ایلان ماسک و استخدام فردی برای انتشار فیک نیوز تویتتر

ایلان ماسک و استخدام فردی برای انتشار فیک نیوز تویتتر

چند هفته گذشته همه چیز درباره ایلان ماسک و توییتر بوده است. البته کسانی که ایلان ماسک را می شناسند می دانند که او می تواند بسیار جنجالی باشد. از زمان تصاحب توییتر، ایلان ماسک موضوع بحث بوده است. اولین اقدام او به عنوان مدیر عامل توییتر زبان ها را درگیر کرد. در روز اول، او کمتر از چهار مدیر توییتر را اخراج کرد. در هفته اول، او کمتر از 3500 کارمند توییتر را اخراج کرد. در حالی که برخی از کارکنان را اخراج می کرد، برخی دیگر به میل خود استعفا می دادند. با این حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که ماسک دو فرد غیرمحتمل را دوست داشته است. پس از اینکه ماسک مسئولیت توئیتر را بر عهده گرفت، گزارش‌های واقعی و جعلی درباره آنچه در توییتر می‌گذرد منتشر شد.

مردی “شیطون” که ادعا می کرد در توییتر مهندس است و برای سردرگمی مردم اخراج شد، اکنون کارمند آزمایشی توییتر است. آیا اکنون می‌توانیم بگوییم که انتشار اخبار جعلی «کار خوبی» است؟ خب، اینطور نیست، اما دانیل فرانسیس از انتشار اخبار جعلی سود می برد. دانیل فرانسیس اکنون به عنوان کارمند توییتر در فهرست داخلی قرار دارد. به گفته خودی ها، او اکنون بخشی از کانال داخلی Slack است. فرانسیس اولین روز ماسک را به عنوان رئیس جدید توییتر آشفته تر کرد. او ادعا کرد که یک مهندس اخراجی توییتر است.

خوب، دانیل فرانسیس در “کلاهبرداری” تنها نبود. او با افراد دیگری به نام راهول لیگما بود. در مصاحبه ای، فرانسیس که در آن زمان خود را دانیل جانسون معرفی کرد، وانمود کرد که در آن روز از دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو خارج شده است. در مصاحبه‌ها، هر دو گفتند که توسط ماسک اخراج شده‌اند. اما بعداً در همان روز مشخص شد که این دو هرگز در توییتر کار نکردند.

با این حال، وضعیت فرانسیس امروز تغییر کرده است. به گفته برخی از خودی ها، او در حال حاضر به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار در توییتر کار می کند. اما این ممکن است موقتی باشد، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که او در شرایط آزمایشی باشد. شوخی فرانسیس بحثی را در توییتر در مورد اینکه آیا ماسک قبلا اخراج کارمندان را آغاز کرده است، برانگیخت. این در نهایت باعث آغاز هفته ها هرج و مرج تحت رهبری او شد. حدود یک هفته پس از تصاحب توییتر، ماسک شروع به اخراج کرد. به این ترتیب تعداد کارکنان تمام وقت توییتر به حدود 3500 نفر کاهش یافت. اخراج های کوچک بعدی و استعفاهای دسته جمعی باعث کاهش بیشتر کارکنان توییتر شده است. در حال حاضر توییتر تنها حدود 2300 کارمند دارد.

با این حال، به نظر می رسید که خود ایلان ماسک از این شوخی لذت می برد. هفته گذشته، او حتی «لیگما و جانسون» را به دفتر مرکزی توییتر دعوت کرد. او عکسی از خود در حال ژست گرفتن با آن دو در دفترش منتشر کرد. در طول سفر، فرانسیس از توییتر قدردانی کرد و ماسک به او پیشنهاد کار آزمایشی داد.

بیشتر بخوانید  ایلان ماسک: خودروی تمام خودران جدید تسلا باعث تعجب همگان خواهد شد!

او پیامی به همراه این تصویر منتشر کرد. ایلان ماسک نوشت: «به لیگما و جانسون خوش آمدید!» او در ادامه توئیت خود نوشت: «اعتراف به اشتباهات زمانی که مرتکب می شوم مهم است و من واقعاً یکی از بزرگترین اشتباهات را اخراج کردم.»

فرانسیس هنوز عنوان رسمی در نمایه شرکت ندارد. با این حال، او در یک کانال داخلی Slack ظاهر می شود و یک پروفایل دارد. یعنی کارمند شرکت است. البته فقط کارمندان شرکت در کانال slack قرار دارند. به گفته کارکنان توییتر، تصویر فرانسیس در پروفایل داخلی در روزی که او خود را به عنوان یک مهندس اخراجی از توییتر درآورده بود توسط رسانه ها گرفته شد. او بیرون دفتر مرکزی توییتر با یک جعبه مقوایی ایستاده بود و بسیار افسرده به نظر می رسید.

توییتر هزینه ها را از هر نظر کاهش می دهد. این شرکت نه تنها کارکنان را کاهش می دهد، بلکه زیرساخت ها را نیز می بندد. با این حال، این موضوع باعث نگرانی برخی افراد شده است. به گفته دیدیه ریندر، وزیر دادگستری اتحادیه اروپا، توییتر دفتر خود در بروکسل را بسته است. در این فرآیند مجبور شد هزاران کارگر را اخراج کند. ریندرز ادعا می کند که این باعث نگرانی های جدی در مورد توییتر شده است. مردم نگران هستند که این شرکت دیگر توانایی پیروی از قانون خدمات دیجیتال آتی را نداشته باشد.

اتحادیه اروپا در آستانه وضع قوانین سختگیرانه جدید در مورد محتوای آنلاین غیرقانونی است. یک مقام کمیسیون اروپا گفت ریندرز با نمایندگان توییتر در مقر اروپایی خود در دوبلین دیدار کرد. این جلسه به دنبال شفاف سازی در مورد اقدامات توییتر است. نمایندگان توییتر ادعا می کنند که این شرکت از انطباق کامل با قوانین اتحادیه اروپا اطمینان حاصل می کند. این مقام اتحادیه اروپا گفت که ریندرز تاکید ویژه ای بر رعایت این قانون دارد. او از توییتر می خواهد که این تعهد را به اقدامات ملموس تبدیل کند.

“قانون خدمات دیجیتال” در فوریه 2024 اجرایی می شود. این قانون از پلتفرم های آنلاین می خواهد تا نظارت بر محتوای آنلاین غیرقانونی را بهبود بخشند. اگر این کار را انجام ندهد، 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی را جریمه خواهد کرد. با اندک هشداری، پس از اینکه ایلان ماسک در ماه گذشته مسئولیت را بر عهده گرفت، این شرکت مدیران ارشد را اخراج کرد و کارکنان خود را کاهش داد. حدود نیمی از کارکنان شرکت اخراج شدند. همچنین کمتر از 1000 نفر مجبور به استعفا از شرکت شدند.

در مقطعی، توییتر تنها دو کارمند در بروکسل داشت. با این حال، حتی این دو شرکت را ترک کرده اند. این از یک خودی است که به دلایل واضح نمی‌خواهد نامش چاپ شود. ریندرز همچنین به توییتر و سایر شرکت‌های فناوری هشدار داد که برای مقابله با محتوای بد آنلاین، اقدامات بیشتری انجام دهند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ایلان ماسک و استخدام فردی برای انتشار فیک نیوز تویتتر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *