باگ اینستاگرام سبب افشای پسورد تعدادی از کاربران شد

باگ اینستاگرام

یکی از مسائلی که این روزها برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است مسئله ی امنیت در فضای مجازی می باشد. بسیاری از افراد ممکن است در اثر خطای خودشان اطلاعات مربوط به حساب های کاربری را افشا نمایند ولی گاهی اوقات یک باگ امنیتی می تواند سبب افشای اطلاعات تعداد بسیار زیادی از کاربران گردد. این مسئله اکنون برای اینستاگرام پیش آمده است.

باگ اینستاگرام

اکنون شبکه اجتماعی اینستاگرام به تعدادی از کاربران خود اطلاع رسانی کرده است که به دلیل یک ایراد امنیتی در سیستم های این کمپانی، ممکن است رمز عبور آن ها افشا گشته که به این دلیل لازم است با هر چه سریعتر رمز عبور خود را تغییر دهند. سخنگوی این کمپانی بیان کرده است که این موضوع سریعا کشف شده و به همین علت فقط تعداد کمی از کاربران با این مسئله روبرو شده اند. فروردین ماه سال جاری اینستاگرام با ارائه ی یک قابلیت جدید به کاربران خود این امکان را داده بود که همه ی حجم دیتای خود را دانلود کنند. قبلا اتحادیه اروپا قوانین عمومی حفاظت از اطلاعات را تنظیم کرده بود و شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز به همین علت این ویژگی را در شبکه اجتماعی خود پیاده کرد تا به نوعی میزان پیروی خود از این قانون را نمایش دهد.

باگ اینستاگرام

اکنون بر اساس سخنان مدیران اینستاگرام، بعضی از کاربران کلمه‌ ی عبور خود را در URL مرورگر اینترنتی خود ذخیره نموده بودند. به همین علت پسورد آن ها در سرور‌های فیسبوک ذخیره گشته بود. کارشناسان اینستاگرام ادعا کرده اند که این مسئله به این علت اتفاق افتاده است که رمز عبور مذکور  به شکل یک متن ساده در اینستاگرام ذخیره گردیده است. اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، احتمال بروز موضوعات بیشتر و نگران کننده‌ تری برای کاربران این پلتفرم بوجود خواهد آمد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: engadget

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : باگ اینستاگرام سبب افشای پسورد تعدادی از کاربران شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *