اندروید «پای» یا اندروید 9 برای گوگل پیکسل ها منتشر شد

اندروید 9

بالاخره کمپانی گوگل دست به کار شد و سیستم عامل اندروید 9 را با نام اندروید پای منتشر کرد و در حال حاضر این نسخه از سیستم عامل اندروید برای گوشی های هوشمند کمپانی گوگل یعنی گوگل پیکسل ها انتشار یافته است و به مرور زمان برای سایر گوشی های اندرویدی نیز انتشار خواهد یافت. در این میان برخی از گوشی هایی که به برنامه ی اندروید بتا پسوسته باشند نیز می توانند این نسخه از سیستم عامل را دریافت نمایند.

کاربران سایر گوشی‌ های هوشمند نیز باید مانند روند قبلی کمپانی گوگل، منتظر انتشار بروزرسانی اندروید پای از از سوی کمپانی گوگل باشند. این فرآیند می‌ تواند تا پایان سال جاری میلادی طول بکشد و در ضمن احتمال دارد که دارندگان برخی از گوشی‌ های هوشمند، هرگز نتوانند تجربه‌ ی استفاده از سیستم‌عامل اندروید پای را بر روی دستگاه خود داشته باشند.

اندروید 9

به هر حال انتشار سیستم عامل اندروید 9، یک بروزرسانی بزرگ به حساب می آید و تنها نقطه ضعف این سیستم عامل می‌ تواند عدم انتشار قابلیت سلامت دیجیتال اندروید به‌ شکل پیش‌ فرض به همراه این بروزرسانی باشد. اساسا کاربران به منظور تجربه‌ کردن این ویژگی، باید دارنده ی یکی از گوشی‌ های هوشمند کمپانی گوگل یعنی گوگل پیکسل ها باشند و در یک برنامه‌ ی بتا ثبت‌ نام نمایند؛ زیرا قابلیت‌ های مذکور تا قبل از پاییز یه طور رسمی در دسترس تمامی افراد قرار نخواهند گرفت.

گویا رویداد سخت‌ افزاری کمپانی گوگل در ماه اکتبر، فرصت مناسبی است برای انتشار قابلیت سلامت دیجیتال سایر کمپانی ها. یکی از اساسی ترین قابلیت‌ هایی که با نصب این بروزرسانی اندروید تجربه می کنید، سیستم جدید نوار ناوبری می باشد. اساسا سیستمی است که قرار است جایگزین سه آیکون قدیمی بازگشت، هوم و مرور اپلیکیشن های در حال اجرا در نوار ناوبری گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ساعت Pixel Watch گوگل در آمازون لیست شد

نظرات در مورد : اندروید «پای» یا اندروید 9 برای گوگل پیکسل ها منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *