فولکس واگن از ایران رفت

فولکس واگن

فولکس واگن از ایران رفت | اگر به خاطر داشته باشید این اواخر بسیاری از کمپانی های بزرگ خودروسازی نظیر رنو، پژو سیتروئن به علت خروج ایالات متحده از برجام و آغاز تحریم های جدید علیه ایران تمامی نمایندگی های خود را در کشورمان غیرفعال نمودند. اکنون گویا نوبت به فولکس واگن رسیده است که به دلیل تحریم های ایران تمامی نمایندگی های خود را جمع کند. به هر حال این تحریم ها سبب شد که بسیاری از کمپانی های مطرح خودروسازی که به تازگی وارد ایران شده بودند، مجبور به ترک این کشور گردند.

فولکس واگن از ایران رفت

به طورکلی برجام، فرصت مناسبی برای صنایع کشور و به خصوص کارخانه‌ های خودروسازی ایران بود تا با نزدیک شدن به برندهای مطرح جهان، به فناوری‌ های جدید دسترسی پیدا کنند و  عقب‌ افتادگی چندین ساله را با ارائه ی خودروهای مدرن، جایگزین نمایند. اکنون باید بگوییم که این رویا، رنگ حقیقت به خود نگرفت و حتی خطوط تولید مشترک پژو با ایران خودرو (ایکاپ) و همچنین سیتروئن با سایپا، بدون استفاده از قطعات تولید ایران و به علت منفعت‌ طلبی متکی بر مونتاژ، دلیلی بر رشد صنعتی خودروسازان داخلی نشد.

پس از اجرایی شدن برجام، بسیاری از کمپانی های تجاری فعال در ایران تصمیم به راه اندازی نمایندگی واردات از برندهای خارجی گرفتند. در این بین، همکاری شرکت ماموت خودرو و همچنین فولکس‌واگن با موفقیت بسیار زیادی روبرو شد. مدل‌ های تیگوان و پاسات، هرچند که قیمت زیادی داشتند ولی با سرعت زیادی پیش‌ فروش شدند. این روزها با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، قیمت پاسات به 600 میلیون و تیگوان به 700 میلیون تومان رسیده است.

فولکس واگن

از طرفی، عاقبت خدمات پس از فروش برای این مدل‌ ها، مبهم خواهد شد؛ زیرا با آغاز تحریم‌ های اقتصادی ایالات متحده علیه ایران، کمپانی خودروسازی فولکس واگن نیز تقریبا کل فعالیت های خود را در ایران متوقف خواهد کرد. این خبر در روز چهارشنبه از طرف ریچارد گرنل، سفیر ایالات متحده در برلین به خبرگزاری بلومبرگ اعلام گردید. بر اساس گزارش بلومبرگ، این تصمیم فولکس واگن بعد از گفتگوی مدیران این کمپانی آلمانی با سفیر ایالات متحده در برلین گرفته شده است و بر اساس توافق صورت گرفته کمپانی فولکس واگن فقط به آن قسمت از فعالیت ها در ایران که با هدف بشردوستانه انجام می گردد، ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید  پژو سیتروئن نمی خواهد از ایران برود

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فولکس واگن از ایران رفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *