بهترین فیلم های عاشقانه هندی جدید

فیلم سینمایی هندی عاشقانه ۲۰۲۲

بالیوود، نام سینمای تجاری هندوستان است که توانسته است رقیب بسیار سختی برای هالیوود باشد.  احتمالا بازیگران بسیار زیادی از کشور هندوستان را در فیلم های هالیوودی و یا بازیگران مطرح آمریکایی را در فیلم های هندی، دیده باشید. این به خاطر، مطرح بودن این سینما در دنیا است.

سینمای هندوستان، به عنوان یک سینمای عاشقانه شناخته می شود. اکثر فیلم های هندی در طول این 50 سال اخیر، با ژانر عاشقانه و خانوادگی ساخته شده اند. البته فیلم های تاثیر گذار اجتماعی سینمای هند نیز کم نیست و آثار بسیاری در این زمینه ساخته شده است. اما سینمای هندوستان، با فیلم های عاشقانه ی آن شناخته می شود.

اگر در مورد سینمای هندوستان اطلاعات خاصی ندارید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید تا در این باب، اطلاعات مفیدی کسب کنید.

طبق روال همیشگی، چند پرسش اساسی و مهم مطرح می کنیم و پاسخ آن را در ادامه، خواهیم داد. این پرسش ها شامل موارد زیر هستند:

1.     بهترین فیلم سینمایی هندی عاشقانه 2022، کدام است؟

2.     فیلم هندی عاشقانه مستی، در مورد چه چیزی است؟

3.     جدیدترین فیلم عاشقانه سینمای هندوستان، کدام است؟

4.     بهترین فیلم عاشقانه هندی دوبله فارسی، کدام است؟

5.     کدام فیلم هندی عاشقانه در سال 2021 بهترین فیلم عاشقانه بود؟

فیلم سینمایی هندی عاشقانه ۲۰۲۲

کشورهایی مانند آمریکا، هند و برخی از کشورهای آسیایی، نام سینمایی خاصی برای خود دارند. مثلا قبل از انقلاب 57 در ایران، همه ی مردم دنیا، سینمای ایران را با نام سینمای فارسی می شناختند در آمریکا، سینما را به نام هالیوود می شناسند و در هندوستان، بالیوود.

فیلم سینمایی هندی عاشقانه ۲۰۲۲

بالیوود، آغازگر فیلم های عاشقانه ی مطرح و بسیار جذاب دنیا بوده است. البته در سایر کشورها و حتی سینمای فارسی نیز، فیلم های عاشقانه ساخته می شده است اما بالیوود توانست در این زمینه، صاحب سبک شود.

فیم های سینمایی هندی عاشقانه در سینمای هند، با بازی بازیگران مطرح همچون شاهرخ خان، سلمان خان، آمیتا باچان و آیشواریا رای باچان، دیپیکا پادوکونه، انوشکا شارما و خیلی از بازیگران مطرح قدیمی و جدید دیگر شناخته می شود.

فیلم های عاشقانه هندی 2022 مانند فیلم های قبلی سینمای هند، از جذابیت های مختلفی برخوردار است. این جذابیت ها در انتخاب بازیگران چهره، خلق صحنه های هیجان انگیز و داستان زیبا است. سینمای هند در فیلم های عاشقانه 2022 با پرداختن به مسائل مهم اجتماعی روز در کنار مقوله ی عشق، توانسته است جایگاه ویژه ای در دنیا برای خود کسب کند.

بازیگران هندی و فیلم های عاشقانه ی مطرح بالیوود، هر ساله در جشنواره ها و فستیوال های مهم دنیا، جزء بهترین بازیگرها وفیلم ها شناخته می شوند. فیلم سینمایی هندی عاشقانه 2022 در حال حاضر روی پرده های سینماهای مطرح دنیا، در حال نمایش است.

بهترین فیلم عاشقانه هندی ۲۰۲۱

سینمای بالیوود به عنوان مطرح ترین سینمای عاشقانه در دنیا، شناخته می شود. این سینما توانسته است در بین کشورهای دنیا، لقب سینمای عاشقانه را به خود اختصاص دهد. حتی در سال های اولیه ی شکل گیری این سینما، اکثر فیلم هایی که ساخته می شد، ژانر عاشقانه و خانوادگی داشت.

زمانی که در ایران، سینمای فارسی در حال جان گرفتن بود، سینمای بالیوود، هنوز مطرح نبود. بسیاری از فیلم های عاشقانه و مطرح سینمای فارسی بر سر زبان ها افتاده بود. اما سینمای عاشقانه هندوستان از سال های 1980 به بعد، آرام آرام، به سینمایی بی بدیل تبدیل شد.

سینمای عاشقانه ی امروز هندوستان، حاصل تلاش و زحمت فیلمسازان بزرگ و بازیگران مطرح این کشور در سال های 1990 به بعد است. اوج شکوفایی بالیوود در سال های 2000 به بعد رخ داد. تا جایی که بهترین فیلم های عاشقانه سینمای هند در سال 2021 و 2022 جزء پرفروش ترین فیلم های سینمای دنیا شدند.

نمی توان از سینمای موفق بالیوود صحبت کرد اما نامی از کارگردانان و تهیه کنندگان مشهور این صنعت به میان نیاورد. فراموش نکنیم که سینمای بی بدیل بالیوود، حاصل زحمات این افراد است. برخی از تاثیرگذارترین کارگردانان این سینما، شامل افراد زیر است:

·        کاران جوهر

·        یاش چوپرا

·        دیوید داوان

·        سانجی لیلا بانسالی

·        راجکومار هیرانی

·        فرحان اختر

·        کبیر خان

·        روهیت شتی

·        زویا اختر

·        امتیاز علی و …

و برخی از مهمترین تهیه کنندگان این صنعت، آدیتیا چوپرا، دیا میرزا، گوری خان و کاران جوهر هستند.

فیلم هندی عاشقانه مستی

 

فیلم های هندی عاشقانه مستی، جزء پرتیراژترین فیلم های تولیدی سینمای بالیوود است. اگر نگاهی به تاریخ سینمای هندوستان بیندازید، از ساخت فیلم زیبای شعله تا به امروز، فیلم های عاشقانه مستی بسیاری ساخته شده است. این فیلم ها در اکثر کشورهای دنیا، همزمان با اکران در بالیوود، نمایش داده می شوند.

ساخت فیلم های عاشقانه مستی به اعداد بسیار زیاد در طول یک سال، کاری نیست که از عهده ی مطرح ترین فیلمسازان دنیا در هالیوود هم بر بیاید. تولید این همه فیلم با موضوعات عاشقانه و روز دنیا، کار سختی است.

این سینما، شما را شیفته ی خود می کند. صحنه های خارق العاده و عجیب و یا صحنه های عاشقانه و حتی سکسی در سینمای هند، مخاطبان زیادی را به سوی خود می کشد. رنگ و لعاب فیلم های هندی به همراه رقص و آهنگ های جذاب، نقطه عطفی در این سینما است که آن را از سایر سینماهای دنیا، جدا می کند.

اگر سینمای فارسی هم از بین نمی رفت، شاید امروز فیلم های فارسی جای بالیوود بودند و سینمای مطرح عاشقانه، مربوط به ایران بود نه هندوستان. اما به هر ترتیب، این سینما، حاصل تلاش. زحمت فراوان فیلم سازان مطرح و مسئولان دلسوز هندی بوده است.

چند فیلم عاشقانه جدید و مربوط به 15 سال اخیر این سینما تا به امروز را مورد ارزیابی قرار می دهیم:

1.       زندگی عزیز:

یکی از فیلم های درام عاشقانه هندی ، فیلم سینمایی زندگی عزیز است. این فیلم سینمایی با بازی شاهرخ خان نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و در آمریکا نیز اکران شد. این فیلم نیز فروش خوبی داشت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. داستان فیلم زندگی عزیز درباره دختری فیلمبردار به نام کایرا است که به دلیل ترس از کنار گذاشته شدن، تمام روابط عاطفی‌اش با شکست مواجه می‌شوند. کایرا روزی به طور اتفاقی با یک روانشناس آشنا می‌شود و این آشنایی سرآغاز شروعی جدید برای او است.این فیلم یکی از بهترین فیلم های سینمایی هندی عاشقانه بوده و بسیار پرطرفدار است.

2.       کبیر سینگ:

فیلم سینمایی کبیر سینگ نیز یکی از بهترین فیلم های بالیوودی عاشقانه است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و به عنوان سومین فیلم پرفروش هندی سال 2019 شناخته می‌شود. فیلم عاشقانه کبیر سینگ درباره پسر جوانی به نام کبیر است که می‌خواهند دختر مورد علاقه‌اش را از او جدا کنند تا با مرد دیگری ازدواج کند. کبیر برای جلوگیری از این اتفاق تلاش‌های زیادی می‌کند، اما موفق نمی‌شود و پس از آن دیگر از زندگی ناامید می‌شود.

3.     دیا dia:

فیلم دیا یکی دیگر از بهترین فیلم های سینمایی هندی عاشقانه است. فیلم عاشقانه دیا از جدیدترین فیلم های هندی است که در هندوستان به نمایش درآمد و بینندگان بسیاری داشت. داستان این فیلم عاشقانه درباره دختری درونگرا به نام دیا است که در بیان عشق و علاقه خود مشکل دارد و نمی‌تواند به راحتی حرف دلش را بزند.

فیلم عاشقانه هندی جدید

 فیلم عاشقانه هندی جدید

سینمای بالیوود را باید به عنوان سینمای عاشقانه و سورپرایز کننده بشناسیم. هر سال، تعداد زیادی فیلم در ژانرهای مختلف در این کشور ساخته می شود. ژانر عاشقانه هم که جزء جدایی ناپذیر سینمای هندوستان است. در سال های 2019 تا 2022، فیلم های بسیار زیادی با ژانر عاشقانه ساخته شد که برخی از مهم ترین های آن شامل موارد زیر است:

·        سیتا رامان

·        قبل از اینکه بمیری

·        برفی

·        زندگی روز به روزه

·        دل بیچاره خواسته دل

·        نام من خان است

·        دیا

·        پسر خیابان

·        شاید فردایی نباشد

فیلم عاشقانه هندی دوبله فارسی

دوبله در فیلم های سینمای هند، بسیار مهم است. اگر فیلم های هندی را بدون دوبله تماشا کنید، در بهترین حالت، قصه را می فهمید که تازه آن هم مدیون زیرنویس ها خواهید بود. این در صورتی است که زیرنویس مورد نظر، کاملا دقیق نوشته شده باشد. اما به راستی، به عمق بازی ها و حس و حال داستان، پی خواهید برد؟

اگر جزء تماشاگران حرفه ای یا یک بازیگر و کارگردان ویا حتی یک منتقد باشید، شاید حس های موجود در بازی را دریافت کنید. اما اگر تماشاگر معمولی هستید و هوس کرده اید یک فیلم هندی تماشا کنید، باید بگوییم که فقط قصه را متوجه خواهید شد.

در اینجا، نقش دوبله بسیار پر رنگ تر می شود. دوبله می تواند به شما، حس زیبای بازیگران در هنگام بازی را القا کند. صدای خوب یک دوبلور، در کنار حس خوب، در خیلی از موارد می تواند بازی بسیار معمولی یا حتی خشک و بی روح بازیگر را پنهان کند و در نگاه شما یک قهرمان از بازیگر بسازد.

این اتفاق را می توانید زمانی مشاهده کنید که خاطره انگیزترین فیلم هندی که در زندگی تان با دوبله فارسی تماشا کرده اید، یک بار دیگر بدون دوبله و با زبان اصلی تماشا کنید.

مراقب باشید که ممکن است دیوار خاطرات شما از آن فیلم، به یکباره فرو بریزد. نقش دوبله در فیلم های هندی به شدت زیاد است. بسیاری از افراد سرشناس دوبله مانند خسرو خسروشاهی و بسیاری از دوبلورهای حرفه ای دیگر، توانسته اند خاطرات زیبایی را در فیلم های هندی، برای ایرانی ها ایجاد کنند.

بسیاری از فارسی زبانان دنیا مانند افغانستانی ها و تاجیکستانی ها، از دوبله ی فارسی ایرانی ها استفاده می کنند و نسخه های ایرانی فیلم ها را برای مردم خود پخش می کنند.

بهترین فیلم هندی عاشقانه

 فیلم عاشقانه هندی دوبله فارسی

نمی توان به طور مشخص یک فیلم یا حتی 10 تا فیلم عاشقانه ی هندی را به عنوان پرطرفدارترین و بهترین فیلم عاشقانه در بالیوود انتخاب کرد. تعداد فیلم های عاشقانه ی خیلی خوب و با کیفیت، در بالیوود زیاد است.

فیلم های عاشقانه سینمای هند، طرفداران بسیاری در ایران دارد. بهترین و خاطره انگیزترین فیلم های هندی در ایران، مربوط به دهه ی 60 و 70 و 80 میلادی است. فیلم های بسیار زیبایی مانند سنگام، گل سرسبد این فیلم ها در بین ایرانی ها است.

فیلم های عاشقانه در سینمای هندوستان، بیانگر روایت ها و داستان های عاشقانه ی ساختگی و گاهی واقعی است. در کنار داستان اصلی فیلم، مسائل مختلف اجتماعی که هنوز هم جامعه ی هندوستان با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند، در فیلم ها به نمایش در می آید.

فیلم های بسیار زیبا و تاثیر گذار این سینما در طول سال های اخیر، کم نبوده است.. عشق، موضوع اصلی فیلم بوده و مسائل روز مانند فقر، تبعیض نژادی، استعمارگری، در کنار عشق، خودنمایی کرده است.

در اینجا به بررسی چند فیلم عاشقانه و تاثیر گذار سینمای هند می پردازیم:

·        سنگام:

سنگام، روایتگر یک مثلث عشقی است. دختری در خانواده ی ثروتمند، و پسری از یک خانواده ی فقیر، و همچنین پسر قاضی ورما، هر سه با هم بزرگ می شود . یکی از این پسرها عاشق این دختر شده و عشق خود را ابراز می کند. اما پسر دیگر، عشق را در دل خود نگه می دارد. در ادامه، هر سه وارد جریانات بسیار جذاب می شوند.

·        باغبان:

باغبان، فیلمی عاشقانه ولی تاثیر گذار است. عشق در این فیلمف پا را فراتر از عشق میان یک زوج می گذارد. عشق پدر و مادر به فرزندان که در این فیلم، به طرز جالبی به چالش کشیده می شود. فرزندان یک زوج پا به سن گذاشته، آن ها را پذیرا نیستند اما یک پسر خوانده، ثابت می کند که مهر بالاتری از فرزندان به این پدر و مادر دارد.

·        مغول اعظم:

داستان فیلم مغول اعظم در قرن شانزدهم میلادی اتفاق می‌افتد. داستان عشقی محکوم به فنا میان سلیم ولیعهد خاندان مغول و دختری جوان و زیبا به نام انارکلی است که خانواده‌اش از اصالت چندانی برخوردار نیست. عشق سلیم به این زن جوان باعث بروز اختلاف میان شاهزاده و پدرش امپراتور بزرگ مغول اکبر شاه می‌شود. عشقی که ترکش‌های آن حتی می‌تواند یک امپراتوری را به زانو دربیاورد.

·        تشنه:

فیلم تشنه، یک فیلم با ژانر عاشقانه است که در سال 2005 ، مجله ی تایم آن را به عنوان یکی از صد فیلم برتر دوران نام برد. فیلم تشنه در مورد شاعری بااستعداد اما فقیر به نام ویجی با بازی گورو دات است که برای عشق و به شهرت رسیدن در این دنیای مملو از خودخواهی، به سختی تلاش می‌کند.

·        ملودی کور:

فیلم ملودی کور، یکی دیگر از فیلم‌های عاشقانه و کمدی هندی است. این فیلم داستان یک نوازنده نابینای پیانو را روایت می‌کند که به ناگهان و ناخواسته درگیر ماجرای قتل یک بازیگر بازنشسته می‌شود. فیلم ملودی کور، از برترین فیلم های هندی، علاوه بر جلب نظر منتقدین، موفقیت زیادی نیز در گیشه کسب کرد.

این ها فقط گوشه ای از فیلم های برتر عاشقانه در سینمای هند هستند. بسیاری از فیلم های این سینما، در دست تولید هستند و هنوز مجوز نمایش دریافت نکرده اند.

فیلم هندی عاشقانه ۲۰۲۱

فیلم هندی عاشقانه ۲۰۲۱

فیلم های هندی عاشقانه در سال 2021 نسبت به سال های ماقبل از خود، از نظر کیفیت ساخت فیلم، کمی بهر بودند اما باید عنصر داستان و قصه را از این فیلم ها به گونه ای دیگر قضاوت کرد. در ساخت فیلم های عاشقانه، قبل از ایجاد فضا و لوکیشن جذاب، موزیک یا رقص در فیلم، صحنه های زیبا و خیلی از اقدامات دیگر، باید یک قصه ی خوب را به تصویر کشید.

عنصر داستان در فیلم های هندی، بسیار مهم است. چه بسا آثار بسیار زیادی در سینمای هندوستان وجود دارد که بازیگران مطرح و بازی های زیبای آنها نتوانسته است قصه ی جذابی را بیان کند. چون از ابتدا، فیلمنامه و داستان فیلم، زیاد جذاب نبوده است.

اما برعکس این موضوع، بسیار اتفاق افتاده و حتی در آثار 2021 سینمای عاشقانه ی هند نیز وجود دارد. قصه ی فیلم در حد معمولی بوده است ولی بازی های بسیار جذاب و زیبایی از بازیگران ارائه شده است. رنگ و لعاب فیلم و لوکیشن های مختلف، موزیک زیبا و خیلی از موارد دیگر، همگی سوار بر قصه بوده اند.

27 سال، اکران یک فیلم

سینمای هندوستان علاوه بر جذابیت های فیلمی، جذابیت های حاشیه ای را هم در دل خود دارد. این سینما توانسته است هر سال، یک سورپرایز خوب برای بینندگان خود داشته باشد. فیلم های عاشقانه و کمدی یا عاشقانه و درام و خانوادگی در این سینما، بسیار زیاد است و هر سال تعداد زیادی از این فیلم ها اکران می شوند.

مجله ی نیویورک تایمز در یک تیتر جنجالی خود نوشت: 27 سال، یک فیلم عاشقانه در هند، هر سال اکران شده است.

این فیلم، به خاطر جذابیت هایی که دارد، به مدت 27 سال، هر ساله در هندوستان اکران شده است. جالب تر اینکه، این فیلم هر ساله، مخاطبان بسیار زیادی برای خود دارد و خیلی ها برای دیدن ان به سینماها می روند.

فیلم “دل بزرگ، عروس را خواهد برد”، نام این فیلم است و محصول سال 1995 میلادی است. این فیلم با موضوع عاشقانه و موزیکال است که ساخته ی آدیتیا چوپراو است و در آن، شاهرخ خان و کاجول، نقش های اصلی فیلم را به عهده دارند.

و کلام آخر

بهترین فیلم عاشقانه هندی، برای ایرانی ها شاید همان سنگام قدیمی باشد .اما این سینما، روز به روز شاهد تولیدات بسیار زیادی است و مخاطبان زیادی را همراه خود می کند. ژانر عاشقانه، گاهی با موضوعات پلیسی یا جنایی ترکیب می شود و محصول فوق العاده ی همچون شعله را رقم می زند.

3.5/5 - (13 امتیاز)

نظرات در مورد : بهترین فیلم های عاشقانه هندی جدید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *