باگ جدید سیستم عامل های قدیمی اندروید سبب هک شدن آن ها می گردد

سیستم عامل های قدیمی اندروید

سیستم عامل های قدیمی اندروید | باز هم بحث امنیتی و قوی تر شدن هکرهای سیستم عامل اندروید خبر ساز شد و این بار گویا بحث بر سر سیستم عامل های قدیمی می باشد. گویا کمپانی گوگل به هنگام طراحی سیستم عایمل های قبل از اندروید پای به یک نکته توجه نکرده و اکنون گوشی های هوشمندی که از با استفاده از این سیستم عامل ها فعالیت می نمایند به راحتی قابل هک و ردیابی توسط هکر ها می باشند.

سیستم عامل های قدیمی اندروید

بر اساس گزارش منشتر شده از سوی کمپانی تحقیقاتی Nightwatch Cybersecurity، باگ جدیدی در سیستم‌ عامل های قدیمی اندروید کشف شده است. این باگ به اپلیکیشن‌ ها دسترسی می‌ دهد تا با درنظر نگرفتن محدودیت‌ های مخصوص به اطلاعاتی که در سیستم عامل وجود دارد، به راحتی دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات شامل نام Wifi مورد استفاده توسط گوشی اندروید، BSSID، آدرس Mac دستگاه، اطلاعات سیستم نام دامنه‌ ی سرور و آدرس IP محلی می باشد.

سیستم عامل های قدیمی اندروید

یک اپلیکیشن هک با استفاده از این اطلاعات می تواند گوشی های اندرویدی را با مختصات جغرافیایی بدست آمده، به طور کامل ردیابی نماید. همچنین هکرها می‌توانند به راحتی یک شبکه‌ Wifi را بررسی نموده و حتی به آن حمله کنند. این باگ هم جنبه‌ ی منفی دارد و هم جنبه ی مثبت؛ خبر خوب اینجاست که گویا کمپانی گوگل این باگ سیستمی را در اندروید پای برطرف نموده است اما خبر بد اینجاست که فقط کمتر از 1 درصد از کاربران اندروید در حال حاضر از نسخه ی اندروید پای استفاده مس نمایند و بر اساس گزارش منتشذ شده از سوی Nightwatch Cybersecurity، کمپانی گوگل تصمیم به برطرف کردن این باگ در نسخه‎ های قدیمی اندروید نیز ندارد.

علاوه بر همه ی گوشی هایی که از سیستم عامل های اندروید قدیمی‌ تر از اندروید 9 استفاده می نمایند، گوشی هایی که از سیستم‌ عامل های AOSP استفاده می‌کنند نیز این باگ را دارا می باشند. فایرفون ها و فایرتبلت کمپانی آمازون شامل این دسته می باشند که علاوه بر اپلیکیشن‌ ها و منابع گوگل از اپلیکیشن‌ ها و منابع کمپانی آمازون نیز استفاده می نمایند.

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین اپلیکیشن های اندرویدی تیر ماه برای شما کاربران عزیز زوم تک

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : باگ جدید سیستم عامل های قدیمی اندروید سبب هک شدن آن ها می گردد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *