نسل بعدی تبلت اقتصادی اپل به A14 مجهز است

نسل بعدی تبلت اقتصادی اپل به A14 مجهز است

اپل با نام ساده «آیپد» ارزان‌ترین تبلت خود را ارائه می دهد که به طور معمول از 329 دلار شروع می‌شود و مدل فعلی آن در سپتامبر گذشته به‌روزرسانی شد. iPad سطح پایه مقرون به صرفه ترین iPad موجود در خط تولید است. به همین دلیل، اپل تصمیم گرفته است که این آیپد را دقیقاً با طراحی مشابه مدل‌های آیپد قدیمی‌تر نگه دارد، اما این ویژگی دارای نقاط ضعفی است، مانند داشتن درگاه لایتنینگ به جای USB-C مدرن‌تر. طبق تعدادی از شایعات، امسال شاهد به‌روزرسانی‌های اساسی‌تر خواهیم بود.

USB-C دنیایی از امکانات را برای کاربران iPad باز می کند. این کانکتور از سرعت انتقال سریع‌تر و حتی طیف گسترده‌تری از تجهیزات جانبی پشتیبانی می‌کند، در حالی که کانکتور لایتنینگ همچنان بر اساس استاندارد کندتر USB 2.0 است و تقریباً برای همه چیز به آداپتورها متکی است. با USB-C، کاربران سطح پایه آیپد نیز می‌توانند به راحتی آن را به نمایشگرهای خارجی مدرن‌تر مانند نمایشگر استودیو اپل متصل کنند.

نسل بعدی آیپد مقرون‌به‌صرفه دارای صفحه‌نمایش رتینا با همان رزولوشن 1640×2360 آیپد ایر خواهد بود، به این معنی که طول مورب آن نیز تغییر خواهد کرد، از 10.2 اینچی فعلی به 10.9 اینچ برای مطابقت با آخرین iPad Air که در ماه مارس منتشر شد. با این حال، پشتیبانی از طیف رنگ گسترده‌تر و روشنایی بیشتر منحصر به آیپدهای گران‌تر در خط تولید اپل باقی خواهد ماند.

آیپد ارزان‌قیمت آینده از چیپست A14 Bionic بهره می‌برد و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. همین منبع ادعا می کند که آیپد ارزان قیمت آینده به درگاه USB-C مجهز خواهد شد. بنابراین از آن نقطه به بعد، کل فهرست تبلت‌های مدرن اپل دارای USB-C خواهد بود. کمی عجیب است که اپل از آیفون‌های خود پیروی نکرده و مصمم است آنها را محدود به پورت‌های لایتنینگ نگه دارد. با این حال، اگر قوانین اخیر اتحادیه اروپا قابل اجرا باشد، ممکن است مجبور شوند از پورت های لایتنینگ به USB-C سوئیچ کنند.

هنوز مشخص نیست که این آیپد مقرون به صرفه چه زمانی عرضه خواهد شد. با این حال، اگر تاریخچه اپل اتفاقی باشد، آیپد جدید اقتصادی احتمالاً در پاییز امسال طی مراسم رونمایی آیفون معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  اپل در نسخه های بعدی iOS از سیستم جدیدی برای کاهش باگ ها استفاده می کند

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نسل بعدی تبلت اقتصادی اپل به A14 مجهز است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *