در آینده شاهد دستیار صوتی هوآوی خواهیم بود

دستیار صوتی هوآوی

اکنون می دانید که کمپانی های گوگل و سامسونگ و اپل هر کدام برای خود دارای یک دستیار صوتی هوشمند می باشند که بسیاری از کاربران از این دستیارهای صوتی برای انجام کارهای روزمره ی خود استفاده می کنند. براساس گزارشی که هم اکنون در انجمن XDA منتشر شده است، کمپانی هوآوی نیز قصد دارد همانند برندهای معروف تولید گوشی های هوشمند دارای یک دستیار صوتی اختصاصی باشد، گویا این دستیار صوتی با نام HiAssistant در گوشی های این کمپانی فعالیت خواهد کرد.

اگر به تصویر زیر توجه نمایید، کره ای که در این تصویر نمایش داده شده است مربوط به لوگوی دیجیتالی این دستیار دیجیتالی می باشد که در HiAssistant ،HiVoice و HiAI Android قابل مشاهده خواهد بود. HiVoice پیش از این بر روی نسخه ی چینی گوشی های هوشمند هوآوی موجود می باشد ولی عملکذد صوتی آن بسیار محدود می باشد. اکنون انتظار می رود که HiAssistant امکان کنترل بخش های مختلف دستگاه را داشته باشد و با سایر اپلیکیشن هوآوی نیز سازگار باشد، چرا که دستیارهای صوتی هوشمند گوگل و سامسونگ با تمامی اپلیکیشن های خود سازگار می باشند.

دستیار صوتی هوآوی

اگر به خاطر داشته باشید پردازنده ی کایرین 970 از موتور پردازش عصبی بهره می برد و کمپانی هوآوی نیز بر روی این چیپ ست حساب زیادی باز کرده است و قطعا این دستیار صوتی بسیار هوشمند خواهد بود. با تجزیه و تحلیل کدهای  EMUI 8.1 مشخص شده است که این دسیتار صوتی از دید کامپیوتری پشتیبانی می نماید و دارای توانایی شناسایی اشیا و تجزیه و تحلیل آن ها با استفاده از اینترنت می باشد.

HiAssistant برخلاف الکسا آمازون طوری توسعه می یابد که به جای تفسیر عبارت های جداگانه محتوای آن را درک کرده و مکالمه ای واقعی تر را فراهم می نماید. لازم به ذکر است این دستیار صوتی هوشمند در ابتدا برای پردازنده های کایرین 970 و در ابتدا در چین انتشار خواهد یافت و در آینده کم کم در سایر کشورها نیز ارائه خواهد شد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : در آینده شاهد دستیار صوتی هوآوی خواهیم بود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *