باورهای نادرست در مسیر پیدا کردن شغل مورد علاقه

چراغ

پیدا کردن شغل مورد علاقه تاثیر مثبتی بر زندگی تمام افراد خواهد گذاشت. اما چنانچه برخی از باورهای نادرست درباره موفقیت شغلی و دستیابی به شغل ایده‌آل را باور کنید به نتیجه‌ای کاملاً برعکس دست خواهید یافت. در این مقاله راجع به این تفکرات غلط صحبت خواهیم کرد و راهکارهای لازم برای مقابله با آن‌ها را به شما خواهیم آموخت.
باورهای نادرست در مسیر پیدا کردن شغل مورد علاقه
پیدا کردن شغل مورد علاقه و ایده‌آل بیش از آنکه فکرش را کنید بر تمام ابعاد زندگی شما تاثیر خواهد گذاشت. اما مسئله اینجاست که یک سری از باورهای نادرست در دنیای شغلی جدید وجود دارد که افراد کارجو درگیر آن هستند. آن‌ها اصلاً نمی‌دانند که در برابر چنین باورهای غلطی دقیقاً چه کارها و اقداماتی را باید انجام دهند. متاسفانه اکثر کارجویان به واسطه‌ی همین افکار نادرست و متعصبانه و همچنین راهنمایی‌های نادرست در مسیر جستجوی شغل جدید، با شکست مواجه می‌شوند. هستند کسانی که بدون بررسی و در نظر گرفتن جوانب بنیادی و اساسی در مورد خودشان و اینکه چه تصوری از آن‌ها می‌شود، شروع به جستجوی شغلی می‌نمایند. اما کسی که در پی دستیابی به یک شغل مناسب می‌باشد، باید دقت نماید تا در این مسیر تفکرات نادرستی که در ادامه‌ی این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد، آن‌ها را از هدف اصلیشان منحرف نسازد.
باور کنید که مدرک دانشگاهی همه چیز نیست!
خیلی از فارغ‌التحصیلان فکر می‌کنند که با داشتن مدرک دانشگاهی در یک رشته‌ی خاص از فلان دانشگاه می‌توانند به بهترین جایگاه‌های شغلی دست یابند. یا اینکه برخی افراد می‌گویند که من مهارت تخصصی دارم و مثلا برنامه‌نویس خوبی هستم اما هیچ فرصت شغلی برای من وجود ندارد و کسی سراغ من نمی‌آید. خب شاید در گذشته می‌شد با این چیزها کار پیدا کرد و در جایی مشغول فعالیت شد، اما در روزگار کاری امروز همه چیز تغییر یافته و برای پیدا کردن شغل مورد علاقه صرف داشتن مدرک و یا یک مهارت خاص کفایت نخواهد کرد. امروزه کارفرمایان به مهارت‌هایی فراتر از این چیزها نیاز دارند. مهارت‌هایی همچون ارتباطات غیر کلامی (زبان بدن)، گوش دادن فعال، رهبری تیمی، حل مسئله، مدیریت زمان و مواردی از این دست که استخدام افراد بدون داشتن آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.
هرگز تصور نکنید که پس از پیدا کردن کار می‌توانید این مهارت‌ها را یاد بگیرید. هر فردی برای پیدا کردن شغل مورد علاقه و یا راه‌اندازی کسب و کار آینده‌ی خود باید مهارت‌های مختلفی را آموزش ببیند. برای رسیدن به موفقیت شغلی و درآمد بیش‌تر لازم نیست تا تمام روز را کار کنید. بلکه شما باید مهارت‌های جدیدی را بیاموزید و با خلاقیت تمام، این مهارت‌ها را در شغلتان به کار گیرید. یادتان باشد که یادگیری مداوم مهارت‌های شغلی موجب می‌شود تا کارها و فعالیت‌های شما در زمان کمتری به پایان برسند و کیفیت بهتری پیدا کنند.
یادگیری مهارت‌های رایانه‌ای، راهی برای پیدا کردن شغل مورد علاقه
امروزه تقریباً در هر شغلی نیاز به درک اساسی از رایانه‌ها وجود دارد و بسیاری از مشاغل شامل مهارت‌های رایانه‌ای متوسط تا پیشرفته هستند. کار با رایانه و داشتن دانش در بخش‌های عمومی آن به یک مهارت مهم جهت پیدا کردن شغل مورد علاقه تبدیل شده است. به همین دلیل هم کارفرمایان به وجود آن در افراد توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. با این همه برخی از افراد را می‌بینیم که می‌گویند من از کامپیوتر و دنیای مجازی سر در نمی‌آورم و علاقه‌ای هم به آن ندارم. اما همان‌طور که می‌بینید این مهارت نیاز مبرم در دنیای جدید شغل‌هاست که اگر کسی با آن آشنایی نداشته باشد بخش زیادی از کسب و کار را از دست خواهد داد.
فقط به دنبال شغل دولتی نباشید!
یکی دیگر از باورهای نادرست در مسیر پیدا کردن شغل مورد علاقه این است که بعضی از افراد به شدت خواستار استخدام در سازمان‌های دولتی و رسمی هستند. این مسئله ناشی از ترسی است که آنها از پیدا کردن شغل دارند و می‌خواهند یک جای امن برای گذراندن سال‌های کاری خودشان بیابند. خب همان‌طور که می‌دانید امروزه شرایط پذیرفته شدن در سازمان‌های دولتی نسبت به گذشته سخت‌تر شده و محدودیت‌های خاصی در این زمینه وجود دارد. به همین دلیل تمرکز کردن بر روی این موضوع، کار را برای افراد سخت‌تر خواهد کرد و زمان زیادی را از آن‌ها خواهد گرفت و دست آخر هم ممکن است که اصلاً افراد به نتیجه نرسند.
تمام باورهای نادرستی که راجع به آن‌ها صحبت کردیم، مانع از دستیابی شما به شغل دلخواهتان خواهند شد. حال که با این باورهای نادرست آشنا شدید، باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را کنار بگذارید. شما برای رها کردن این باورهای غلط و گذر از این موقعیت به اندازه‌ی کافی وقت صرف نمایید. با این کار می‌توانید فرآیند پیدا کردن شغل مورد علاقه را موثرتر انجام دهید و به موفقیت در کسب و کار مورد نظرتان دست یابید.
پیدا کردن شغل مورد علاقه با چراغ
سامانه استخدام چراغ ، به‌عنوان نسل جدیدی از پلتفرم‌های آموزش و کاریابی، در مسیر پیدا کردن شغل مورد علاقه همراهی مطمئن برای شما خواهد بود. این سامانه‌ی هوشمند، با ارائه‌ی ترکیبی جدید و هوشمندانه از بهترین فرصت‌های شغلی در سراسر کشور، منابع آموزشی مفید، تست‌های شخصیت‌شناسی و رزومه‌ساز آنلاین توانسته است که تا حد زیادی چالش‌ها و پیچیدگی‌های مربوط به استخدام و کاریابی را از میان بردارد. کارجویان عزیز می‌توانند همین حالا با ورود و ثبت‌نام در چراغ از سرویس‌های ويژه و خدمات منحصر به فرد آن استفاده کنند و در کوتاهترین زمان ممکن به شغل دلخواهشان دست یابند.

پایان رپورتاژ آگهی/

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : باورهای نادرست در مسیر پیدا کردن شغل مورد علاقه

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *