کاهش 46 درصدی تولید خودرو در ایران

کاهش تولید خودرو در ایران

کاهش تولید خودرو در ایران | پس از تحریم خودروسازی ایران توسط ایالات متحده، صنعت خودروسازی ایران با مشکلات بسیاری از قبیل عدم توانایی تامین قطعات خودرو و نیمه کاره ماندن خودروها روبرو شد. با تمامی این شرایط کمپانی های ایران خودرو و سایپا تاکنون دو شرایط پیش فروش اینترنتی برگزار نموده اند و بسیاری از افراد نیز در این پیش فروش ها شرکت کرده اند ولی بر اساس آنار منتشر شده میزان تولید خودرو در ایران کاهش زیادی داشته است.

کاهش تولید خودرو در ایران

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید خودرو در کشور تا شهریور ماه سال جاری با کاهش 46.2 درصدی همراه گشته است. بر اساس گزارش منتشر شده، تولید انواع خودرو در شهریور ماه سال جاری به 56 هزار و 949 دستگاه رسیده است؛ در شرایطی که در شهریور ماه سال گذشته حدود 105 هزار و 904 دستگاه از انواع خودروها در کارخانه‌ های داخلی تولید گشته است.

کاهش تولید خودرو در ایران

در طول این مدت تولید انواع خودروهای سواری هم با کاهش 46.6 درصدی روبرو بوده است و از 98 هزار و 407 دستگاه در شهریور ماه سال قبل، به 52 هزار و 707 دستگاه خودرو رسیده است. تولید انواع ون هم با رشد 1123.5 درصدی روبرو بوده و از 17 دستگاه در شهریور ماه سال 96 به 208 دستگاه افزایش پیدا کرده است. شهریور ماه سال جاری تولید انواع وانت هم 46.4 درصد کاهش داشته است و از 5961 دستگاه در شهریور ماه سال قبل به 3193 دستگاه کاهش پیدا کرده است. در این بین تولید انواع مینی‌ بوس و میدل‌ باس با افزایش روبرو گشت و با رشد 81.8 درصدی از 77 دستگاه در شهریور ماه سال گذشته به 140 دستگاه افزایش پیدا کرد. تولید انواع اتوبوس هم با کاهشی 61 درصدی روبرو بود و از 182 دستگاه در شهریور ماه سال 96 به 71 دستگاه رسید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بررسی تخصصی دنا پلاس توربو

نظرات در مورد : کاهش 46 درصدی تولید خودرو در ایران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *