بررسی تبلت لنوو Tab P11 Pro

بررسی تبلت لنوو Tab P11 Pro

شرکت لنوو در ماه های گذشته تصمیم گرفت تبلت بزرگ Tab P11 Pro را با قیمتی مناسب نسبت به رقبا و مشخصاتی ایده آل معرفی و عرضه کند. حال تصمیم گرفتیم به بررسی این تازه وارد شرکت لنوو بپردازیم.

Tab P11 Pro دارای مشخصاتی قابل توجه نسبت به رقبا بوده و نقطه عطف آن قیمتی برجسته است که این گزینه را نسبت به برخی مدل های اندرویدی دیگر ارزشمندتر می سازد. به ندرت می توان تبلت اندرویدی ایده آل را روانه بازار کرد، زیرا این بخش تا حد زیادی با رکود همراه بوده  یا حداقل بخش بزرگی از آن را تبلت های آیپد اپل به دست گرفتند. اما Lenovo با ورود Tab P11 Pro قصد دارد رقابتی با اپل داشته باشد.

محصول جدید این شرکت یک تبلت 11.5 اینچی بوده که پنل OLED هم برای آن در نظر گرفته شده که در کمتر تبلتی شاهد چنین پنل نمایشگر هستیم. گذشته از آن برند چینی سعی داشته لوازم جانبی متعددی را ارائه دهد تا مخاطبان تنوع بالایی را در هنگام خرید داشته باشند.

بررسی تبلت لنوو Tab P11 Pro

لنوو چه در سیستم عامل یا سخت افزار سعی کرده Tab P11 Pro تبلت شایسته ای از این برند باشد و بتواند نظر علاقمندان را با قیمتی جذاب به خود جلب کند. در ادامه بیشتر با این دیوایس آشنا می شویم.

 

طراحی و صفحه نمایش

  • نمایشگر 11.5 اینچی OLED با وضوح QHD و پشتیبانی از Dolby Vision HDR
  • ابعاد 264*171*6.9 میلیمتر با وزن 485 گرمی
  • پشتیبانی از لوازم جانبی متنوع
  • چهار اسپیکر استریو با پشتیبانی Dolby Atmos و توسعه یافته توسط JBL
  • پشتیبانی از Wi-Fi و شبکه LTE
  • حسگر اثرانگشت یکپارچه با کلید پاور
  • گزینه رنگی خاکستری
  • بدون جک 3.5 میلیمتری هدفون

 

لنوو سعی داشته با تبلت مورد اشاره یک محصول سرگرمی باکیفیت را در اختیار مخاطب و سایر علاقمندان به تبلت ارائه دهد. این دستگاه در طراحی ساده و جذاب به نظر می رسد و کیفیت ایده آل هم دارد. در این مدل شاهد نمایشگر 11.5 اینچی با پنل اولد هستیم که وضوح بالا QHD را به مخاطب ارائه می دهد.

این نمایشگر با پشتیبانی از Dolby Vision HDR، در شرایط نوری کم نیز تجربه کاربری لذت بخشی را هنگام تماشا محتوا رقم خواهد زد. لنوو همیشه محصولاتی را ارائه می دهد که ویژگی‌های مطلوب دربرگرفته و رضایت مخاطب را جلب می کنند.

صفحه نمایش 11.5 اینچی به عنوان صفحه اصلی شما باعث می شود در مقایسه با یک تلفن همراه، یک نمایش ارتقا یافته باشد. این دستگاه همچنین کوچکتر از اکثر لپ تاپ های 13.3 اینچی است و بنابراین قابل حمل تر بوده و با داشتن سیستم عامل اندروید که شبیه به کروم بوده، جایگزین بهتری نسبت به بسیاری از کروم بوک ها تلقی می شود.

بررسی تبلت لنوو Tab P11 Pro

این پنل 11.5 اینچی به لطف فناوری OLED وضوح تصویر خوبی را به مخاطب ارائه می دهد. این بدان معناست که هر پیکسل به خودی خود روشن می شود و Full HD+یا اگر آن اصطلاح را ترجیح می دهید “2K” بی شک جذاب تر خواهد بود. بنابراین هیچگونه روشنایی لبه یا هاله در اطراف سوژه ها به دست نمی آید. این پنل رنگ ها را به شکلی غنی و عمیق نمایش می‌دهد که شما را در خود غرق می سازد و جز لذت تماشا چیز دیگری نیست.

ما در واقع Tab P11 Pro را به عنوان صفحه دوم برای تماشای کنفرانس های مطبوعاتی آنلاین هنگام تایپ کردن روی لپ تاپ خود گزینه مفیدی می دانیم. اگرچه این کاربری برای هر فردی نیست و بیشتر خبرنگاران و ژورنالیست ها را درگیر می کند، اما استفاده غیرمعمولی به حساب می آید.

اگر می خواهید در مسافرت یا هنگام حرکت این تبلت را به کار گیرید، دست روی گزینه خوبی گذاشتید. لنوو تبلت تب 11 پرو را در دو گزینه Wi-Fi یا Wi-Fi و 4G/LTE عرضه می کند، امکان افزودن سیم کارت در گزینه دوم به این معنی است که می توانید هنگام حرکت در حالت مستقیم استریم کنید. بنابراین اگر می خواهید در هنگام حرکت تماشا محتوا بی نقص داشته باشید، گزینه دوم می تواند نظر شما را بیشتر از مدل نخست جلب کند.

این یک تبلت ساختاری باریک است و فقط 6.9 میلی متر دارد و در واقع از بسیاری از تلفن های هوشمند پرچمدار مدرن نازک تر است. بدنه به لطف یک قاب آلومینیومی سفت و محکم است و همچنین به خوبی تکمیل شده است ، در اینجا در پایان “Slate Grey” نشان داده شده است.

بیشتر بخوانید  ماوس کوچک Xiaoxin M3 لنوو معرفی شد

تنها عجیبی که در طراحی پیدا می کنیم موقعیت دکمه ها است. آنها در بالا سمت چپ هستند ، ما مطمئن هستیم که چپ دست ها یک درمان نادر پیدا خواهند کرد ، اما ما به طور کامل عجیب پیدا کردیم. حتی دکمه های بالا و پایین صدا نیز برعکس به نظر می رسند. و دکمه روشن / خاموش – که اسکنر اثر انگشت برای ورود سریع در آن تعبیه شده است (اگرچه باز کردن قفل با چهره گزینه عاقلانه تری است) – در گوشه ای در موقعیتی قرار گرفته است که به نظر می رسد به طور غیرمعمول ناخوشایند است.

در پشت تب P11 Pro لوگوی “Dolby Vision Atmos” وجود دارد و “صدا توسط JBL”. در ابتدا این نمادها را کنار گذاشتیم ، اما تبلت Lenovo از نظر صوتی محکم است، بلندگوهای چهارگانه بلند و واضح هستند و صدا را به شیوه ای مطمئن پخش می کنند. به اندازه کافی برای آزار هر کسی در ملاء عام مطمئن هستیم ، اما در مورد ، برای مثال ، کمی از غذا خوردن در جعبه هتل هنگام اقامت نیز در نظر گرفته شده است.

بررسی تبلت لنوو Tab P11 Pro

عملکرد و باتری

  • دوربین سلفی دوگانه 8 و 8 مگاپیکسلی
  • دوربین عقب 13 و  5 مگاپیکسلی
  • پردازنده Snapdragon 730G با حافظه رم 6 گیگابایتی
  • باتری 8600 میلی آمپرساعتی و فناوری شارژ سریع 20 واتی

 

همانطور که گفته شد، این تبلت لنوو دارای دوربین جلو دوگانه 8 مگاپیکسلی و دوربین عقب دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی است. بنابراین می توان انتظار عملکرد دوربین قابل قبولی از این تبلت میان رده سطح بالا لنوو داشت.

گذشته از آن شرکت چینی محصول اخیر را با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی در نسخه پایه عرضه می کند. چنین پیکربندی در کنار پردازنده Snapdragon 730G قابل قبول خواهد بود و این یعنی می توانید بازی های روز را به سادگی روی این تبلت تب پی 11 پرو لنوو بی دغدغه داشته باشید.

در کنار این تبلت می توان مواردی چون تماشا فیلم و سریال از نتفلیکس، مرور اینترنت و برخی دیگر را به سادگی انجام داد. از آنجایی که لنوو نمایشگر نسبتا بزرگی را در این مدل تعبیه کرده، افراد می توانند تجربه کاربری لذت بخشی با آن داشته باشند. متاسفانه برنامه های موجود برای تبلت های اندرویدی چندان بهینه نیستند و این تقصیر گوگل است که توسعه دهندگان را برای توسعه برنامه های مناسب تبلت یا لپ تاپ اندرویدی ترغیب نمی کند.

در این تبلت حالت بهره وری به دنبال یک طرح بیشتر شبیه ویندوز است ، همراه با نوار وظیفه که برنامه های باز را ارائه می دهد، متاسفانه لوازم جانبی که در کنار این تبلت قابل استفاده هستند، چندان سنخیتی ندارند و شاید در تجربه کاربری با تبلت تب پی 11 پرو و لوازم جانبی آن دچار مشکل شوید.

بررسی تبلت لنوو Tab P11 Pro

اما چندان همین این مسئله رنج آور نیست و قابل تحمل است. امیدواریم لنوو بتواند با عرضه لوازم جانبی های بهتر، نظر علاقمندان به تبلت خود را جلب کند. هرچند که اکنون چنین چیزی را مشاهده نمی کنیم. البته هرچه به موارد منفی بپردازیم نکات مثبتی هم وجود دارد. برای مثال کاور کیس این تبلت دارای یک پایه قابل تنظیم برای نمایشگر است که موجب خواهد شد افراد بتوانند به سادگی آن را در کاربری مختلف تنظیم کنند.

ناگفته نماند این تبلت با باتری 8600 میلی آمپرساعتی و فناوری شارژ سریع 20 واتی می تواند در مدت زمان نسبتا کوتاه به شارژ کامل برسد. ظرفیت باتری آن هم متناسب با سخت افزاری است که لنوو تدارک دیده است. بنابراین این محصول لنوو در بحث باتری عمر ایده آلی دارد، هر چند نسبت به برخی رقبا حرف های بسیاری برای گفتن نخواهد داشت. تبلتی که از نظر سخت افزاری قدرت کافی داشته و از جمله اینکه پردازنده Snapdragon 730G یک چیپ میان رده نسبتا قدرتمند تلقی می شود.

 

نکته پایانی

این تبلت جدید لنوو مشخصات کلیدی قابل توجهی دارد که می تواند نظر مخاطب خود را جلب کند. از نمایشگر اولد گرفته که وضوح بالایی ارائه می دهد، تا پردازنده اسنپدراگون 730جی که چیپ گیمینگ است. با مشخصه هایی که لنوو در تبلت Tab P11 Pro، تعبیه کرده، آن را به رقیب بیشتر تبلت های میان رده سطح بالای اندرویدی تبدیل کرده و به سادگی نمی توان از کنار چنین مدلی عبور کرد.

در بحث طراحی نیز محصول لنوو می تواند موردتوجه مخاطب خود قرار گیرد و باکیفیت مناسب جذاب است.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی تبلت لنوو Tab P11 Pro

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *