خودروهای دوگانه سوز با کاهش میزان تولید روبرو هستند

خودروهای دوگانه سوز

خودروهای دوگانه سوز | اگر به خاطر داشته باشید، تقریبا حدود 6 سال پیش بود که افراد اقدام به خرید خودروهایی می کردند که علاوه بر بنزین از سوخت گاز سی ان جی نیز بهره مند بودند؛ زیرا آن موقع بسیاری از افراد توانایی تامین سوخت خودروها را نداشتند و شرایط برای آن ها کمی دشوار می شد ولی اکنون بر اساس آمار گویا میزان تولید خودروهای دوگانه سوز کاهش چشمگیری داشته است.

خودروهای دوگانه سوز

در وضعیتی که این روزها خبرهای مختلفی در خصوص احتمال کارت سوخت و افزایش قیمت بنزین مطرح می گردد، آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان از افت 45 درصدی تولید خودروهای دوگانه‌ سوز در 6 ماهه ی اولیه ی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دارد. هرچند که بر اساس اظهارات جدید معاون اول رئیس‌ جمهور، احتمال افزایش قیمت بنزین آنقدرها بالا نیست ولی در عین حال بازگشت کارت سوخت جدی می باشد. در نتیجه اگر کارت سوخت دورباره روی کار بیاید، به احتمال زیاد خودروهای دوگانه‌ سوز نیز در بازار افزایش خواهند یافت و این مسئله بر روند تولید این نوع خودروها نیز اثر زیادی خواهد گذاشت. قطعا اگر قیمت بنزین نیز افزایش پیدا کند و فاصله آن با قیمت گاز طبیعی حفظ گردد، این مسئله تاثیری مضاعف بر میزان استقبال از خودروهای دوگانه‌ سوز و افزایش تیراژ آن‌ ها خواهد داشت.

خودروهای دوگانه سوز

این موضوع در شرایطی است که آمار 6 ماهه ی اول سال جاری نشان می‌ دهد که تیراژ خودروهای دوگانه‌ سوز در قیاس با مدت زمان مشابه در سال گذشته، کاهشی 45 درصدی را تجربه نموده است. بر همین اساس تا پایان شهریور ماه سال جاری، 27 هزار و 514 دستگاه خودروی دوگانه‌ سوز در کشور تولید شده است که به طور انحصاری به چهار محصول پژو پارس، پژو 405،‌تیبا و سمند تعلق می گیرد. در این بین، پژو پارس دوگانه‌ سوز تولیدی برابر با 4 هزار و 474 دستگاه از خود به جا گذاشته است. سمند دوگانه‌ سوز هم 11 هزار و 207 دستگاه تیراژ داشته و در نتیجه بهترین آمار را به خود اختصاص داده است. تیبا دوگانه‌ سوز و همچنین پژو 405 دوگانه‌ سوز نیز به ترتیب 3 هزار و 561 دستگاه و 8 هزار و 272 دستگاه تولید تا پایان شهریور ماه امسال را به ثبت رسانیده اند. هر چهار خودرو در مقایسه با نیم سال ابتدایی سال گذشته، کاهش تولید داشته اند.

بیشتر بخوانید  دست دولت برای افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین باز است

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خودروهای دوگانه سوز با کاهش میزان تولید روبرو هستند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *