بازیهایی که قبل از پایان نسل هشتم باید تجربه کنید

وقتی بحث برروی گرافیک بازی‌های ویدئویی صورت می‌گیرد، بیشتر افراد موافقند که تکنولوژی رهگیری  پرتوهای نور موضوع بزرگ و مورد توجهی است که صنایع سازنده‌ی گرافیک و همچنین صنایع وابسته، به سوی آن حرکت خواهند کرد.

همان‌طور که اطلاع دارید هر دو کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن 5 و اکس‌باکس سری‌اکس از این امکان پشتیبانی می‌کنند و به نظر می‌رسد که بزودی با استانداردهای این تکنولوژی آشنا می‌شویم. در حالی‌که شرکت‌های سونی و مایکروسافت هنوز هم مشغول پذیرش بازی برای نسل بعدی خودند، کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی در حال تجربه‌ و لذت بردن از این تکنولوژی هستند.

منتقدین و همچنین کسانی که با استفاده از سیستم رهگیری پرتوها به تجربه‌ی بازی‌ها برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی پرداختند در این رابطه عنوان کردند که تکنولوژی یاد شده به خوبی توانسته جلوه‌های بصری بازی‌های ویدئویی را ارتقاء دهد.

این ویژگی دقیقا همان‌چیزی که ما درمورد آن صحبت خواهیم کرد؛ در ادامه نگاهی به برخی از بازی‌ها می‌اندازیم که به لطف اجرای آن‌ها با سیستم رهگیری پرتوها، بسیار خارق‌العاده و باورنکردنی به نظر می‌رسند.

MineCraft

نسل هشتم

افراد معمولا MineCraft را با ابزارهای بصری پیچیده یا خاص مرتبط نمی‌دانند، اما وقتی که برروی رایانه‌های شخصی با کیفیت بالا به تجربه‌ی این عنوان بپردازید، داستان کاملا متفاوت است. بخصوص باتوجه به روشن بودن و امکان استفاده از RTX که می‌تواند از حیرت نفس شما را بند بیاورد. نورپردازی واقع گرایانه و بازتاب باور نکردنی نور با تکنیک‌های بصری ساده و سبک خاص برای ایجاد افکت‌های خیره‌کننده، همه و همه دنیای بازی را به نحوی که ما نمی‌توانستیم در چند سال گذشته تصور کنیم توسعه داده است.

Justice Online

یکی از موارد موثر بر عناوین سبک MMO نورپردازی است. بدون شک استفاده از تکنولوژی رهگیری پرتوهای نور کیفیت بالایی در طراحی ایجاد می‌کند و سبب می‌شود تا این عنوان را در لیستمان ذکر کنیم. یکی از بازی‌هایی که با استفاده از این تکنولوژی به حرفه‌ای ترین حالت ممکن توسعه پیدا کرده است، بازی Justice Online بوده که با استفاده‌ی درست از این سیستم همه چیز بسیار واقع گرایانه‌تر شده و به عبارت دیگر همه چیز با تکنولوژی RTX بسیار بهتر در این عنوان دیده می‌شود.

Metro Exodus

استودیوی 4آ گیمز (4AGames) همیشه از تکنیک‌های جدید در توسعه‌ی این فرانچایز قدیمی خود استفاده می‌نموده، آخرین نسخه‌ی این سری که تقریبا سال گذشته منتشر شد، یکی از عناوینی است که از تکنولوژی رهگیری پرتو در آن استفاده شده بود. اگر بخواهیم ساده بگوییم جلوه‌های بصری این بازی در حالت RTX نفس شما را بند می‌آورد. از تابش نور ماه تا درخشش آفتاب و حتی سایه بازی نور در میان درختان جنگل، همگی به لطف RTX نمایشی زیبا به شما ارائه می‌دهند.

Control

استودیو رمدی (Remedy) همواره با خلق آثار مخصوص به خود ما را شگفت زده کرده است. فیزیک اشیاء و برخورد این بازی را می‌توان کامل‌ترین نوع فیزیک در میان بازی‌های ویدئویی دانست. به استثناء فیزیک نورپردازی این عنوان هم به خوبی انجام شده و اگر با رایانه‌های شخصی در حالتی که RTX روشن باشد این عنوان را تجربه نمایید، بسیار حیرت‌زده می‌شوید. در کنار تمام این موارد بازی از داستان بسیار قدرتمندی بهره می‌برد که ترکیب تمام این موارد در کنار یکدیگر عنوانی خارق‌العاده به مخاطبان و دنبال کنندگان ارائه می‌دهد.

Stay In The Light

هر عنوانی که به‌طور خلاصه تا به اینجا بررسی کردیم از امکان RTX پشتیبانی می‌کند اما بازی Stay In The Light، عنوانی است که به صورت بنیادین و با استفاده از رهگیری پرتو ساخته شده است. درحالی که ردیابی نور عمدتا برای توسعه‌دهندگان اهداف زیبایی شناسی دارد؛ اما در این عنوان RTX استفاده شده تا با آن بازی کنید. این عنوان هنوز به صورت دسترسی زودهنگام است اما اکنون مثالی عالی از بازتاب، نورپردازی و تضاد بیشتر سایه‌ها به لطف RTX بوده و می‌تواند درواقع نحوه‌ی بازی شما را تغییر دهد، نه فقط به شیوه‌ای که به آن‌‌ها نگاه می‌کنید. جزئیات دیگری نیز وجود دارند که آن را بسیار جالب‌تر می‌کند.

BattleField 5

شرکت دایس (DICE) را می‌توان یکی از پیشگامان استفاده از تکنولوژی‌های فرا نسلی دانست. یکی از بهترین نمونه‌های این شرکت بازی BattleField 5 است. بازی یاد شده یکی از عناوینی بود که براساس این تکنولوژی توسعه یافته است. استفاده از رهگیری پرتو و همچنین صداگذاری خارق‌العاده تحولی عظیم در جلوه‌های بصری ایجاد نمود که رقیبان را شگفت زده کرد. بازخورد این تکنولوژی بیشتر در انفجارها و دود آتش دیده می‌شود. همچنین انعکاس برروی سطح آب بسیار واقعی است که محیط را به مراتب بیشتر از گذشته واقعی و پویا می‌کند.

بیشتر بخوانید  بازی Days Gone در 18 می برای رایانه شخصی منتشر خواهد شد

نسل هشتم

Wolfenstein YoungBlood

درحالی که این نسخه از فرانچایز بزرگ و قدیمی Wolfenstein یک ناامیدی بزرگ برای طرفداران این مجموعه به حساب می‌آید اما هیچ کس نمی‌تواند از نظر بصری کیفیت این بازی را انکار کند. به عبارتی جلوه‌های بصری این عنوان را دستاوردی بزرگ از RTX دانست. اگر کسی را دیدید که اعتقاد دارد تکنولوژِی ردیابی پرتو عملا نمی‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند، پیشنهاد می‌کنیم عنوان Wolfenstein YoungBlood را به او در حالی که RTX روشن است نشان دهید. بازتاب‌ها، اثرات گلوله‌ها و محیط بازی همگی به خوبی تحت تاثیر این امکان به خوبی توسعه یافته‌اند و به جهان حقیقی بسیار نزدیک هستند.

Quake2

این بازی فقط عنوانی جدید نیست که در ساخت آن از تکنولوژی رهگیری پرتو استفاده شده است، بلکه انویدیا (Nvidia) با همکاری استودیو لایت اسپید (Lightspeed) در سال 2019 بازی یاد شده را براساس نسخه‌ی کلاسیک 1997 با این تکنولوژی توسعه داده و باید بگوییم به‌طور عجیبی این بازی خوب است. بافت‌ها همچنان مثل گذشته هستند (البته کمی بهتر از گذشته) اما کافی است به نورپردازی زیبا و خلاقانه‌ی آن توجه کنید تا از آن لذت ببرید. همواره نورپردازی نقش بسیار موثری در گرافیک بازی‌ها دارد.

Deliver Us The Moon

بازی Deliver Us The Moon اکنون به لطف روایت علمی تخیلی و سردش توانسته تجربه‌ای جالب برای بازی‌بازان به ارمغان آورد اما اگر در حالت روشن RTX به تجربه‌ این بازی بپردازید شگفت‌زده خواهید شد. تاثیر این امکان برروی بازی تقریبا به همان اندازه که در Quake2 یا Control دیدیم است، جزئیات کوچک همه با هم و در کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا بازی جلوه بهتری داشته باشد.

GhostRunner

همگی منتظر انتشار عنوان محبوب و مورد انتظار CyberPunck 2077 هستیم. شاید بتوان نزدیک‌ترین عنوان به این بازی را GhostRunner بدانیم. با این تفاوت که در این نسخه گیم‌پلی را به‌صورت اول شخص تجربه می‌کنیم. نسخه‌ی دمو این عنوان اکنون در دسترس است. با تماشای محیط بازی دنیایی پر جنب و جوش و پر از شگفتی مشاهده می‌کنیم. خیابان‌های خیس از باران در جهان بازی بسیار به چشم می‌خورند و همچنین چراغ‌های نئونی نیز در محیط به خوبی دیده می‌شوند. انفجارها و نبردها هم همگی با جزئیات بسیار زیادی هنگامی که RTX روشن بوده به نمایش گذاشته شده است. تاکنون فقط یک دمو به ما نشان داده شده، اما درحال حاضر باتوجه به دموی جذابی که از این عنوان دیدیم، بسیار هیجان زده شدیم و منتظریم تا مشخص شود که نسخه‌ی نهایی و کامل چگونه خواهد بود.

MechWarrior5

عنوان MechWarrior 5 هنگام انتشار مشکلات بسیاری به همراه داشت و طرفداران خود را تا حدود زیادی ناامید کرد، اما هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که بازی از نظر بصری عالی به نظر می‌رسد. معنای واقعی این مورد را می‌توانید در حالت روشن RTX ببینید. حتی لازم نیست که کاملا به تجربه‌ی بازی بپردازید تا از محیط و جلوه‌های بصری خارق‌العاده‌ی آن لذت ببرید. برروی کاغذ، بازتاب بهتر، کیفیت بالاتر در سایه‌ها و نورپردازی جزئیات موجود در محیط کاملا جذاب به نظر می‌رسند. قطعا استفاده از این تکنولوژی را می‌توان نقطه‌ی عطفی در تجزیه و تحلیل جلوه‌های بصری بازی‌های ویدئویی و بخصوص این بازی دانست.

نسل هشتم

Bright Memory

اخیرا گیم‌پلیی جدید از بازی Bright Memory برای کنسول اکس‌باکس سری اکس دیدیم. بیشتر بینندگان متعجب بودند که این بازی چگونه توسط شخص تنها انجام می‌شود. اوایل امسال، کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی توانستند قسمتی کوتاه از بخش قابل بازی Bright Memory را تجربه نمایند. همان‌طور که انتظار دارید، شاهد عنوانی هستیم که در عمل با چشمان خود برروی رایانه‌های شخصی با کیفیت بالا  و با روشن بودن حالت RTX قابل مشاهده است. عنوان یاد شده را می‌توان نمایشی خیره کننده از جلوه‌های بصری دانست که اگر در تجربه‌ی آن از گرافیک‌های با تکنولوژی RTX استفاده کنید، همه چیز به مراتب بسیار زیباتر خواهد شد.

شایان ذکر است که منتقدین و همچنین کسانی که با استفاده از سیستم رهگیری پرتوها به تجربه‌ی بازی‌ها برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی پرداختند در این رابطه عنوان کردند که تکنولوژی یاد شده به خوبی توانسته جلوه‌های بصری بازی‌های ویدئویی را ارتقاء دهد. به هر حال باید بیان داشت که این فهرست عناوین قابل توجهی را دربرگرفته که نباید آنها را دست کم بگیریم و ویژگی‌های برجسته دارند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بازیهایی که قبل از پایان نسل هشتم باید تجربه کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *