آیا می دانید راز افرادی که برای مدت طولانی کاهش وزن پایدار دارند، چیست؟

کاهش وزن پایدار

راز افرادی که برای مدت طولانی کاهش وزن پایدار دارند: محققان می گویند که کاهش وزن ثابت در چند هفته اول رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن به صورت طولانی مدت کمک کند. اگر به دنبال کاهش وزن  و حفظ وزن ایده آل خود هستید، این مطالعه جدید می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.

محققان دریافتند که کاهش وزن در روزهای اولیه رژیم غذایی جدید — حتی در مدتی کوتاه مثل چند هفته یا چند ماه — به کاهش وزن طولانی مدت کمک می کند. به طور میانگین از هر 3 نفر در ایالات متحده 2 نفر اضافه وزن دارند. وزن بیش از حد می تواند خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله دیابت نوع 2 ، بیماری قلبی ، سکته مغزی و حتی سرطان را افزایش دهد.

کاهش وزن پایدارتصویب یک رژیم غذایی متعادل یکی از بهترین استراتژی های کاهش وزن محسوب می شود ، اما همان طور که بسیاری از افرادی رژیم غذایی خاصی دارند، می دانند آنچنان که به نظر می رسد آسان نیست. به طور میانگین، سالیانه 45 میلیون نفر در ایالات متحده برای کاهش وزن رژیم می گیرند. اما تحقیقات نشان داده حدود 40 درصد این افراد، پس از دو سال، وزن از دست می دهند!

پس چرا بعضی از افراد می توانند بدون بازگشت وزن، لاغر شوند؟

این موضوعی بود که دکتر امیلی، مدرس دانشگاه Drexel در فیلادلفیا و همکارانش درباره آن تحقیق کردند. 183 نفر با اضافه وزن که در کاهش وزن مشکل داشتند، داوطلب شرکت در این تحقیقات شدند. روند تحققات شامل جایگزینی غذا و افزایش فعالیت بدنی و اندازه گیری کالری مصرفی بود.

از شرکت کنندگان خواستند هرگونه رفتار غذایی مانند گرایش، تعداد دفعات غذایی و عواطف غذایی خود را بیان کنند. افراد در جلسات هفتگی کاهش وزن حضور داشتند. دوسال پس از شروع برنامه همه افراد دوباره وزن شدند. نتایج نشان داد افراد، در هفته اول 4 کیلو کم کرده اند در هفته دوم 2 و در هفته سوم 1 کیلو و در نهایت هر 3 هفته 1کیلو کاهش وزن داشته اند. تیم تحقیقاتی بیان کرد : شاید ارتباطی بین رفتار غذایی بر کاهش وزن دراز مدت وجود نداشته باشد اما می‌تواند به لاغر شدن حتی چند گرم کمک کند. با این حال محقق اصلی دکتر مایکل که استاد روانشناسی در دانشگاه درکسل می باشد، بیان کرد شاید استراتژی موثر برای کاهش وزن  و حفظ آن شناسایی کرده باشد وی افزود افراد باید یک روش برای لاغری انتخاب کرده و همان را ادامه دهند حتی اگر نتیجه کمی در اوایل بگیرند نباید روش خود را تغییر داده یا به طور هم زمان از چندین روش استفاده کنند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  هم غذا بخورید هم لاغر شوید!

نظرات در مورد : آیا می دانید راز افرادی که برای مدت طولانی کاهش وزن پایدار دارند، چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *