طرحی که 70 هزار شغل برای دانشگاهیان ایجاد خواهد کرد

کارورزی

طرح کارورزی | این روزها مسئله ی شغل و کسب درآمد به عنوان یک مسئله ی اساسی برای دانشجویان و قشر تحصیل کرده شده است. هر روز وضعیت اقتصادی ایران وخیم تر می شود و موضوع بیکاری و نابسامانی اقتصادی هر روز بیشتر مطرح می گردد. اکنون دولت تصمیم گرفته است تا با استفاده از طرح ریزی های جدید به این شرایط نابسامان پایان دهد.

طرح کارورزی

وزارت کار و رفاه اجتماعی برای افزایش مهارت افراد فارغ‌ التحصیل دانشگاهی و ایجاد اشتغال برای جوانان در بنگاه‌ های اقتصادی، طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی را در ببخشی از برنامه‌ های دولت در زمینه ی سیاست‌گذاری جدید ایجاد اشتغال اعلام نموده است. طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی طی یک دوره‌ ی آموزشی صورت می پذیرد و از برنامه‌ های دولت در زمینه ی تولید و اشتغال می باشد. دوره‌ ی کارورزی بر اساس استاندارهای تصویب شده در زمینه ی آموزش مهارتی، تعیین می گردد که برای هر یک  از داوطلبان حداقل 6 ماه و حداکثر 12 ماه می باشد. همچنین دوره ی کارورزان پذیرفته‌ شده در این طرح، به طور ماهیانه، 30 درصد از حداقل دستمزد یعنی 334 هزار تومان را به‌ عنوان یک کمک هزینه دریافت می نمایند.

کارورزی

در این طرح حدود 100 هزار دانش‌ آموخته‌ ی دانشگاهی که بیکار و فاقد بیمه و سابقه‌ ی کاری می باشند را مورد هدف قرار می‌ دهند و دولت به ازای هر دانش آموخته ی کارورز مبلغ 50 هزار تومان برای تأمین بیمه‌ ی مسئولیت مدنی در سال پرداخت می نماید. این طرح سبب افزایش میزان روحیه و انگیزه‌ ی کارآفرینی در جوانان گردیده و میزان مهارت و تجربه‌ ی آن‌ ها را در محیط کار افزایش می‌ دهد که در آخر با انتقال دادن تمامی مهارت ها و تجربیات این اشخاص به محیط های کسب‌ و کار، سرمایه‌ های انسانی تقویت می گردند.

کارورزی کارورزی

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  خودروسازان نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی دارند

نظرات در مورد : طرحی که 70 هزار شغل برای دانشگاهیان ایجاد خواهد کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *