سامسونگ در حال توسعه پردازنده جدید برای رقیب Exynos است

سامسونگ در حال توسعه پردازنده جدید برای رقیب Exynos است

سامسونگ همیشه سعی داشته به عنوان تولیدکننده چیپست از فناوری های نوینی بهره گیرد تا دستگاه های خود را مجهز به چیپستی نماید که توانایی بالایی می توانند از خود نشان دهند.

سال‌هاست که گوشی‌های سامسونگ با استفاده از تراشه‌های اگزینوس خود این شرکت برجسته شده‌اند. با این حال، گزارش های اخیر حاکی از آن است که رویکرد سامسونگ به سیلیکون موبایل در حال تغییر است و Exynos را از کانون توجه خارج می کند. در حال حاضر، یک گزارش جدید از صنعت، بار دیگر این ظن را تایید می کند که سامسونگ ممکن است از تراشه های Exynos برای گوشی های هوشمند دور شود.

شرکت Samsung’s Mobile Experience (MX) یک تیم توسعه راه حل پردازنده برنامه (AP) در این کسب و کار تشکیل داده است. این تیم توسط معاون اجرایی Choi Won-joon رهبری خواهد شد که در اوایل ماه جاری در جریان سازماندهی مجدد سالانه سامسونگ به عنوان رئیس توسعه MX منصوب شد.

تیم توسعه راه حل AP احتمالا توسط MX برای طراحی پردازنده های خود تشکیل شده است. وضعیت مشابهی در مورد Samsung System LSI وجود دارد که تراشه‌های منطقی مانند Exynos را طراحی می‌کند که MX در تلفن‌های Galaxy خود استفاده می‌کند. این احتمال وجود دارد که MX Business تیم خود را برای توسعه پردازنده های خود در آینده ایجاد کند.

AP مهمترین مؤلفه تلفن هوشمند است که ارتباطات و محاسبات داده را مدیریت می کند. عملکرد و مصرف برق گوشی را تعیین می کند. MX Business سامسونگ از تامین کنندگان مختلفی برای این موارد استفاده می کند، از جمله Qualcomm و Mediatek و همچنین Samsung System LSI. با این حال، عملکرد تراشه‌های اگزینوس به کار رفته در گوشی‌های گلکسی مورد انتقاد قرار گرفته است و باعث شده سامسونگ تنها از اسنپدراگون کوالکام برای گلکسی اس 23 استفاده کند.

عملکرد ضعیف تراشه های اگزینوس به عنوان علت مشکلات اخیر در گوشی های گلکسی ذکر شده است. به همین دلیل سامسونگ اکنون ترجیح می دهد از اسنپدراگون کوالکام برای گلکسی اس 23 استفاده کند. در مقابل، APهای مورد استفاده در آیفون‌ها به طور مداوم عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌های گلکسی سامسونگ دارند. این به این دلیل است که اپل از تراشه های سری A خود استفاده می کند که به تنهایی طراحی می کند.

بیشتر بخوانید  گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس در دو مدل پردازنده عرضه می شود

به نظر می رسد که بخش MX سامسونگ ناامیدی کاربران را از تراشه های اگزینوس و کارایی، عملکرد و مشخصات حرارتی آنها به اشتراک می گذارد. خوشبختانه، این دپارتمان با این طرح کور نمی‌کند تا SoCهای خود را بسازد. معاون سرپرست این تلاش، وون جون چوی، قبل از پیوستن به سامسونگ در سال 2016، در کوالکام کار می کرد، جایی که او همچنین سرپرستی تیم تحقیق و توسعه محصولات پرچمدار و تیم استراتژی فناوری را بر عهده داشت.

باید دید که آیا سامسونگ در آینده به طور کامل از تراشه های اگزینوس دور خواهد شد یا خیر، اما برنامه های این شرکت برای توسعه پردازنده های خود مستقل از System LSI نشان می دهد که ممکن است تغییری در افق باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ در حال توسعه پردازنده جدید برای رقیب Exynos است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *