چیپ ست Helio P60 کمپانی مدیاتک معرفی شد

Helio P60

چیپ ست Helio P60 , توسط شرکت مدیاتک که قطعه ای مورد استفاده در گوشی های میان رده است , در کنگره جهانی MWC 2018 معرفی شد. در این چیپ ست از معماری big.LITTLE استفاده شده است , همچنین چهار هسته پردازشی ARM A73 و چهار هسته ARM A53 در آن به کار برده شده است. این هسته ها وظایف را تقسیم کرده و برخی از کار های ساده و سبک تر توسط هسته های ضعیف تر و کارهای سخت تر توسط هسته های قدرتمند تر انجام می شود.

شرکت مدیاتک اعلام کرده چیپست گرافیکی هلیو P60 در مقایسه با نسل های قبلی خود ارتقا یافته و پیشرفت کرده است. یکی از این پیشرفت ها بهینه سازی مصرف انرژی است, گوشی هایی که از این پردازنده در آن ها استفاده شده نسبت به مدل های قبلی به صورت کلی 12 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و در هنگام استفاده از اپلیکیشن های پرمصرف حدود 25 درصد مصرف باتری کاهش می یابد.

Helio P60

یکی دیگر از پیشرفت هایی که در این چیپ ست دیده می شود استفاده از تکنولوژی NeuroPilot و CorePilot 4.0 است , با استفاده از این فناوری ها می توان اشیا یا چهره ها را تشخیص داد. از ویژگی های دیگر این تکنولوژی می توان سازگار شدن شبکه عصبی اندروید را نام برد و همچنین با این ویژگی , پشتیبانی از Tensor Flow را نیز امکان پذیر می سازد.

این چیپ ست از نظر فیلم برداری و عکاسی نیز پیشرفته تر شده و به دوربین های دوگانه لنزی 32 مگا پیکسلی مجهز می باشد , سنسور های این دوربین دوگانه 16 مگا پیکسل و 20 مگاپیکسل است که از کیفیت بالایی نیز برخوردار بوده کیفیت عکاسی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. شرکت مدیاتک با معرفی این چیپست در کنگره جهانی , قصد دارد کیفیت گوشی های خود را ارتقأ دهد. ویژگی هایی که مدیاتک در این چیپست لحاظ کرده , یکی از قابلیت هایی که بسیار قابل توجه قرار گرفته است همین بهبود مصرف باتری و ذخیره شارژ است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چیپ ست Helio P60 کمپانی مدیاتک معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *