چگونه بازی PUBG Mobile در چهار ماه ساخته شد

دو سال پیش تنسنت گیمز (Tencent Games) عنوان PUBG Mobile را با حجم 2 گیگابایت و به صورت رایگان در دسترس بازی‌بازان قرار داد. این نسخه برپایه‌ی نسخه‌ی PlayerUnknown’s Battlegrounds که برای کنسول‌ها و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفته بود برای گوشی‌های هوشمند پورت شد.

از آن زمان تا به امروز در حدود 1.5 میلیارد دلار درآمد برای تیم سازنده حاصل شده و همچنین بیشتر از 50 میلیون کاربر روزانه‌ی فعال و 600 میلیون دانلود در سراسر جهان برای این عنوان ثبت شده است. توسعه‌دهندگان، لایت اسپید (Lightspeed) و کوانتوم (Quantum) از ورزشکاران حرفه‌ای، موزیسین‌ها، AMC’s The Walking Dead، Angry Birds، کپکام (Capcom)، Godzilla: King of the Monsters و فرانچایز The Mission: Impossible کمک گرفتند تا بازیکن‌های جدیدی را وارد میدان کنند، چیزی شبیه به 50000 تیمی که سال گذشته دررقابت‌ ورزش‌های الکترونیکی PUBG Mobile دیدیم.

درحالی که تنسنت اخیرا جشن دومین سالگردش را با یک رویداد ویژه و اعمال تغییراتی جشن گرفت، وب‌سایت پولیگان با تعدادی از اعضای استودیو تنسنت در رابطه با آینده‌ی این عنوان و پیشرفت‌های آن صحبت کرد، در میان این افراد می‌توانیم به ریک لی، کارگردان این بازی اشاره داشته باشیم.

بازی PUBG Mobile اثری محبوب

لی در این باره گفت: ما می‌توانستیم به وضوح پیشرفت و محبوبیت این ژانر از عناوین را در بازار بازی‌های ویدئویی ببینیم، بنابراین پروژه را خیلی سریع شروع کردیم. واکنش‌های بازیکنان نسبت به PUBG به ما این فشار را وارد می‌کرد که هرچه سریعتر این بازی را توسعه دهیم، در همین راستا استعدادهای بسیاری را در استودیوی خود جمع کردیم تا روی این پروژه به طور همه جانبه‌ای سرمایه گذاری کنیم.

این کار از ما چهار ماه زمان گرفت. لی در این رابطه گفت: هرروز ما یک ماموریت غیرممکن بود. چالش رسیدن به هنر طراحی محیط‌های اصلی و شیوه‌ی بارگذاری و انتقال نرم محیط برروی گوشی‌های هوشمند از بزرگترین و سخت‌ترین چالش‌های ما هنگام طراحی بازی بود. او در ادامه گفت: ما نیاز به غلبه بر بسیاری از مشکلات فنی و هنری داشتیم. از جمله مشکلات دیگر ما HDR و نورپردازی زنده، شبیه‌سازی مسیرهای بالستیک و مواردی از این دست بودند.

جدای از تیم اولیه‌ی PUBG Mobile لایت اسپید و کوانتوم همچنان در حال ایجاد یک تیم اختصاصی برای هر امکان پیچیده و سختی بودند. در ابتدا بازی برروی دستگاه‌های با کیفیت مورد بررسی قرار گرفت و سپس برای بهینه کردن از دستگاه‌های معمولی یا ضعیف‌تر استفاده شد. ایده‌ی اصلی این بود که بازی با بهترین حالت ممکنه اجرا شود اما نه فقط برای دستگاه‌های قدرتمند، بلکه افرادی با دستگاه‌های معمولی یا ضعیف‌تر هم تجربه‌ای نرم و روان در اجرای بازی داشته باشند.

لی در این رابطه گفت: تیم‌های فنی تجربه‌ی دو یا سه ساله را در دو یا سه ماه کسب کردند.

اگر تا به امروز PUBG را تجربه نکرده‌اید باید بگوییم این عنوانی بتل رویال است که شور و شوق ساخت و معرفی این سبک از عناوین را به سازندگانFortnite, Apex Legends, Realm Royale و Call of Duty: Warzone منتقل کرد. صد بازیکن با چتر برروی یک جزیره‌ی کوهستانی کوچک فرود می‌آیند و در آنجا تلاش می‌کنند تا سلاح و زره برای خودشان پیدا کنند و درنهایت هم یک تیم یا یک بازیکن در این جزیره زنده باقی می‌ماند، و همه تا آخرین لحظه و تا پای مرگ مبارزه می‌کنند.

نئو لی، مسئول انتشار تنسنت در آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی گفت: تعداد زیادی از کاربران چینی به رایانه‌های شخصی و یا کنسول‌ها دسترسی ندارند اما همچنان می‌خواهند به تجربه‌ی بازی‌ها بپردازند و از طرفی امروزه تقریبا همه یک گوشی هوشمند در دسترس دارند. بنابراین، این راه خوبی برای ماست که به خیل عظیمی از کاربران دسترسی داشته باشیم و در عین حال تجربه‌ی خوبی را برای آن‌ها به ارمغان بیاوریم. اگرچه این فقط به معنی توجه به گیم‌پلی نیست.

به عنوان نمونه، زمانی که شما می‌خواهید شخصیتتان را در صفحه کنترل کنید، می‌توانید از موس و کیبورد برروی رایانه‌های شخصی استفاده کنید اما در موبایل‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد باید موارد زیادی را در گیم‌پلی بهینه کنیم. در این حالت نیازی نیست که به صورت دستی آیتم‌ها انتخاب شوند و یا به طور دستی درها را باز کنید. موارد بسیار زیاد دیگری هم مشابه با موارد یاد شده نیاز به تغییرات داشتند اما این لزوما به این معنا نیست که گیم‌پلی بازی قربانی می‌شود و یا آسیبی می‌بیند. بسیاری از بازیکنان در چند سال اخیر برای تجربه‌ی بازی‌های سبک شوتر و مبارزه‌ای به سبک محبوب کلاو (روشی که دست مانند چنگال روی دسته قرار می‌گیرد) روی آورده‌اند.

یکی دیگر از تفاوت‌های نسخه‌ی رایانه‌های شخصی و کنسولی PUBG و PUBG Mobile در پشتیبانی از لایوآپس‌ است که شامل رویدادهای زمانبندی شده ویژه، حالت‌های متغیر بازی، همه نقشه‌های جدید و سرویس رویال پس، که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا آیتم‌های مختلف که به عنوان جایزه یا پاداش هستند را باز کنند، می‌شود.

لی در رابطه با رویال پس می‌گوید: رویال پس طبیعت رقابتی بایکنان را با توجه به موارد موردنظرش شخصی‌سازی می‌کند. نسخه‌ای که ما طراحی کردیم بسیار متفاوت‌تر از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بود و اهداف و پاداش‌های هرمرحله باید به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گرفتند. او در ادامه اضافه کرد: برای رفع نیازهای بازیکنان، طرح‌های مختلفی را برای بتل پس امتحان کردیم. ما تحقیقات گسترده‌ای را در سراسر جهان از کاربرانمان انجام دادیم و برای انتخاب بهترین طراحی سخت تلاش کردیم.

لی به خاطر می‌آورد که تیم برای دریافت بازخوردهای رویال پس به سن دیگو رفته و یک روز کامل در آنجا بود و سپس اطلاعات را در همان ساعت برای تیم PUBG Mobile در شنزن چین (جایی که هنوز شب بود) ارسال می‌کرد تا اینکه بالاخره توسعه‌دهندگان توانستند تغییرات را بسیار سریع در بازی ایجاد کنند. یک روز پس از آنکه رویال پس فعالیتش را آغاز کرد، بازیکنان آمریکایی و اروپایی وارد سیستم شدند تا یک نسخه‌ی به روز شده از بازی را تجربه نمایند.

بیشتر از 25 میلیون دنبال کننده در سراسر جهان کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف تنسنت و PUBG Mobile را به طور مداوم بررسی می‌کنند و مطمئن می‌شوند که تنظیمات و قابلیت‌های جدید و بروزرسانی‌ها چه تاثیراتی برنسخه‌ی پایه برای بازیکنان دارند.

در تاریخ 24ام اسفند ماه سال 1396 (15 مارس 2018) نسخه‌ی بتا PUBG Mobile به طور غیر منتظره‌ای برای کاربران اندروید در کانادا منتشر شد. لی می‌گوید: بیشتر از 10 برابر تعداد کاربران پیش‌بینی شده وارد سیستم ‌شدند تا برنده جایزه Chicken Dinner در مدت زمان آزمایشی مشخص شود. بازیکنان رایانه‌های شخصی از کیفیت نسخه‌ی پورت شده برروی گوشی‌های هوشمند بسیار شگفت زده بودند.

PUBG Mobile در چند ماه نخست با اهمیت دادن به نظرات بازیکنان، هماهنگ کردن بازی و بازاریابی آن در مناطق خاص خودش را به نتیجه‌ی مطلوب رساند و اطمینان حاصل کرد که کاربران همچنان از تجربه‌ی بازی لذت می‌برند.

بازی PUBG Mobile جذاب تر از همیشه

لیو می‌گوید: در چین، و همچنین جهان، ما می‌دانیم که چگونه کاربران را جذب کنیم و آن‌ها را مشغول نگه داریم. بنابراین اتفاقات بسیار زیادی همیشه در رویدادهای لایوآپس در حال رخ دادن هستند.

لی توضیح می‌دهد: با هدف ایجاد یک محیط بازی منصفانه برای بازیکنان، تیم امنیتی ما کارش را برای بهبود سیستم‌های ضد تقلب و امنیتی همچنان ادامه می‌دهد. ما از نظارت بر منع تقلب سیاستی انعطاف‌ناپذیر برای متقلبان داریم. نزدیک به 95 درصد از حساب‌های جعلی و تقلبی به طور خودکار توسط سیستم‌ ما بن می‌شوند. ممنوعیت‌های دیگر براساس گزارش‌های بازیکنان هستند که به ما در هنگام تصمیم‌گیری درمورد برخی موارد و یا هنگام تصمیم‌گیری درمورد اعمال مجازات کمک می‌کنند.

به دلیل این تلاش‌ها، لی می‌گوید گزارش‌های مرتبط با تقلب تا 90 درصد کاهش یافته است. با PUBG Mobile رقابت‌ ورزش‌های الکترونیکی رشد قابل توجهی کرد و جایزه‌ای بیشتر از 5 میلیون دلار دربر داشت. مهم‌تر از هر چیز دیگری این است که هکرها را از میادین نبرد دور نگه داریم، بخصوص برای رویدادهایی که در پی شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

وینسنت وانگ، مدیر عمومی انتشارات جهانی استودیو تنسنت می‌گوید که اکو سیستم ورزش‌های الکترونیکی تنسنت فرصت‌هایی برای بازیکنان معمولی ایجاد می‌کند. او در ادامه گفت: که برای بسیاری PUBG Mobile چیزی فراتر از یک بازی ساده است.

با رقابت‌های جدید و جوایز بزرگی که برای سال 2020 در نظر گرفته شد، تیم لایت اسپید و کوانتوم همچنان برروی قابلیت‌های جدید بازی مانند مرکز ورزش‌های الکترونیکی اختصاصی با هدف کمک به استریمینگ و رویدادهای زنده و تورنمنت‌‎های آنلاین کار می‌کنند. (که این موارد خارج از دنیای PUBG و با ادغام شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک تقویت می‌شدند.)

وانگ می‌گوید: در ابتدای امسال، تمرکز اصلی تیم ما کمک به بازیکنان برای ایجاد ارتباطات جذاب بیشتری از طریق بازی است. لی می‌گوید: عنوانی همانند PUBG باید با بازیکنان رشد کند، بنابراین تیم ما دائما در حال برنامه‌ریزی برای بروزرسانی‌ فعالیت‌‌ها و برنامه‌های بعدی است. در بروزرسانی‌های آینده، ما نقشه‌های جدید، حالت‌های تهاجمی و حتی همکاری‌های هیجان‌انگیزتر و غیرمنتظره‌ای را منتشر خواهیم کرد.

وانگ می‌گوید: هر لحظه برای ما پر از چالش است، اما ما در حال خلق شادی برای بازیکنان در سراسر جهان هستیم. برخی از بازیکنان همسر خود را در جهان حقیقی از طریق این بازی پیدا و ملاقات کردند و برخی روابط نزدیک را با خانواده‌های خود از این طریق توسعه دادند. اینها چیزهایی هستند که باعث افتخار ما می‌شوند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه بازی PUBG Mobile در چهار ماه ساخته شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *