روند ضبط تصویر را بهبود بخشیده است. یعنی تلفن هایی با سطح بزرگنمایی بالا مانند Note 20 Ultra و S20 Ultra اکنون می توانند از بهبود لرزش تصویر هنگام عکس گرفتن از ماه بهره مند شوند – ویژگی عجیب و غریب خاصی که من قادر به آزمایش آن نبودم ، زیرا S20 Ultra من هنوز گیر کرده است در اندروید 10 و ماهها قبل واحد بررسی فوق العاده Note 20 Ultra خود را پس فرستادم.

به طور گسترده تر ، هم فوکوس خودکار و هم قرار گرفتن در معرض خودکار باید با به روزرسانی One UI 3.0 پیشرفت هایی داشته باشند. این ، باز هم تغییری است که به احتمال زیاد در S20 Ultra ، که تنها تلفن در سری 2020 سامسونگ است و من با آن مشکلات تمرکز روبرو بوده ام ، بیشتر به چشم می خورد.

نکته پایانی One UI 3.0

اگر شما انتظار دارید یک تعمیرات اساسی از ابتدا انجام شود ، این نیست. One UI 3.0 اصلاحات جزئی زیبایی شناختی و کاربردی را به عنوان یک رابط کاربری بالغ و توانایی در One UI 2.5 به شما معرفی می کند. در اینجا موارد اضافه شده بسیاری وجود ندارد که واقعاً لازم است. بخشی از این امر به این دلیل است که سامسونگ تمایل دارد بسیاری از ویژگی های نرم افزاری خود را قبل از اینکه Google آنها را به پلت فرم پایه Android معرفی کند ، ارائه دهد ، بنابراین بسیاری از موارد جدید در Android 11 قبلاً در نسخه Android 10 سامسونگ وجود داشته است.

هنوز هم ، این یک به روزرسانی خوب است که به One UI کمی جلوه بصری مدرن می دهد و بیش از هر چیز مدیریت اعلان را بهبود می بخشد – و مهمتر از همه ، آندروید 11 تلفن های سامسونگ را به همان استانداردهای حفظ حریم شخصی و امنیتی سری Pixel گوگل می رساند.

امتیاز: 4.5/5

اکثر نسخه های Galaxy Note 20 و Galaxy S20 (به استثنای Galaxy S20 FE) باید بتوانند به روزرسانی اندروید 11 را از طریق هوا بارگیری کنند ، اما اگر هنوز آن را ندارید ، نگران بودن. سامسونگ در حال حاضر از نقشه راه خود برای راه اندازی One UI 3.0 به دستگاه های مختلف پیشی گرفته است ، بنابراین این فقط یک مسئله زمان است.

در این میان ، نیازی نیست که آندروید 11 را به تلفن Galaxy خود اضافه کنید ، مگر اینکه واقعاً جدیدترین نرم افزار را بخواهید ، اما One UI 3.0 یک قدم دیگر در سفر سامسونگ به سمت یک پلت فرم نرم افزاری تصفیه شده و کامل تر است.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی رابط کاربری سامسونگ One UI 3.0

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *